Stadiul lucrărilor la Autostrada Sibiu-Pitești: s-a depășit pragul de 500 metri forați din tunelul de la Momaia

 

Constructorul austriac PORR a reușit să foreze 500 de metri din tunelul care trece Dealul Momaia, pe secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș, din cadrul Autostrăzii Sibiu - Pitești.

Tigveni-Curtea de Argeș a devenit primul tronson de autostradă din România, cu tunel, în zona de munte. Zilele trecute s-a depășit pragul de 500 metri forați din tunelurile „Daniela” și „Alina”, botezate după numele unor angajate ale companiei PORR care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România.

Tunelul săpat prin dealul Momaia, în apropiere de Curtea de Argeș, va avea aproximativ 1,3 kilometri și se execută cu tehnologie NATM (New Austrian Tunneling Method) de o echipă internațională de profesioniști.

 

Tunelul este format din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers. „Am trecut pragul de 500 metri forați din tunelurile Daniela și Alina. Au fost executați 314 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela). Au fost executați 195 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)”, a precizat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

 

La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România. Lucrările sunt în avans față de grafic. La Tunelul Alina, cel aferent sensului Pitești-Sibiu, nu se mai sapă în piatră, ci într-o zonă cu nisip, în timp ce la Tunelul Daniela, aferent sensului Sibiu-Pitești, continuă săpăturile în stâncă.

„Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare:

- februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier;

- aprilie 2024 – relocarea DN73 C;

- iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă.

În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7. Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp!", precizează reprezentanții PORR.

Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești are 9,8 kilometri lungime. Acest tronson va avea 12 poduri, pasaje și viaducte și ar urma să fie finalizat în 2027.

„Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, erau pe întregul amplasament al proiectului circa 500 muncitori și 165 utilaje și echipamente de construcții”, a mai spus secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Stadiul lucrărilor pe secțiunea 2 și 3

Irinel Ionel Scrioșteanu a făcut, recent, un tur de forță pe șantiere în lucru ale Autostrăzii Sibiu-Pitești și a prezentat stadiul secțiunii 2 Boița – Cornetu și secțiunii 3 Cornetu – Tigveni, cele mai mari și complexe contracte din istoria CNAIR

Lotul 2 Boiţa-Cornetu e considerat cel mai greu de pe autostrada Piteşti-Sibiu. Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a: 31,33 km de autostradă, 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m, un ecoduct în zona localității Lazaret, care va avea 210 metri lungime și va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.

Stadiul lucrărilor pe acest șantier este următorul:

„- se realizează foraje suplimentare pentru studii Geotehnice în zonele accesibile, dar și în zonele recent eliberate în urma defrișării;

- pe teritoriul județul Vâlcea, se lucrează în mai multe puncte la defrișarea pădurii scoase din Fondul Forestier;

- pe teritoriul județului Sibiu, va începe marcarea copacilor din zonele scoase din Fondul Forestier (aproximativ 25.000 copaci), operațiune ce va fi efectuată, mai întâi, în zonele unde este necesară defrișarea în vederea realizării forajelor geotehnice. În acest sens, ieri a fost semnat contractul cu Ocolul Silvic din zonă de către DRDP Brașov;

- pentru primul sector al proiectului, au fost finalizate Proiectul pentru Autorizația de Construire aferent sectorului care cuprinde viaductul de la Boița în lungime de 700 metri, similar celui de la Tălmăcel, și Proiectul Tehnic de Execuție, iar in scurt timp va fi emisă autorizația de construire si vor începe efectiv lucrările”, a precizat Scrioșteanu.

Contractul aferent secțiunii 3 Cornetu – Tigveni prevede construcția a: 37,40 km de autostradă, 96 de poduri și viaducte, un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România, un 1 ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7, două noduri rutiere: Cornetu și Rudeni, 2 spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare. Legat de acest tronson Scrioșteanu a prezentat următoarele detalii:

- „au fost finalizate studiile de teren preliminare etapei de proiectare, și anume: studiile geotehnice, studiile topografice, studiile arheologice, dar și deminarea

- a fost defrișată masa lemnoasă din Fondul Forestier pe o suprafață 56 hectare, aproximativ 14.000 mc

- se execută lucrări de amenajare a organizării de șantier în comuna Cepari, pe un teren de 7 hectare, unde vor fi amplasate birourile administrative, dar și stațiile proprii de asfalt și beton, linii de producție prefabricate( grinzi din beton);

- se execută lucrări de amenajare a unui punct de lucru în comuna Racovița, pe un teren de 4 hectare;

- se lucrează la montarea elementelor necesare padocurilor;

- se execută lucrări de turnare a betonului aferent platformelor betonate;

- se execută lucrări de cofrare și betonare a plăcii padocurilor;

- se execută lucrări de nivelare a platformelor;

- se execută lucrări de decapare și transport pământ vegetal;

- este în curs de elaborare Proiectul pentru Autorizația de Construire”.

A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea