Aproximativ 700 de metri forați la tunelurile ,,Daniela” și ,,Alina”

 

Continuă lucrările de pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești. Constructorul austriac Porr a excavat 700 de metri din cele două galerii, Alina și Daniela, ale primului tunel veritabil de autostradă din România. De asemenea, s-a ajuns la un progres de 25,5% pe lotul 4, a transmis vineri, 8 martie CNAIR. T

„Săpăturile la tunel au ajuns la 414 m în galeria dreaptă și la 283 m în galeria stângă, fiind excavați până acum, din cele două galerii, aproximativ 110.000 mc. Forarea piloților a ajuns la un stadiu de 77%. Pentru terasamente au fost săpați peste 320.000 mc. În baza de producție au fost realizate primele 2 grinzi, urmând să înceapă și execuția de predale și alte elemente prefabricate necesare acestui proiect”, a transmis CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova.

 

Tunelul de la Curtea de Argeș (Dealul Momaia) are o lungime totală de 1350 metri galerie dublă (2700 metri total), prin urmare PORR a depășit un sfert din lungimea forajului necesar.

 

Martin Marusic, manager proiect tunel: ,,Am depășit deja 400 de metri la tunel (n.r dreapta Daniela). Am ajuns la primul pasaj de trecere care va conecta cele două tuneluri pentru a trece dintr-un tunel în altul în caz de urgență atunci când va fi dat în trafic. Este o echipă compusă din specialiști din 12 țări care lucrează la un singur obiectiv: să facem cel mai modern tunel din România și în cel ma scurt timp posibil”.

„Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier:

- aprilie 2024 – relocarea DN73 C

- iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7.

Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp!”, a transmis constructorul.

Contractul pentru lotul 4 a fost semnat în noiembrie 2021 pentru 1,7 miliarde lei (34 milioane Euro/km) ca urmare a complexității tehnice, tunelul și viaductele de pe traseu.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea