Primarul din Suseni sare la gâtul parlamentarilor din Argeș

# Radu Doru: ”Ce idiot a făcut această lege?!” # Ion Dumitru, primar, Albota: ”Dacă mâine cădeți și vine PNL-ul la guvernare, să facă ei câte-un șpriț acolo, la Vila Florica, împreună cu Blaga?!... nu puteți să insistați dumneavoastră la preotul Brânzea să mai lase la preț?...”

Ședința de colegiu prefectural de joia trecută s-a desfășurat, în prima sa parte, într-o platitudine totală, aproape obișnuită, am putea spune. A fost prezentat un raport de activitate al Direcției Județene de Sport Argeș, pe care nu l-a ascultat aproape nimeni. Înainte de acesta, un raport al Gărzii de Mediu. Ca de obicei, lucrurile au început să fie interesante abia în a doua parte, la capitolul ”diverse”, unde fiecare primar, conform cutumei, își poate vărsa oful.

Prefectul Mihai Oprescu a propus primarilor ca, la următoarea ședință, date fiind acuzele aduse parlamentarilor din Argeș, acuze ce privesc, în primul rând, inactivitatea acestora, să îi invite, atât pe deputați cât și pe senatori, pentru a fi prezenți la ”ostilități”. Mihai Oprescu a avut cuvinte destul de dure și pentru reprezentantul OCPI, în urma acuzelor aduse instituției reprezentate de acesta. Primarii s-au plâns că modificarea unui titlu  la OCPI durează chiar și peste o jumătate de an, în condițiile în care, înainte, modificările erau efectuate în 24 de ore.
Primul la cuvânt a fost primarul localității Suseni, Radu Doru. Acesta a ținut să mulțumească presei pentru atitudinea corectă avută față de propria persoană, în toată perioada în care a fost cercetat de ANI pentru o presupusă incompatibilitate. Tonul său a devenit însă mult mai critic atunci când s-a referit la activitatea parlamentarilor, în general, și la cea a parlamentarilor din Argeș, în special. De asemenea, primarul din Suseni a criticat activitatea instituțiior deconcentrate, care au avut un vârf de controale exact în perioada în care prefectul a recomandat slăbirea acestora, motivul fiind aglomerarea primăriilor în perioada întocmirii dosarelor pentru APIA.

 

Radu Doru: ”Înainte veneau controale și cu destinație, și cu amenzi, suntem obișnuiți, dar nu chiar așa...”

Radu Doru, primarul comunei Suseni: ”Domnule prefect, legile sunt atât de prost făcute încât, efectiv, ne măcelăresc! În primăvară, când eram, la primării, încăierați cu cererile pentru subvențiile APIA, ați recomandat instituțiilor deconcentrate să ne lase mai ușor cu controalele, pentru că nu putem face față. Nu zice nimeni să nu fie controlat, suntem învățați cu controalele, de atâția ani de zile. Ei bine, în acea perioadă au venit absolut toate controalele! Unul după altul au venit! Aveam, zilnic, 50-100 de oameni, stăteam până la miezul nopții. Toate instituțiile deconcentrate atunci s-au găsit să ne controleze. Acum, că am mai scăpat de aglomerația cu APIA, nu mai vine nimeni! Vă spun că nu e în regulă. Nu spune nimeni să nu fim controlați. Înainte veneau controale și cu destinație, și cu amenzi, suntem obișnuiți, dar nu chiar așa…
Ce se întâmplă la Ministerul de Finanțe depășește orice imaginație. Cred că am primit 20-30 de adrese cu schimbări de legislație, cu teorie. Mai avem puțin și punem lacătul pe ușă. Vine rectificarea și nimeni nu știe nimic. Nu ne-a întrebat nimeni ce nevoi, ce probleme avem, unde se pot da banii. Sunt primării care au probleme grave, însă nimeni nu mișcă nimic.
… Acolo, sus, s-au rupt de realități. Și parlamentarii noștri din Argeș sunt pe acolo de pomană. A apărut, acum, altă lege – ca să vedeți până unde poaate merge prostia omenească. Se referă la asigurări. Legea spune că în trei zile, primarii sunt obligați să someze cu scrisoare cu confirmare de primire fiecare proprietar care nu are încheiată asigurarea obligatorie. Ce idiot a făcut această lege?! Pentru că avem mii de oameni în această situație. Nu cred că mai mult de 10-15% are încheiată această asigurare obligatorie. Cum să trimiți scrisori la mii de oameni în trei zile? Se cere să fie trimise și cu confirmare de primire, care costă în jur de 10 lei, pentru că poștașul le pune, scrisorile, și pe cântar. Nici nu mai vorbim de timp, ci și de bani. Imposibil să reușești. Mă gândesc la Gică (Gheorghe Ionescu, n.r.) la Călinești, unde sunt 5-6.000 de roluri, ce înseamnă să trimiți 4.000 de înștiințări, ce înseamnă, ca timp și ca sumă, este o jumătate de miliard!. Deci legea este o dată idioată pe costuri, că ne pune o presiune pe cap de pomană, și în al doilea timp ca procedură, ca timp!”

Ion Dumitru: ”Dacă mâine cădeți și vine PNL-ul la guvernare, să facă ei câte-un șpriț acolo, la Vila Florica, împreună cu Blaga?”

Primarul comunei Albota, Ion Dumitru: ”Domnule președinte, am avut discuții alături de colegii mei din Asociația Comunelor, unde sunt vicepreședinte, vis-a-vis de achiziționarea Vilei Florica. Vila Florica aparține istoriei, însă trebuie să dăm, noi, trei milioane să ne facem acolo un cuibușor? Dacă mâine cădeți și vine PNL-ul la guvernare, să facă ei câte-un șpriț acolo, la Vila Florica, împreună cu Blaga? Cu trei milioane de euro, n-ar fi mai bine să ni-i dați nouă?... nu puteți să insistați dumneavoastră la preotul Brânzea să mai lase la preț?...”

Aurel Bălășoiu: ”Nu se poate să aștepți 7-8 luni pentru a modifica o tarla și o parcelă”

Primarul comunei Rociu, Aurel Bălășoiu: ”Domnule prefect, vreau să întreb dacă avem vreo șansă să plătim experții pe care i-am angajat pe legea 165. Am depus documentația din noiembrie 2014, suntem printre primele primării. Până astăzi nu am primit cei 6 lei pe hectar care ne trebuiau virați. Ce facem? Oamenii ne întreabă, au trecut atâtea luni
De asemenea, am făcut o adresă la OCPI către domnul director pentru încetineala cu care se desfășoară corecturile de titluri de proprietate. Nu se poate să aștepți 7-8 luni pentru a modifica o tarla și o parcelă, în condițiile în care în documentațiile din 1983 erau înscrise tarlale și parcele cu un număr, iar în 1986 aveau alte numere. Dumnealor au eliberat titlurile, însă nu au urmărit care sunt documentațiile de referință. Nu se poate să dureze atât. Oamenii nu ne mai cred. Când ați eliberat titlurile, de ce nu ați verificat cum se cuvine? Nu sunt suprapuneri, nimic, este un simplu număr de modificat, nu este permisibil să așteptăm aproape de un an. S-au dat bani acolo, acum așteptăm? Nu este normal. De ce trebuie să treacă prin Comisia Județeană de Fond Funciar?”

De aceeași părere a fost și primarul din Albota, Ion Dumitu, care menționat că, în trecut, astfel de modificări se făceau de la o zi la alta.     De asemenea, ”Ducele” a opinat că  nu este normal ca astfel de corecturi să mai fie trecute prin CJFF, mai ales că, la nivelul comunei Albota, trebuie făcute sute de asemenea modificări: ”Vă dați seama ce ar însemna să vină 800 de dosare la Comisia Județeană, la corectură, numai din Albota? Vă blocheaz complet. Și Inutil…”

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea