Italianul Federico, cel mai bun purtător de cuvânt pentru un brand românesc: mașina Dacia

Un italian din Como s-a îndrăgostit atât de mult de România, încât și-a făcut lucrarea de licență cu tema “Automobile Dacia: România, de la regimul comunist la online”, la universitatea din Lugano-Elveția. A venit în țară ca voluntar pentru un ONG umanitar și a rămas să studieze despre cea mai populară mașină de la noi. Cam asta ar fi, pe scurt, povestea lui Federico Faverio. Tânărul, de numai 29 ani, a bătut aproape la pas țara noastră, motiv pentru care a scris și o carte despre acest lucru. Italianul vorbește atât de frumos de țara lui adoptivă, încât ar trebui să dea lecții multor români autodeclarați patrioți.

Federico a fost convins să studieze mașina Dacia după ce i-a citit descrierea într-o revistă italienească: un caz particular pe scena automobilismului mondial.  Italianul spune că brandul Dacia comportă două aspecte: “pe de o parte, automobilul a fost dorit de regim și deci a făcut parte integrantă din societatea și cultura României, iar pe de altă parte, se referă la prezent, un brand care comunică prin mijloace moderne de informare și difuzare și deja de doi ani de la debut, mai întâi în Italia și apoi în alte state, vânzarea on-line a modelelor create”.

A realizat o lucrare de 333 de pagini despre Dacia, pentru Universitatea din Lugano

Deși este aproape unul dintre cele mai vechi branduri de țară, cu o vechime de peste 40 ani, italianul spune că abia a găsit o singură carte, scrisă în 2009, despre acest automobil. Culmea, adaugă Federico, această lipsă de bibliografie l-a stimulat, mai ales că tehnicile de comunicare ale fabricii erau unele dintre cele mai interesante. Se foloseau de ironie, o tehnică foarte riscantă, dar utilizată cu inteligență, în acest caz, mai spune acesta. În urma documentării, a strâns 11 ore de înregistrări au 150 de pagini de transcrieri și traduceri. Pe lângă interviuri, și-a mai petrecut și multe concedii la București și Mioveni. La final, a scos o teză de cercetare de 333 de pagini, datorită căreia a avut o oportunitate de lucru în Anglia, mai spune Federico, însă a rămas voluntar în proiectele umanitare desfășurate în România, mai precis, la Târgoviște.
În ceea ce privește succesul acestei mașini românești, al cărei părinte a fost nimeni altul decât mareșalul Ion Antonescu, italianul Federico Faverio spune: “Din iunie, Dacia se vinde și în Danemarca, concluzionând propria expansiune în Europa. De un an se vinde în Anglia, cu volanul pe dreapta, înregistrând succes, în Franța, prima Logan Berlina, puțin apreciată în piața occidentală, a fost o alegere de tendință în care mulți s-au regăsit. Fenomenul Duster are și astăzi un succes important. În câteva luni Dacia a renovat întreaga gamă de produse și a introdus altele noi, garantând mereu gusturile și exigențele publicului, asigurându-și succesul vânzărilor. Viitorul va sta în încăpățânarea lor de a menține dinamic brandul și de a-l apropia de public, pentru că factorul preț nu este unicul motiv pentru alegerea acestei mărci. Va depinde apoi de condițiile economice din celelalte state și de ceea ce concurența va fi în stare să facă. Trebuie subliniat că Dacia este în România un pion al unei multinaționale cu mai multe branduri și cu diverse obiective în vânzari. Acesta este motivul pentru care, anul trecut, pentru prima dată au existat Dacii produse în afara României sau chiar găsim aceleași modele cu o marcă diversă de Dacia. În lucrarea mea de licență subliniam succesul Daciei nu doar din cauza prețului dar și, așa cum am mai spus, capacității de comunicare bine și în mod ironic, cum ar fi fraza: "Dar noi vrem să cheltuim mult mai mult!" din spot-ul publicitar TV al mașinii Duster, spot de care își aduc aminte foarte mulți, deși au trecut câțiva ani de la difuzarea lui. În plus trebuie ținut cont și de faptul că și consumatorul s-a schimbat, este mai atent și se informează mai mult cu ajutorul Internet-ului. De asemenea, și societatea, complice fiind momentul ulterioarelor restricții economice, a condus oamenii spre alegeri diferite și de aici nașterea mărcilor definite acum "low-cost" sau "smart buy". Speranța că și firma mamă Renault va continua să opteze pentru producere la Mioveni, va fi fără îndoială legată de capacitatea României să ofere, printre altele, infrastructură, căi ferate, străzi și autostrăzi pentru a deveni o țară tot mai competitivă. Italianul ne dă și un sfat: „Sfatul meu pentru prietei este să viziteze acum România fiindcă se poate încă înțelege trecutul recent al acestei țări. Condițiile de drum se îmbunătățesc, blocurile sunt restructurate și Daciile 1300 încep să se împuțineze, făcând spațiu unor mașini mai noi.”
Ana Luca

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea