Bilanţ de criză la Dacia

# Creştere de 12%, dar niciun model nou pentru 2011. La început de an, Dacia şi-a prezentat realizările din 2010. Şi nu oriunde, ci la unul dintre cele mai luxoase hoteluri din Bucureşti, la Mariott. Gazdele prezentării au fost directorul comercial Fabrice Cambolive şi responsabilul mărcii pentru Europa, Rafael Treguer.

Rabla a ajutat Dacia

În România, Dacia a vândut în 2010 36 730 vehicule, adjudecându-şi astfel o cotă de piaţă de 31,7 %, în creştere cu 2,8 puncte procentuale faţă de anul precedent. Peste două treimi din volumele vândute (24 856 unităţi) au fost livrate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România.  În plus, Dacia a reuşit să vândă peste 4000 de maşini la firme importante, care au achiziţionat flote de la uzina din Mioveni. Astfel s-a produs creşterea mărcii autohtone, în condiţiile unui recul de peste 20% al pieţei de profil. La succes a mai contribuit şi modelul Duster, care a devenit rapid cel mai bine vândut din România la clasa sa, cu 4826 de unităţi. . Deloc surprinzător, ca şi la alte modele Dacia, românii au preferat, în proporţie de 92 %, varianta cu echipare de vârf, Laureate, care costă peste 17.000 de euro.

100.000  de comenzi pentru Duster

Chiar dacă n-a avut succes în finala Car of the Year, Duster s-a impus ca Maşina Anului în România, unde a obţinut şi titlul de SUV-ul anului. În plus, modelul a primit şi premiul  « Autobest 2011 », fiind declarat şi de croaţi ca fiind maşina anului 2010. Cât priveşte primirea în presa de specialitate, mai ales în cea europeană, impresia produsă a fost, aşa cum se mândresc şi francezii, una foarte bună. În total, în anul care s-a încheiat, Dacia a vândut 67.000 de Dustere. După cum spunea Fabrice Cambolive, sunt deja peste 100.000 de comenzi pentru acest model, ceea ce face ca clienţii să aştepte chiar şi şase luni pentru a putea conduce maşina produsă la Mioveni.

1,3 milioane de Dacii

Atâtea maşini produse la Mioveni circulă la acest moment în Europa. Cifra îi aparţine lui Rafael Treguer, care a fost la un moment dat director de marketing la Dacia, fiind ulterior numit respeonsabilul mărcii pentru Europa. Şi el este fericit de creşterea Daciei în Europa, unde a vândut nu mai puţin de 110 076 maşini numai în Franţa. De altfel, în Hexagon marca românească este a patra în topul achiziţiilor auto pe persoană fizică. Vânzări bune au fost şi în Germania ( peste 40.000), în Italia şi Spania ( aproape 22.000). Piaţa cea mai importantă din Europa, Marea Britanie, rămâne însă un deziderat amânat pentru 2012, atunci când Dacia vrea să-i convingă pe pretenţioşii britanici cu Duster.

Un an fără noutăţi

2011 nu pare să aducă mare lucru din partea Daciei pentru amatorii de maşini. Oficialii francezi vor să menţină cota de piaţă, atât în România, cât şi pe pieţele europene, africane şi maghrebiene, poate chiar să o crească puţin. Pentru asta însă nu se vor baza pe modele noi, ci pe oferte speciale şi pe programe de genul Rabla. Un alt avantaj care se prefigurează pentru uzina de la Mioveni este şi creşterea semnificativă a taxei auto, care va contribui  în mod clar la vânzarea maşinilor noi şi ieftine.
Adrian Vasiliu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea