Valiza cu 15 milioane de euro - și cu problemele de rigoare - își așteaptă proprietarul!

# S-a demarat procedura de negociere accelerată pentru proiectul stațiunii Ghițu-Molivișu n Specialiștii în construcții  că documentația este întocmită greșit # Grabă mare pentru a se nu pierde finanțarea europeană. Licitația, așteptată cu mult interes de mediul de afaceri din Argeș și nu numai, a intrat în linie dreaptă. În luna următoare va trebui desemnat un câștigător, altfel se riscă pierderea banilor europeni nerambursabili. Problema – spun specialiștii în construcții – este cea a prețului de pornire, care este estimat greșit. Dovada – la licitația de acum o lună s-a prezentat o singură firmă, care însă a oferit un preț aproape dublu față de cel calculat de autorități. Dacă mai ținem cont și de faptul că trebuie asigurată și sursa de cofinanțare – iar banii de la buget sunt extrem de puțini – ne dăm seama de ce nu s-a înghesuit nimeni să pună mâna pe valiza cu 15 milioane de euro, dar și cu multe probleme.
Parcă este un făcut, puțin mai la sud, la Curtea de Argeș, autoritățile au riscat, deasemenea, să piardă o finanțare europeană pentru proiectul ”marea asfaltare”, datorită acelorași erori din caietul de sarcini. Prin procedura de negociere accelerată se încearcă o ieșire la liman, fără nicio garanție de reușită însă.
Proiectul poartă numele ”CREAREA INFRASTRUCTURII GENERALE ȘI SPECIFICE ACTIVITĂȚILOR DE TURISM DIN AREALUL CLIMATIC GHIȚU-MOLIVIȘU, COMUNA AREFU, JUDEȚUL ARGEȘ și cuprinde:

- Lucrări de construcții a unor de centre de recreere
- Construcția de telescaune
- Lucrări de construcții de linii electrice pentru alimentarea obiectivelor din zonă
- Lucrări pentru conducte de alimentare cu apă
- Lucrări de construcții de drumuri

Valoarea estimată fără TVA a proiectului este de  55,414,272 RON, adică o sumă finală de circa 15 milioane de euro
Tipul procedurii  este cel de negociere accelerată, și asta deoarece proiectul are cofinanțare din bani europeni și data limită pentru implementare este luna aprilie 2015. De ce ”negociere accelerată”? Pentru că  neatribuirea cât mai urgentă a conractului de lucrări duce la nerealizarea acestora în termen, nerespectarea calendarului activităților și graficului cererilor de rambursare - anexe la contractul de finanțare și, în final, la pierderea finanțării nerambursabile

Negociere accelerată. Da, dar cu cine?...

Procedura de negociere accelerată are în vedere limitarea numărului de operatori economici invitați să prezinte oferte sau să participe. Numai că, la prima ”strigare”, numărul agenților economici care s-au înscris a fost de… unul. Optimismul autorităților este un pic exagerat, pentru că s-ar putea trezi cu zero participanțI, mai ales că, așa cum am scris, cofinanțarea nu este certă.
Numărul de agenți economici preconizat de autoritatea contractantă este de trei.
Toți candidații care îndeplinesc criteriile de calificare vor fi selectați. Negocierile se vor derula până în momentul în care fiecare participant la negocieri declară că propunerea financiară pe care a prezentat-o nu mai poate fi îmbunătățită. După finalizarea negocierilor cu toti candidații, autoritatea contractantă va transmite candidaților invitația de reconfirmare a rezultatului negocierilor, prin depunerea unei oferte finale (propunerea tehnică finală și propunerea financiară finală.
Conceptul care se dorește a fi dezvoltat aici este cel de “turism pe toată perioada anului”, dorindu-se, astfel, înființarea Staţiunii Montane Ghiţu-Moliviş. În primă etapă, se are în vedere construirea unei pârtii de schi (inclusiv construirea de instalaţii de transport pe cablu pentru persoane, instalarea de echipamente pentru producerea zăpezii artificiale, instalarea echipamentelor pentru iluminatul nocturn al pârtiilor de schi, dotarea cu echipamente pentru întreţinerea pârtiilor de schi);  construirea unei pârtii ,,foarte uşoare” şi cu destinaţia practicării şi celorlalte sporturi de iarnă (săniuş);  crearea şi extinderea infrastructurii de agrement, inclusiv a utilităţilor aferente (alimentare cu apă, instalaţie de canalizare, alimentare cu energie electrică);  modernizarea drumului comunal Moliviş şi construirea de piste pentru cicloturism; construirea unui observator în zona înaltă a masivului Ghiţu;  valorificarea în scop turistic a zonei de turbărie;  valorificarea în scop turistic a energiei regenerabile din zonă.

Terenurile din zona viitoarei stațiuni se vând deja cu 4-8 euro/m.p.

După cum este cunoscut, infrastructura duce la creșterea interesului imobiliar, așa încât și aici, în zona Moliviș, prețul terenurilor este în creștere. Țănând cont că zona este împădurită și cu un acces greu, prețul solicitat de proprietari, de 4-8 euro/m.p. poate părea, la prima vedere, exagerat. Cine este însă dispus să aștepte câțiva ani, poate face un profit frumos, mai ales că estimările imobiliare – după darea în folosință a obiectivelor aflate în proiect – sunt de 20-30 euro/m.p.
Laurențiu STOICA

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea