Legăturile dintre două căi de comunicaţie, ştrangulate pe raza judeţului Argeş. (Pamflet)

# Rutierii se roagă la „Zeus” pentru rezolvarea situaţiei # Contrazicând criza, C.J. Argeş face un mic „cadou” firmei constructoare, în valoare de 50 miliarde lei vechi. Situaţie de coşmar pe raza judeţului Argeş, atât pentru transportatori cât şi pentru automobilişti, în ton cu vremurile de criză acută pe care le traversăm. Între Autostrada Piteşti-Bucureşti şi şoseaua naţională care leagă aceleaşi oraşe, în momentul de faţă mai există o singură legătură, un drum distrus în proporţie de 80%, pe deasupra barajului de la Goleşti.

Zeus lucrează de zor, blocând temporar podul de la Leordeni-Căteasca. Pe banii contribuabililor!

Binecunoscuta firmă piteşteană „Zeus”, abonată la lucrările coordonate de Consiliul Judeţean Argeş, lucrează de zor la construcţia noului pod de la Căteasca, blocând însă total, în urmă cu două săptămâni, accesul pe vechiul pod între localităţile Căteasca şi Leordeni. Blocaj care a supus întreaga zonă (care cuprinde câteva comune mari, inclusiv oraşul Topoloveni) unui stres enorm, ca să nu mai vorbim de cheltuielile suplimentare generate de alegerea rutelor ocolitoare. Vinovatul? Probabil că… Zeus, celebrul personaj mitologic din „Legendele Olimpului”. În rest, nimeni nu are curajul să acuze că s-au făcut combinaţii de miliarde, Doamne fereşte! Dar să vedem cum a câştigat  Zeus (firma, de data aceasta, deşi asemănarea este uluitoare) licitaţia pentru construirea podului cu pricina. Totul a început cu nişte bani europeni, atribuiţi pentru reabilitarea căilor de comunicaţie afectate de inundaţii. Licitaţia  a fost organizată în martie 2009 după criterii complexe, şi a fost câştigată de S.C. Zeus S.A. Cum? Nimic mai simplu! Deoarece firma Zeus este una cu puteri supranaturale (acum aţi început să înţelegeţi asemănările, desigur) şi a oferit termene de garanţie şi execuţie care au spulberat concurenţa, una selectă, după cum veţi vedea. Ce mai contează, în context, amărâtul de preţ de atribuire, cel mai mare dintre toţi participanţii?!!! Nu contează, par a fi spus reprezentanţii beneficiarului, adică Consiliul Judeţean Argeş! Totul pentru confortul şi bunăstarea oamenilor, pentru a nu exista pentru aceştia cheltuieli suplimentare pricinuite de drumurile ocolitoare. Să fie gata în trei luni, cu Zeus, şi toată lumea să fie mulţumită!

Trei miliarde lei vechi din vârful pixului!

Iată firmele calificate în „finala” licitaţiei de atribuire, împreună cu ofertele lor:

NUME FIRMĂ PARTICIPANTĂ LA LICITAŢIE     PREŢ OFERIT (ANI)    GARANŢIE OFERITĂ (LUNI)  DURATĂ EXECUŢIE
MONTEADRIANO                                              11.976.594                         2                         6
TEHNOLOGICA RADION                                    14.434.151                        10                        2
KRANZ EUROCENTER                                        11.651.806                        20                        6
EUROPAN PROD                                              14.147.512                        20                        4
ZEUS                                                             14.557.671                        50                        3

Cum a putut câştiga firma care a oferit cel mai mare preţ dintre toţi participanţii eligibili? Simplu! Criteriile de atribuire stabilite de aparatul C.J. au fost: preţul - 60% din punctaj, durata de execuţie - 15%, programul calitãţii pentru lucrare - 10%, perioada de garanţie - 15%. Aşa încât, deşi cu aprox. 3 miliarde de lei vechi mai scumpă decât oferta prestigioasei Kranz Eurocenter, Zeus este declarată câştigătoare a licitaţiei, atât pentru garanţia de jumătate de secol oferită cât şi pentru viteza meteorică de execuţie.
Am uitat un mic amănunt. Şi anume că nici până în ziua de azi podul nu este finalizat. Temenul de punere în funcţiune de pe panoul de publicitate obligatorie,  şi anume 30.11.2009, râde în nas sutelor de conducători auto care fac manevrele de întoarcere la vederea drumului blocat. La încercarea de a-l contacta pe managerul Dobre, şeful lui Zeus, acesta ne-a spus scurt că este ocupat şi nu are timp. După care a închis brusc telefonul. Probabil avea probleme la pod !...Ne-am luat un bun rămas de la domnia sa pe tonul de ocupat. Pentru bunele maniere, nu de altceva...

Pe la Zeus nu se trece. Încercaţi pe la Chirulli...

Un lucru este cert. Nu e bine să ştii carte, pentru că îţi poate aduce numai neajunsuri. Şi asta pentru că am mai făcut o încercare de a trece râul Argeş ieşind (din nou !) din autostradă pe a doua pasarelă, cea de la Cireşu. Asfalt, cum era şi normal, totul în regulă. Merita să încercăm, mai ales că termenul fixat constructorului desemnat câştigător al acestei licitaţii expirase. Am mai scris, însă pentru reamintire menţionăm că proiectul presupunea realizarea unui drum nou de legătură între DN7 şi Autostrada Pietşti-Bucureşti, în dreptul localităţii Topoloveni. Lucrarea presupunea şi realizarea unei traversări noi peste râul Argeş. Valoarea totală a lucrărilor a fost stabilită la suma de 5,47 milioane euro, criteriul de atribuire fiind cel al preţului cel mai scăzut. În anunţul de participare la licitaţie însă mai era un rând care se pare că nu a fost luat, deloc, în consideraţie. Era vorba despre durata de execuţie în care trebuia să se încadreze constructorul, şi anume 18 luni de la data atribuirii contractului. Şi cum contractul a fost atribuit la 01.02.2008, înseamnă că termenul fixat a expirat acum aproape un an şi, după cum arată şi imaginea, va mai curge ceva apă pe Argeş până la darea în folosinţă...

Criza nu afectează şi zeii

Nu avem nici cea mai mică idee cum se poate întâmpla aşa ceva, însă la ultima şedinţă de Consiliu Judeţean s-a întâmplat ceva ce, probabil, se poate întâmpla numai zeilor. Firma Zeus primeşte o suplimentare de fonduri pentru realizarea de « lucrări suplimentare absolut necesare finalizării investiţiei ». Iată explicaţia, vă rugăm dragi cititori să vă închinaţi cu mâna dreaptă : « Prin nota de renunţare din luna martie 2010, constructorul renunţă la soluţia iniţială de montaj a tablierelor prin subzidiri, imposibil de realizat, în sumă de 187.921 lei conform articolelor din deviz 004( automacara de 110-119,9tf cu braţ cu zăbrele) şi art.005 (ridicare-coborîre cu prese hidraulice pînă la înălţimea de 5m a tablierelor aşezate pe reazeme avînd o greutate de la 201-300 de tf.) Pentru realizarea lucrărilor suplimentare mai sus menţionate sunt necesare fonduri în valoare estimată de 4.989.830 lei cu TVA inclus, aşa cum rezultă din documentaţia anexată. »
Iar Consiliul Judeţean, ascultător ca întotdeauna, hotărăşte să completeze HCJ 76/20.11.2008, suplimentând cofinanţarea proiectului cu suma de 4.989.830 lei, bineînţeles fără licitaţie, căci numai Zeus însuşi putea să facă asemenea lucrare. Ca să nu mai vorbim despre viteza meteorică, zeiască, cu care constructorul s-a încadrat în termen.

Încheiere bruscă...

Am un constructor, mă înţeleg cu el, şi hai să râdem de proşti. Dăm un termen de execuţie la mişto, apoi cerem o suplimentare de sub 50% din valoarea lucrării. Na proştilor, să vă săturaţi voi de criză, că nouă ne place. Dragi argeşeni, veniţi şi donaţi 15% sau 25% din modestele voastre venituri pentru alimentarea bugetului de stat! Care buget are grijă de bunăstarea şi confortul vostru. Se vede, nu ?...
Acest articol este un pamflet şi va fi considerat ca atare
Alex SILVESTRU

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea