Scandalul reducerilor - false sau adevărate - din rețeaua Catena continuă!

# Acesta este explicat de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor, dar și de reprezentantul din Argeş al firmei # APC sugerează că e vorba despre o practică înşelătoare # Dragoş Mihai, manager: “Reducerile practicate de Catena sunt perfect legale”. Luna trecută, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC) acuza lanţul de farmacii Catena că promovează reduceri false în rândul consumatorilor, invocând în acest sens un studiu derulat în perioada 20 - 24 februarie, studiu care a avut ca scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii.  APC atrăgea atenţia că  reprezentanţii farmaciilor Catena introduc în bonul fiscal “materiale promoţionale cu o anumită valoare, acestea fiind evidenţiate la final ca o reducere, creând impresia unui economii consistente pentru consumator la achiziţionarea medicamentelor”, se arată într-un comunicat al APC.

Broșurile date în farmacie, gratuit, apar ca reduceri pe bonul de casă!

Concret, APC a făcut referire la un caz real, arătând că, deşi se spune că broşura ar fi distribuită cu titlu gratuit în reţeaua farmaciilor Catena, pe bonul fiscal, materialul promoţional apare având preţul de 5 lei, la care se aplica aceeaşi reducere de 5 lei. “Mai mult, pentru că au fost oferite două broşuri „gratuite”, reducerea finală pentru acestea s-a ridicat la suma de 10 lei. Împreună cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentând reducerea reală a preţului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei în minus, sumă prezentată cu litere mari drept economie, creându-se, astfel, consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanţiale”, susţin specialiştii APC.
Asociaţia pentru protecţia consumatorilor aminteşte că legislaţia în vigoare interzice practicile comerciale înşelătoare care conţin informaţii false, întrucât persoana care vrea să cumpere produsul respectiv este determinată, astfel, să ia o decizie pe care, altfel, nu ar fi luat-o.  Reprezentanţii  APC susţin că situaţia din exemplul dat “este de natură a induce în eroare consumatorul şi îl poate determina, în viitor, să revină, în speranţa unor reduceri la fel de consistente”.

Dragoş Mihai, manager Fildas: “APC nu este o autoritate, este doar o asociaţie!”

Reprezentanţii din Argeş ai Grupului Fildas (care deţine lanţul Catena) spun că scandalul lansat de APC nu schimbă cu nimic promovarea reducerilor în respectivele farmacii.
“Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor nu este o autoritate, este doar o asociaţie care şi-a exprimat un punct de vedere.  Reducerile practicate de farmaciile Catena sunt perfect legale şi le practicăm în continuare, în aceeaşi formă, pentru că, din punct de vedere contabil,  doar aşa se poate. Vizualizarea se face pe fiecare produs în parte, pentru cei care vor să ştie exact ce reduceri s-au operat. Totul este foarte  clar!” Dragoş Mihai, manager Fildas

Cine este APC?

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată încă din anul 1990, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale a drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu agenţii economici şi instituţiile statului. “O preocupare permanentă a asociației în ultimii ani a constituit-o utilizarea testelor comparative pe produse și servicii ca mijloc de informare, educare şi îmbunătățire a situației economice și sociale a consumatorilor. La nivel naţional Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a fost recunoscută prin HG nr. 1106/2005 ca fiind de utilitate publică.” , se arată pe site-ul APC

Poziţia oficială a comitetului director al Catena, referitoare la acest scandal, a fost  următoarea:
“Menţionăm necesitatea unei evidenţieri din punct de vedere contabil, conform legislaţiei în vigoare, a circulaţiei tuturor produselor, indiferent că au sau nu titlu gratuit la cumpărare.  Consumatorul de bună credinţă găseşte pe bon reducerea în dreptul fiecărui produs şi nu are cum să fie indus în eroare”.
Material realizat de Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea