Firma lui Pănescu a contestat licitația pentru construirea podului de la Poiana Lacului

Continuă odiseea reparării podului de la Poiana Lacului. În mai 2024 se împlinesc zece ani de când podul, aflat pe DN 67B Scoarța – Pitești, a fost surpat de inundații. De atunci, se circulă alternativ, pe o singură bandă, pe structura metalică provizorie amplasată în localitate.

La începutul anului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) trebuia să desemneze constructorul care va realiza lucrarea „Pod pe DN 67B km 175+822 Poiana Lacului din cadrul obiectivului de investiții Modernizare DN 67B Scoarța-Pitești km 0+000-km 188+200”, doar că procedura de licitație a fost afectată de o contestație depusă de Metabet CF SA Pitești, firma omului de afaceri Constantin Pănescu.

O firmă din Timiș ar putea să construiască podul de la Poiana Lacului

Societatea argeșeană avea oferta cea mai mică, de 3.759.873,31 lei, față de câștigătoare care ofertase 4.086.463,87 lei, dar a fost respinsă de CNAIR pentru că persoana propusă în calitate de șef de șantier nu ar fi deținut diploma de studii superioare în specializare Drumuri și Poduri.

S-a ajuns la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, care urmează să dea o decizie. În contestația depusă se precizează că autoritatea contractantă trebuia să solicite clarificări și astfel ar fi văzut că „abatarea este rezultatul unui viciu de formă, fiind vorba despre o eroare, respectiv inversarea persoanelor propuse pentru funcțiile de coordonator de proiect și de șef de șantier”, transmite Cătălin Marcel Pănescu, fiul lui Constantin Pănescu, președintele Consiliului de Administrație al Metabet, către CNSC, fiind solicitată reanalizarea ofertei.

CNAIR a stabilit câștigătoare a licitației societatea Black Roads din județul Timiș, reprezentată de Andrei Dan Ivașcu, cu suma de 4.086.463,87 lei. Această firmă apare în baza de date a Ministerului Finanțelor cu o cifră de afaceri netă în anul 2022 de 654.960 de lei și doar cu trei salariați.

Podul este amplasat pe DN 67B, la km 175+822, și traversează Valea Răchita pe teritoriul localității Poiana Lacului. Podul construit inițial era de tip dalat cu o suprastructură alcătuită dintr-o dală de beton armat monolit, simplu rezemată cu deschiderea de 12 metri, lungimea totală fiind de 17,40 metri. În urma degradărilor infrastructurilor, dala de beton s-a deplasat, iar podul existent nu mai poate fi tranzitat. Podul nou are lungimea de 24,50 metri și lățimea totală de 13,50 metri. Durata estimată a execuției podului de la Poiana Lacului este de doar 12 luni.

Stadiul proiectului de modernizare a DN 67B

În ceea ce privește Drumul Național 67B, în lungime totală de 189,2 km și care trece prin județele Gorj, Vâlcea, Olt şi Argeş, acesta este considerat unul dintre cele mai proaste drumuri naționale din țară, având nevoie de lucrări urgente de modernizare.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova informează că proiectul acestui drum este împărțit pe fiecare județ în parte. „În acest moment, suntem în curs de demarare a procedurii de actualizare a proiectului tehnic, conform expertizei tehnice. Va fi pe patru loturi, pe fiecare județ în parte. Sperăm să finalizăm foarte repede această documentație, reactualizarea proiectului, pentru a putea lansa în procedură de licitație partea de execuție a lucrărilor pentru finalizarea acestui drum, să-l putem aduce la niște standarde de circulație conform legii”, precizează Cristian Tudor, purtătorul de cuvânt al DRDP Craiova.

Problema reparării Drumului Național 67B a început încă din anul 2010. DRDP Craiova a anunțat, la sfârșitul anului 2023, că a câștigat definitiv în instanță rezilierea contractului semnat cu Delta ACM, una dintre cele mai mari firme la acea dată, dar care nu a realizat în 13 ani nici măcar proiectul tehnic.

A.V.


 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea