Mihai Coteț - lider autoritar în Argeș la băgat bani în promovare pe Facebook

 

# Clasamentul în care îi depășește pe Alina Gorghiu sau pe Nicolae Ciucă

De aproximativ un an, fața lui Mihai Coteț apare mai tot timpul pe Facebook, chiar dacă nu ești „prieten” cu el. Postările sale, catalogate ca sponsorizate, îți apar pe profilul de Facebook fie că vrei, fie că nu vrei. Și asta în anul pre-electoral 2023, deci ar trebui să ne așteptăm la un val uriaș de propagandă politică în anul alegerilor.

Mai tare ca Nicolae Ciucă

Mihai Coteț, președintele PNL Pitești, este politicianul argeșean cu cea mai mare sumă investită, în 2023, în pagina sa de Facebook. Coteț a investit, conform site-ului „BaniPartide.ro” suma de 71.642 de lei și a beneficiat de 637 de reclame. Majoritatea postărilor sale conțin atacuri la adresa administrației locale din Pitești, obiectivul său fiind postul de primar al municipiului.

La nivel de PNL, profilul de facebook al argeșeanul e pe locul trei, ca bani cheltuiți, după pagina PNL-ului (404.000 lei) și cea a europarlamentarului Siegfried Mureșan (77.000 lei). Pe locul 4 se află Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași, cu suma de circa 37.000 de lei, iar pe locul patru Nicolae Ciucă, președintele PNL, cu aproximativ 36.000 de lei. La distanță mare de Coteț se află până și Alina Gorghiu care a alocat 15.384 lei pentru 413 reclame pe Facebook. Pe aceeași listă găsim și pe PNL Argeș cu doar 4.577 lei sau organizația din Câmpulung a partidului, cu aproximativ 3.600 de lei.

„Mă ceartă unii că mi-am permis să-mi plătesc promovarea pe rețelele sociale din banii munciți de mine. Și că îmi permit afrontul să critic puterea locală, în calitate de cetățean, pe banii mei. Mă întreb și eu, ca opinia publică: ăștia de mă ceartă, pe câți bani ascund mizeria sub preș? Știu, sunt bani publici, iar sumele sunt confidențiale pentru că ce fac ei sunt adevărate... opere științifice”, a reacționat, tot pe Facebook, Mihai Coteț.

Chiar dacă a alocat aproximativ 72.000 de lei pentru pagina sa de Facebook, liberalul are doar 14.000 de urmăritori.

Alți argeșeni care au alocat bani pentru paginile de Facebook

În ceea ce privește membrii PSD, niciun argeșean nu se află în top-ul privind banii alocați paginilor de Facebook. Pe listă, totuși, se află ministra Muncii, Simona Bucura Oprescu, spre partea de jos a clasamentului întocmit de „BaniPartide.ro”, cu aproximativ 1.600 de lei.

În privința USR, pe listă îl găsim pe Ionuț Moșteanu care a alocat pentru pagina sa de Facebook suma de aproximativ 3.800 de lei, urmat de pagina USR Argeș cu 3653 lei.

Și Adrian Miuțescu de la Forţa Dreptei (FD), formaţiune desprinsă din PNL şi condusă de fostul premier Ludovic Orban, a optat pentru a se promova pe Facebook, plătind 3600 de lei.

Informaţiile au fost prelucrate în baza raportului întocmit de Expert Forum (EFOR) privind publicitatea online a partidelor politice. Raportul cuprinde informaţii şi despre publicitatea pe Google, însă, în acest caz, este vorba despre cheltuielile la nivel de partid.

„PSD, PNL, USR, AUR și UDMR au cheltuit 8,5 milioane de lei în 2023, aproape 70% din totalul reclamelor politice. USR a cheltuit cei mai mulți ani și mai ales în prima parte a anului. Restul partidelor au cheltuit relativ uniform”, se arată în raportul întocmit de Expert Forum.

A.V.


 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea