La o cafea cu “şeful cel mare” de la Finanţe, Dorin Falcă

Necunoscătorii ar putea crede că este o adevărată aventură să ajungi, fie şi pentru un interviu, la “şeful cel mare” de la Finanţe, Dorin Falcă. Total greşit. Deşi este mare, atât la stat cât şi – mai ales – la funcţie, Dorin Falcă demonstrează că cea din urmă nu i s-a suit la cap, lucru demn de toată admiraţia. Aşa încât am îndrăznit să îi “furăm” câteva răspunsuri neimpozabile la întrebări de strictă actualitate.
R: Se spune că aveţi o listă neagră cu lucrători din Finanţe care vor fi demişi. Este adevărat? Cine este pe lista aceasta… în afară de şefii de la Topoloveni şi Câmpulung?
D.F: Nu există o listă neagră. Principalul criteriu  de selecţie în orice domeniu este competenţa. Astfel, reducerile de personal în sectorul bugetar vor fi făcute pe baza unei analize legate de competenţa profesională a fiecăruia: cei buni rămân, ceilalţi pleacă. Contribuţia fiecăruia la realizarea indicatorilor de performanţă specifici activităţii pe care o desfaşoară instituţia noastră este unul din principalele criterii de evaluare a personalului.
R: Aveţi de gând să implementaţi sistemul de peste ocean, sistem în care directorii sunt mutaţi, la intervale de câţiva ani, pe posturi diferite. Credeţi că este un sistem viabil?
D.F: Personal, consider că “rotirea cadrelor” este o măsură pentru eficientizarea activităţii şi de prevenire a corupţiei. În opinia mea, familiarizarea funcţionarului public cu un anumit mediu, atât interior, cât şi exterior, poate influenţa capacitatea de analiză obiectivă, de decizie imparţială conducând la suspiciuni în ceea ce priveşte respectarea principiilor de bază care guvernează funcţia publică şi anume legalitatea, imparţialitatea, obiectivitatea şi transparenţa acesteia. Pe de altă parte, am în vedere promovarea tinerilor, acordarea unei şanse de afirmare a unei noi generaţii de specialişti în domeniul finanţelor publice, care sa conducă la accelerarea ritmului de lucru.
R: Ce se mai aude cu desfiinţarea Gărzii Financiare şi a Vămii?
D:F: Având în vedere importanţa existenţei unui mecanism unic de control, se află în lucru proiectul de ordonanţă de urgenţă prin care  ANAF se reorganizează ca urmare a fuziunii prin absorbţie şi preluare a activităţii ANV şi a  Gărzii Financiare
R: Aveţi relaţii încordate cu vreuna din instituţiile deconcentrate?
D.F : Consider că există o colaborare benefică în ceea ce priveşte activităţile deconcentratelor şi mai ales o transparenţă totală. Instituţiile publice argeşene conclucrează în vederea creării unui mediu propice desfăşurării activitaţilor economico-sociale. Sunt relaţii care se dezvoltă zilnic şi care duc în final la  îmbunătăţirea  relaţiilor instituţiilor cu cetăţeanul.
R: Vă urăşte cineva? Pentru că, în conformitate cu legea dealtfel, aţi scos      – de exemplu – la vânzare porţile lui F.C. Argeş, sau cabana Direcţiei Apelor…
D.F: Este mai bine să fii urât pentru ceea ce eşti decât să fii iubit pentru ceea ce nu eşti.
R: Vă rugăm să ne dezvăluiţi previziunile Dvs. de finanţist pentru anul 2011
D.F: Prin  politici raţionale şi inteligente, în anul 2011 economia îşi va relua creşterea. Interacţiunea cu mediul de afaceri, factorii decizionali, schimburile de idei cu economişti din alte ţări sunt esenţiale pentru a avea o imagine de ansamblu despre perspectivele economiei. Ministerul Finanţelor a finalizat proiectul de OUG prin care se dă posibilitatea contribuabililor să opteze pentru eşalonarea obligaţiilor fiscale, pe o perioadă de cel mult 5 ani. Actul normativ se aplică contribuabililor, persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, indiferent de modul de organizare.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea