INCREDIBIL! Terenuri de zeci de milioane de euro dispărute la Merișani!

# Fostul primar al comunei  a dat, Uzinelor Dacia, 60 de hectare din terenul localității, al oamenilor,  la schimb pe două Loganuri! # Cele mai scumpe Loganuri din istorie! Primarul comunei Merișani, Luigi Ionescu: „Nu am auzit pe nimeni să își vândă terenul sub un euro”

Comuna argeșeană Merișani este una dintre localitățile cu un deficit de teren de câteva sute de hectare. Deficit uriaș, dacă ne raportăm la suprafața localității. Oamenilor nu li se poate da pământ, deși li se cuvine, pentru că acesta nu mai există. Unde s-au dus, însă, aceste sute de hectare? Cine se face vinovat de dispariția lor? Lipsa celor câteva sute de hectare a fost, îndeaproape, cercetată de instituțiile statului? Pentru că, spun persoane avizate, ilegalitățile în materie de fond funciar au colcăit, timp de ani buni, în instituția primăriei. Iar prejudiciul estimat se ridică, ușor, la zeci de milioane de euro!
Câteva zeci de hectare se află sub apele barajului Merișani, care, în totalitate, ocupa la momentul construcției sale 442 de hectare. Restul? Ei bine, se pare că restul hectarelor s-au evaporat, pur și simplu. O persoană avizată, cu legături strânse cu instituția primăriei, susține  faptul că localnicii care au avut, pe vremuri, teren sub apele barajului, au fost despăgubite, conform legii, în momentul exproprierii. Ulterior însă, după Revoluție, urmașii acestora au venit la primărie, au depus cereri și au primit terenuri echivalente pe raza comunei, deși nu mai aveau niciun drept.

Pista de încercări a Uzinelor Dacia, sau alba-neagra cu terenuri a fostului primar, Mihai Dumitrescu

Totul a început înainte de  anul 1990, când Uzina Colibași a primit, printr-o hotărâre ministerială, suprafața de 3 ha de la C.A.P. Peste un timp, uzina a mai primit printr-un decret, de la același regim, alte 18 ha, dar cu titlu de închiriere. În 1993, primarul de la acea vreme, Marin Gheorghe, a semnat, împreună cu viceprimarul și un inginer al Oficiului Cadastral Argeș, un proces-verbal prin care dădea în folosință  Uzinei Dacia  alte  60 ha, situate în continuarea celor pe care le folosise până atunci. Împroprietărirea Uzinelor „Dacia-Renault" s-a făcut, potrivit următorului primar al comunei Merișani, Mihai Dumitrescu, în 1993, neexistând nicio aprobare a Consiliului Local sau al Comisiei Județene de Fond Funciar. Nemulțumire mare, acuzele au început să curgă în stânga și-n dreapta, mai ales că era vorba de o suprafață foarte mare, de 60 hectare, iar pământul era insuficient pentru a se putea acoperi cererile de retrocedare ale sătenilor.
Drept pentru care, în anul 2006, Primaria Merișani a dat în judecată Uzinele „Dacia-Renault", Comisia Locală de Fond Funciar, Comisia Județeană de Fond Funciar, Ministerul Economiei și Comerțului, pe viceprimarul care a semnat în 1993 procesul-verbal de punere în posesie, și pe contabila primăriei de la acea vreme.
”În ceea ce mă privește, eu nu vreau decât să se clarifice situația acestui teren. Ori uzina cumpără terenul la prețul pieței, ori vine cu contraservicii. Știți că eu nu am drumuri asfaltate în comună, nu am o mașină în dotarea Consiliului Local? Dacă toată suprafața era închiriată sau concesionată, primea și bugetul local niște bani”, declara, la acea dată, pentru România Liberă, primarul din Merișani, Mihai Dumitrescu.
„Acel teren trebuie retrocedat proprietarilor deposedați abuziv de el. Îmi permit să cred că autoritățile locale de atunci au luat șpăgi grase pentru afacerea aceasta. Era terenul oamenilor, pe care Dacia îl ocupă acum abuziv. Sunt 100 de familii care au avut pământ acolo și pentru care aceștia dețin acte de proprietate. Nu vreau decât să se clarifice situația acestui teren. Cer doar ca uzina Dacia să intre în legalitate: cumpără terenul la prețul pieței, îl închiriază sau vine cu alte servicii la schimb“, a mai declarat, tot atunci,  primarul din Merișani, Mihai Dumitrescu.

Proces început în forță, lungit imediat pe alocuri, prin punctele esențiale, și… sfârșit tragic pentru terenurile localnicilor din Merișani

Zis și făcut. După declarațiile extrem de belicoase ale primarului din 2006, Dumitrescu, procesul începe, în forță, la Judecătoria Pitești. Primul termen s-a judecat în decembrie 2006. Doar că, la fel de brusc precum a început, în februarie 2007, la doar al treilea termen, atât reclamantul cât și apărătorul solicită amânare, dar și un termen mai îndelungat, în vederea soluționării litigiului pe cale amiabilă.
Totul a mers, cu hopuri, până când… s-a căzut la pace. Ei bine, spre sfârșitul anului 2008, totul s-a închis cu o înțelegere. Ceva de speriat! Iată cum sună această înțelegere, consfințită prin hotărârea instanței:

HOTĂRÂREA NR. 5964/17.10.2008
Consfinţeşte tranzactia intervenita intre părţi, reclamant DUMITRESCU MIHAIL - PRIMARUL COMUNEI Merişani, domiciliat în com. Merişani, jud. Argeş, în contradictoriu cu pârâţii SC DACIA RENAULT AUTOMOBILE SA, cu sediul or.Mioveni, str. Uzinei, nr. 1, jud. Argeş, COMISIA LOCALĂ MERIŞANI DE FOND FUNCIAR, COMISIA JUDEŢEANĂ ARGEŞ DE FOND FUNCIAR, MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI, cu sediul în mun. Bucureşti, sector 1, Calea Victoriei, nr. 152, Rusu Ştefan, domiciliat în com. Merişani, jud. Argeş, Manda Valeria, domiciliată în com. Merişani, jud. Argeş, după cum urmează: ,, CONTRACT DE TRANZACŢIE Între COMUNA MERIŞANI Judeţul Argeş reprezentată prin d-l DUMITRESCU MIHAIL în calitate de PRIMAR, identificat cu CI seria AS nr. 324181, C.N.P.- 1450311034963 şi SC. AUTOMOBILE DACIA SA, cu sediul în Mioveni, str. Uzinei, nr. 1, jud. Argeş, reprezentată de Director General Francoise Fourmont prin Mihail Axinte director executiv juridic în calitate de părţi în procesul civil, având ca obiect constatarea nulităţii absolute parţiale a procesului verbal nr. 212/15.02.1993 încheiat de Comisia Comunală de Fond Funciar Merişani pentru suprafaţa de 60,100 ha teren situat pe raza comunei Merişani, judeţul Argeş, în pct. ,,Baia-pista de încercări autoturisme şi a certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, seria M03 nr. 050/13.10.1993 emis de Ministerul Industriilor, în vederea rezolvării definitive şi irevocabile a acestui proces a intervenit această înţelegere prin care am convenit să soluţionăm în mod irevocabil litigiul privind terenul aferent poligonului de încercări autoturisme aflat în pct. ,,Baia din raza comunei Merişani, în următoarele condiţii: Art. 1. OBIECTUL TRANZACŢIEI 1.1. Tranzacţia se încheiat în vedere stingerii litigiului ce face obiectul dosarului civile nr. 13645/280/2006 aflat pe rolul Judecatoriei Piteşti, cu următorul termen de judecată la 17 octombrie 2008. 1.2. Reclamantul, în calitate de primar al comunei Merişani, recunoaşte dreptul de proprietate al SC. Automobile Dacia SA, asupra terenului aflat în litigiu şi renunţă definitiv şi irevocabil la orice pretenţie cu privire la acest teren. Se recunoaşte de către ambele părţi că terenul aflat în litigiu nu fost niciodată în domeniul public al statului anterior dobândirii acestuia de către SC. Automobile Dacia SA, astfel încât obiectul tranzacţiei se ală în circuitul civil. 1.3. Pârâta SC. Automobile Dacia SA rămâne în deplină proprietate şi posesie asupra terenului în suprafaţă de 60,100 ha, aferent unei părţi a poligonului de încercări autoturisme, situat în pct. ,,Baia din comuna Merişani, jud. Argeş. 1.4. Prin încheierea prezentei tranzacţii, noi, părţile, declarăm expres că am lichidat definitiv şi irevocabil orice pretenţie de orice natură, având legătură cu terenul în cauză, litigiul dintre noi fiind soluţionat definitiv şi irevocabil. Art. 2 DISPOZIŢII FINALE Această înţelegere scrisă reprezintă voinţa liberă şi neviciată a părţilor. Oricare dintre parţi poate înfăţişa acest contract în ziua termenului de judecată, înaintea oricărei instanţe investite, în orice litigiu existent sau viitor, pentru a fi consfinţit printr-o hotărâre judecătorească definitivă, în temeiul art. 271 , 272 şi 273 C.pr.civ. Părţile convin ca, prin contract separat, să se reglementeze o modalitate de colaborare a acestora în folosul comunei Merişani. Redactată astăzi în 5 exemplare cate 2 pentru fiecare parte şi unul pentru instanţa de judecată. COMUNA MERIŞANI Mihail Dumitrescu Primar ss indescifrabil SC. AUTOMOBILE DACIA SA Mihai Axinte Director executiv juridic ss indescifrabil. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţa publică de la 17 Octombrie 2008

Contractul de colaborare între Comuna Merișani  și Automobile Dacia, ceva de râs. Sau, mai bine, de plâns. Și două Loganuri…

Așadar, litigiul s-a stins amiabil. Comuna Merișani a cedat, definitiv și irevocabil, cele peste 60 de hectare de teren, în anumite condiții, Uzinei. Oamenii au rămas și ei, definitiv și irevocabil, cu buza umflată. Dar… mai bogați, ca localitate, cu un contract de colaborare.
Prevederile contractului de colaborare sunt de speriat! Uzina, umilă, se obligă prin acesta să pună, pentru patru ani, la dispoziția Primăriei, două autoturisme Logan noi, și pe care să le și schimbe, dacă ajung la 30.000 de km. După cei patru ani, la încheierea contractului, cele două mașini urmau să devină proprietatea comunei. Vai, ce zbucium, ce obligații. Dar în schimb? Ah, un fleac. În schimb, comuna renunță definitiv și irevocabil la dreptul de proprietate pentru cele peste 60 de hectare, în favoarea umilei uzine de autoturisme. INCREDIBIL!
Articolul 8 din Contractul de Colaborare este o mostră unică de măiestrie. Îl reproducem și noi, pentru posteritate:
”…Părțile convin și arată că această modalitate de colaborare, prevăzută în prezentul contract, este singura avută în vedere la încheierea Tranzacției dintre părți, la data de 08.10.2008, prin care s-a pus capăt litigiului ce a format obiectul dosarului civil nr. 13645/280/2006 aflat pe rolul Judecătoriei Pitești, și nu mai există nicio contraprestație datorată de vreuna din părți celeilalte.”

CELE MAI SCUMPE MAȘINI ROMÂNEȘTI DIN ISTORIE!!! Primarul comunei Merișani, Luigi Ionescu: „Nu am auzit pe nimeni să își vândă terenul sub un euro”

Primarul comunei Merișani, Luigi Ionescu: Da, știu și eu de înțelegerea cu pricina. Noi, primăria, i-am dat în judecată pe cei de la Dacia pentru problema cu pista. Pe urmă, ca să se termine litigiul, domnul primar de la vremea respectivă a făcut un protocol, acolo, cu cei de la Uzină, pentru două mașini. Și cam așa s-a terminat litigiul.
# Dar nu este disproporționat schimbul? Cum să dai 60 de hectare de pământ pe două Loganuri?
Primar Luigi Ionescu: Primul primar care a dat teren a fost Nedelcu, socrul lui Dumitrescu. Pe urmă, primăria a hotărât să îi dăm în judecată pe cei de la Uzină. Noi… nu prea am mai avut bani de proces… pe urmă, domnul Dumitrescu s-a înțeles cu cei de la Uzină, cum scrie acolo, în hârtia aceea…
# Cam cât valorează acolo, în zona pistei de încercări, terenul?
Primar Luigi Ionescu: E islaz acolo, un euro, doi… Un euro… Nu am auzit pe nimeni să își vândă terenul sub un euro
# La un euro, înseamnă că s-a cedat teren de 600.000 de euro pe două Loganuri. Sunt cele mai scumpe mașini din istorie…Ce deficit de teren aveți, în comună, la ora actuală?
Primar Luigi Ionescu: 700 de hectare de teren.

Fără alte cuvinte, fără alte comentarii. Vom reveni.
(S.V.)

Click AICI pentru vizualizare document din contract

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea