Constantin Stroe, șeful român de la Dacia, atacă dur cloaca de la drumuri: ”Eu aş desfiinţa CNADNR!”

# Constantin Stroe: ”Infrastructura, o băşcălie naţională; Autostrada Piteşti-Sibiu nu este doar pentru Dacia”

Șeful român de la Dacia, Constantin Stroe, s-a săturat să mai aștepte ceva de la autoritățile din România, și, în special, de la șefii însărcinați cu construcția drumurilor. ”Autostrada Piteşti-Sibiu nu trebuie construită pentru că aşa doreşte constructorul de automobile Dacia, ci datorită importanţei sale strategice”, a declarat, miercurea trecută, într-o conferinţă de presă, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe.
"Infrastructura este o batjocură, este o băşcălie naţională. Dacă până acum câtva timp îmi exprimam neîncrederea că vestita autostradă Piteşti-Sibiu, care nu este a Daciei, este a României, va fi finalizată în 2020, astăzi nu mai cred nici că va fi finalizată în 2025. Este inadmisibil ce se întâmplă, ca o ţară să fie tratată cu atâta indiferenţă, în condiţiile în care 85% din finanţare este asigurată prin fonduri ale Uniunii Europene. Eu aş face o licitaţie, aş alege un prestator care să facă şi studiul de fezabilitate, dar şi proiectarea", a spus Stroe.
Constantin Stroe a afirmat că în ciuda banilor disponibili de la Uniunea Europeană pentru autostrada Piteşti - Sibiu, reprezentanţii CNADNR nu au făcut nici măcar măsurătorile necesare pentru construirea acesteia.
"Nu au făcut măsurători, nu au făcut un calcul să vadă ce fonduri uriaşe pierde România ca urmare a lipsei acestei autostrăzi. Am stat de vorbă cu cei de la CNADNR. Eu aş desfiinţa-o pur şi simplu. Pentru România este foarte important să existe un departament în răspunderea directă a primului ministru şi condus de profesionişti", a completat Stroe.
Constantin Stroe, care este şi membru în Consiliul Director al APIA, este de părere că Programul Prima Maşină ar ajuta la reînnoirea parcului auto din România (zf.ro).

Cu toate aceste probleme, Dacia vinde aproape întreaga producție la export

Patru din cele cinci modele Dacia vândute în Europa sunt în top zece cele mai vândute, iar două sunt în top cinci la nivel european. Din cele zece cele mai mari pieţe pentru brandul autohton, România şi Maroc deţin supremaţia în materie de cotă de piaţă, cu valori apropiate de 30%, în timp ce Franţa este numărul unu la volume. Pentru prima dată, în 2015, bătălia cea mai dură s-a dus pentru locul doi, unde Spania „a provocat la duel“ Germania, în condiţiile în care ibericii au urcat cu 24% la peste 45.200 de unităţi, adică exact în coasta teutonilor plasaţi la 45.700 de maşini în urma unui declin de 6,4%.
Între timp, în România, Automobile Dacia îşi consolidează titlul de cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, înregistrând o creştere de 2,2% în primul semestru al anului trecut, comparativ cu perioada similară din 2014, la 10,02 miliarde de lei (2,25 miliarde de euro).
În prezent, volumul pe care îl vinde Dacia în România poate fi acoperit din producţia a 24 de zile lucrătoare. Lipsa unei autostrăzi care să lege direct uzina de Europa de Vest, principala piaţă a Dacia, costă compania 30 de euro per maşină, adică peste 10 milioane de euro anual. „Povestea Da-cia, ca şi a industriei auto în general în România, aceasta devenind principala industrie de export a ţării, s-a realizat în condiţiile unei dezvoltări foarte lente a infrastructurii de transport. În ciuda unor progrese pe diferite segmente, nu avem încă o autostradă care să traverseze Carpaţii pe criticul sector Piteşti - Sibiu sau una care să conecteze fabricile din zona Craiova de zona industrială Piteşti - Mioveni.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea