IATSA Ştefăneşti absoarbe SC Supercar Service

# Tribunalul Comercial Argeş se pronunţă, în aprilie, asupra legalităţii fuziunii. Sorin Ungur, administratotul IATSA- Platforma Ştefăneşti, a depus la Tribunalul Specializat Argeş o solicitare prin care cere instanţei să constate legalitatea  hotărârii asupra fuziunii, prin absorbţie, a societăţii comerciale amintite cu SC Supercar Service 2003 Ştefăneşti,  precum şi a actului constitutiv actualizat rezultat în urma Fuziunii, şi să dispună înregistrarea acestora şi a modificărilor generate de fuziune în Registrul  Comerţului, respectiv radierea  din Registrul Comerţului a SC Supercar Service 2003 SRL, continuarea activităţii SC IATSA  – Platforma Ştefăneşti în noua formă juridică şi preluarea tuturor  drepturilor şi obligaţiilor societăţii absorbite, prin transmiterea activelor şi pasivelor.
Altfel  spus, Ungur cere ca, în baza fuziunii să fie eliminate valorile creanţelor şi datoriilor reciproce ale celor două societăţi, iar acest lucru poate fi făcut doar dacă instanţa constată legalitatea fuziunii şi publică  hotărârea în Monitorul Oficial.
Ambele societăţi implicate în fuziune, respectiv S.C. IATSA Platforma Ştefăneşti SA. şi  S.C. Supercar Service 2003 S.A. fac parte din acelaşi grup de firme, respectiv Grupul Iatsa S.A., la care acţionar majoritar este Postelnicu Tiberiu Bică.

Grupul IATSA are la origini  fostul GUATA

Puţini ştiu că prin cumpărarea licenţei şi asimilarea fabricaţiei în România a autoturismelor R. 12 de la Uzinele Renault, constructorul francez  a pretins şi organizarea unui service corespunzător. În 1968 s-a înfiinţat service-ul de pe lângă Uzina de Autoturisme Piteşti – Colibaşi, cum se numea atunci,  care, ulterior, prin preluarea a patru unităţi ale industriilor locale, a devenit Grupul Unităţilor de  Asistenţă  Tehnică  pentru Autoturisme – GUATA Piteşti. Concomitent, GUATA şi-a mai construit, din fonduri de investiţii, două mari unităţi, la Piteşti şi Badu,  care au fost puse în funcţiune în 1973, respectiv 1974. Toate cele şase  unităţi, constituind nuclee de organizare şi coordonare a activităţii de asistenţă tehnică pe teritoriul României, şi-au împărţit,  teritorial-geografic, zonele de acţiune,  organizându-se în filiale fără personalitate juridică. După extinderea activităţii de service, cerinţele au impus o altă concepţie de organizare, care s-a concretizat într-un studiul de dezvoltare întocmit de GUATA. Între timp. aceasta a devenit  Întreprinderea de Asistenţă Tehnică şi Service pentru Autoturisme - IATSA, cu sediul în Piteşti, Şoseaua Bucureşti – Piteşti. Studiul  amintit impunea o noua viziune asupra manierei de prestare a serviciilor la autoturismele în garanţie, necesitând o elasticitate şi în organizarea zonală, care printr-o altă împărţire a teritoriului, a dat posibilitatea creării altor filiale fără personalitate juridică, cu potenţial economic şi tehnic propriu.
În ceea ce priveşte asistenţa tehnică externă, echipe de specialişti s-au deplasat în toate ţările importatoare de autoturisme de fabricaţie românească, construindu-se chiar şi unităţi  de service după proiectele IATSA. Aşa s-a ajuns la reţeaua de unităţi IATSA, care în anul 1985 era formată din 14 filiale, cu 50 de  staţii service cuprinzând peste 9500 salariaţi, unităţi constituite prin fonduri de investiţii sau cu efort propriu IATSA şi prin amenajări ale unor construcţii pretabile activităţii de service auto. Coordonarea aprovizionării cu piese de schimb, necesare procesului de lucru  se făcea de către Depozitul Național al Direcţiei Comerciale IATSA, către depozitele zonale ale filialelor.

Vă mai amintiţi de Dacia Sport 1410?

În perioada respectivă a existat preocupare pentru recondiţionări (în maniera industrială) de piese de schimb,  SDV-uri şi utilaje specifice activităţii de service auto. De asemenea, o activitate ambiţioasă a constituit-o fabricarea de autoturisme de serie mică (1983), pentru care la sediul IATSA s-a amenajat o secţie specială, fabricaţia însuşindu-şi un prototip, creaţie proprie, derivat din autoturismul DACIA 1300 Berlină, şi anume Dacia Sport 1410, a cărei fabricaţie a încetat în anul 1991. Această activitate a mers şi mai departe, în secţie montându-se şi colecţii de autoturisme străine (serie mică) din gama Renault (Renault 18 şi 20).
După anul 1990, IATSA a devenit Societatea Comercială Dacia Service S.A. Piteşti, obiectul de activitate lărgindu-se. În 1995 se revine la denumirea de S.C. IATSA  S.A. Piteşti iar în 1996 societatea devine  Grupul IATSA, având ca principalele activităţi comercializarea de  autoturisme, piese schimb şi accesorii, întreţinerea şi repararea autoturismelor în perioada de garanţie şi post-garanţie
Grupul IATSA a iniţiat, începând cu anul 1993, înfiinţarea pe structura filialelor sale, a unor societăţi comerciale cu personalitate juridică, prin participarea la constituirea capitalului social cu aport în natură, constând în clădiri, terenuri (unde era cazul) rnijloace fixe, împreună cu salariaţii din respectivele filiale care au participat cu aport în numerar. În general, participarea Grupului  IATSA la constituirea capitalului social a fost de peste 95%. S-a înfiinţat, astfel, în decurs de 3 ani, o reţea de societăţi comerciale - filiala IATSA. Printre ele, şi cele două societăţi care au fuzionat.

Staţia Service IATSA

Staţia Service IATSA Ştefaneşti a luat fiinţă în anul 1975 şi a fost cea mai mare staţie service din reţeaua naţională IATSA, având o capacitate tehnologică de reparaţie de 100 autoturisme. În anul 1996, Staţia Service IATSA Ştefăneşti a fost organizată ca persoană juridică „S.C. IATSA Platforma Ştefăneşti SA.” , iar  în perioada 1996-2006 a fost reorganizată şi modernizată.
Societatea este,  de la înfiinţare, Dealer Dacia şi are ca obiect de activitate întreţinere şi service pentru autoturisme, vânzare de autoturisme noi şi de ocazie precum şi vânzare de piese de schimb în regim “en gros” şi “en detail”. Firma administrată de Sorin Ungur are  şi un departament industrial pentru proiectare şi realizarea modificării constructive, montare suprastructuri tip furgon pe autoturismele de orice tip. Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea