Regulamentul de închiriere a parcărilor - funcţional, dar aplicabil doar acolo unde se putea şi fără el!

# Tudor Pendiuc: “Sunt unele probleme la care nu avem soluţii!“ # În asociaţiile în care numărul solicitărilor îl depăşeşte pe cel al locurilor de parcare, problema rămâne nerezolvată. După doi ani de dezbateri şi  îmbunătăţiri ale regulamentului de închiriere a parcărilor, s-a făcut şi primul pas, timid, ce-i drept , către punerea în practică a acestuia. Câteva zeci de locuri de parcare au fost, în sfârşit, atribuite, prin închiriere, săptămâna trecută. Cum era de aşteptat, atribuirea s-a făcut doar în acele asociaţii care au avut suficiente locuri de parcare, nu şi acolo unde solicitările depăşesc numărul locurilor disponibile, adică exact  în acele situaţii de la care a pornit ideea stabilirii unui regulament de închiriere a parcărilor. Realitatea este că, de fapt, soluţii la problema locurilor de parcare nu prea există.  Nici până la această oră nu se ştie dacă în asociaţiile în care numărul locurilor de parcare este mai mic decât numărul celor care doresc să le închirieze se vor organiza licitaţii sau… trageri  la sorţi!

Regulamentul este, în sfârşit funcţional, dar numai parţial!

“Deja avem primele locuri de parcare închiriate (…) A pornit acţiunea, continuă acţiunea, până când o vom încheia. Vom merge acolo unde nu sunt probleme, acolo unde asociaţiile de proprietari s-au pus de accord. Odată închiriat locul de parcare parcare, devine sigură ocuparea lui numai de către acel locatar care a închiriat locul de parcare”, explică primarul Tudor Pendiuc.
Piteşteanul de rând nu poate spune încă   dacă, până la urmă, îi e mai bine acum decârt înainte ca regulamentul să devină funcţional!  Cert e că, săptămâna trecută,  primele  contracte de închiriere au fost semnate. Norocoşii sunt câţiva  locatari din cartierul Eremia Grigorescu, în a căror asociaţie de proprietari n-au fost probleme în privinţa locurilor de parcare. Oamenii au preferat, totuşi, să-şi asigure locul contra unei taxe de 100 de lei pe an.  Chiar şi aşa, pentru că încă n-au fost montate opritori, pot avea surprize.
“Vor mai fi probleme, că orice început vine cu probleme, dar încet, încet, le vom rezolva. Probabil că vor fi cetăţeni care vor ocupa locurile celor care le-au închiriat, dar pentru aceasta avem acel mecanism de amendă, dar şi de ridicare a maşinii. Ne pare rău, dar acesta este regulamentul!  Va trebui să respectăm şi noi nişte reglementări, locale sau naţionale”, mai spune primarul.
Până  la eliberarea forţată a locului pentru care plăteşte chirie, locatarul  va trebui să-şi lase maşina pe unde apucă, eventual pe locul altui vecin, cu riscul a de a se trezi, la rândul său, cu amendă.  Dincolo de aceste aspecte, e de salutat faptul că, cel puţin, priml pas a fost făcut. E drept că oarecum în beznă, căci încă nu se ştie cu exactitate câte  locuri de parcare pot fi închiriate.
“Nu avem o evidenţă clară, până nu marcăm totul. Dar cred că avem în jur de 30-40 de mii de locuri”, explică Tudor Pendiuc.

Licitaţie sau… tragere la sorţi?

Chiar şi cu această cifră, numărul maşinilor depăşeşte cu mult numărul locurilor disponibile. Autorităţile locale recunosc, până una-alta, că n-au rezolvări pentru toate situaţiile depistate pe teren şi aşteptă ca soluţiile să vină din partea asociaţiilor de proprietari şi locatari.
“Am spus de nenumărate ori, şi în conferinţele de presă, şi în şedinţele de consiliu local, că sunt probleme la care n-avem  rezolvări. De exemplu, acolo unde avem solicitări multe şi locuri puţine, ce vom face? Licitaţie? Acordare pe bază de tragere la sorţi? Nu ştiu! Vom discuta cu asociaţiile de proprietari, aşa mi se pare correct! “, spune primarul.
Având în vedere faptul că sunt mai bine de doi ani de la începerea consultărilor cu cetăţenii pe marginea acestui proiect şi tot atât de când, la nivelul asociaţiilor de proprietari din Piteşti, se fac, desfac şi refac liste peste liste cu locurile revendicate de posesorii de vehicule,  pare greu de crezut că asociaţiile vor putea propune soluţii aplicabile în contextual dat.
În concluzie, la acest moment, nu toate locurile de parcare se pot închiria, ci doar cele din zonele în care numărul de locuri este mai mare sau egal cu numărul cererilor de închiriere. Acolo unde vecinii n-au avut motive de dispută, nu vor avea nici de-acum încolo. Diferenţa este că, în schimbul taxei anuale  vor dispune 24 de ore din 24 de locurile pe care le-au închiriat. Regulamentul prevede şi sancţiuni. Ocuparea unui loc în parcarea de reşedinţă, fără deţinerea abonamentului pentru locul respectiv (atribuit conform prevederilor regulamentului) se sancţionează cu amendă cuprinsă între 400 lei – 600 lei. Primăria se obligă să numeroteze şi să delimiteze prin marcaje locurile ce urmează a fi închiriate. Există şi posibilitatea montării unor dispozitive mecanice de blocare a accesului altor vehicule pe spaţiul închiriat.
În situaţiile fericite în care numărul locurilor depăşeşte numărul solicitărilor, pot fi prevăzute şi unele perimetre destinate vizitatorilor, iar diferenţa în plus va fi scoasă la licitaţie pentru societăţile comerciale care funcţionează la parterul blocurilor sau  pentru locatarii care posedă mai multe vehicule.  În siuaţiile … nefericite, rezolvări nu există încă!
Orice solutie  din partea asociaţilor de proprietari sau din partea cetăţenilor e încă binevenită, spun autorităţile locale. Exisă două numere de telefon -  0348 44 44 66, 0735 98 74 98 - unde puteţi suna, de luni până  miercuri, în intervalul orar 08.00-16.30, joi, între 08.00 şi 19.00 şi vineri, de la 08.00 la 13.30, pentru a da o mână de ajutor la  rezolvarea problemei.
Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea