Dealerii auto din Argeș, pierderi uriașe în 2015

Au trecut vremurile când argeșenii se înghesuiau la reprezentanțele auto, cu banii în pungă, să își cumpere mașini noi. Criza economică a adus schimbări destul de mari și în acest domeniu, apetența pentru second-hand-uri fiind, în momentul de față, cea care dictează. Cu excepția mașinilor produse la Mioveni, vândute la export ca pâinea caldă, dar destul de bine și în județ, puține mărci auto au reușit să scoată capul din pierderile financiare generalizate. Iată, mai jos, cum stau lucrurile la principalii furnizori de automobile din județ

Motor AG, fost dealer BMW – pierderi de peste un milion de euro în ultimii trei ani

Fostul dealer BMW, Motor AG, a intrat în insolvență în urmă cu trei ani, datorită blocajului financiar în care a intrat patronul firmei, Adrian Prodănel. Acesta a investit câteva milioane de euro în sediul reprezentanței, localizat pe DN65B, după care nu a mai reușit să plătească o linie uriașă de credit către BRD. În momentul de față, firmei i-a fost retras dreptul de a mai comercializa vestitele autoturisme germane, mai ales că, de ani, buni, firma are pierderi considerabile. Reprezentanța însă prestează, în continuare, servicii de service pentru BMW.
Motor AG a avut, în anul 2015, pierderi de 824.099 lei, la o cifră medie de salariați de 9 persoane. În 2014, pierderea a fost aproape dublă, însumând 1.530.882 lei, cifra medie de salariați fiind de 22 persoane. În 2013, pierderea a fost, deasemenea, aproape dublă față de 2012, fiind în sumă de 2.897.524 lei. În ultimii trei ani, pierderile nete au fost de peste un milion de euro, sumă care a dus, la un moment dat, la cererea falimentului firmei de către creditorul principal, BRD.

Brit Motor AG, profit de peste 10 miliarde lei vechi în 2015

După înființarea reprezentanței BMW, Adrian Prodănel a înființat o a doua firmă, inițial într-un  spațiu închiriat, pe care a reușit să aducă, la Pitești, automobilele britanice Jaguar și Land Rover. După intrarea în insolvență a primei firme, dar și pierderea licenței de la BMW, omul de afaceri a mutat reprezentanța celor două prestigioase mărci în sediul construit de el, pentru optimizarea costurilor. Firma merge bine, dovadă fiind faptul că, în 2015, cu o cifră medie de 14 salariați a reușit să înregistreze un profit net de 1.004.780 lei.

Royal Motors, dealer Ford și Suzuki, alba-neagra cu rentabilitatea

Ovidiu Baciu, omul care a creat, în Argeș, imperiul ”Francesca”, se luptă și el pentru supraviețuire în branșa vânzătorilor de mașini noi. Frima sa, Royal Motors, este dealer pentru mărcile Ford și Suzuki, având o reprezentanță pe măsură la ieșirea spre Autostrada Pitești-București. Situația financiară nu este însă una foarte bună, firma înregistrând, în 2015, pierderi de peste 1 milion de lei. În 2014 s-a înregistrat profit, însă unul simbolic, de 23.000 lei. Anul 2013 a fost, deasemenea, pe pierdere, peste 100.000 lei.

Pierderea în afacerile auto, compensată de imperiul Francesca

Iată însă că pierdereile financiare ale lui Ovidiu Baciu sunt acoperite de profitul absolut serios făcut de prima dragoste, care se numește FRANCESCA INDUSTRIES S.A. Doar firma mamă, care are și filială la Topoloveni, a înregistrat, anul trecut, un profit net de aproape 35 miliarde lei vechi, profit care acoperă găurile de la Royal Motors. Și mai și rămâne...
Producătorul de confecţii Francesca Industries din Piteşti, Argeş, cu clienţi precum Debenhams, H&M, IKEA sau Zara, are diponibile în prezent 450 de locuri de muncă, pentru confecţioneri-asamblori articole din textile, potrivit informaţiilor de pe site-ul AJOFM (Agenţia Judeţeană Pentru Ocuparea Forţei de Muncă) Argeş.
În prezent, în cadrul fabricii de confecţii Francesca Industries din Piteşti lucrează 300 de oameni, capacitatea de producţie a unităţii fiind de 4,8 milioane de articole pe an, potrivit site-ului companiei.
„Intenţionăm să realizăm o extindere de capacitate şi avem nevoie de 450 de oameni fără experinţă, cu studii gimnaziale. Locurile de muncă sunt disponibile de mai mult timp, însă problema este că nu găsim oamenii de care avem nevoie“, au declarat pentru ZF Transilvania reprezentanţii departamentului de HR din cadrul companiei Francesca Industries (preluare zf.ro)

Valahia Investments, dealer Honda – pierderi colosale

Firma în care administrator este Ayten Gerea, soția fostului ministru al economiei, Andrei Gerea, înregistrează, an după an, pierderi uriașe. Cu o cifră medie de 30-32 salariați anual, Valahia Investments a avut, în 2015, un minus financiar de 950.000 lei. În 2014, situația a stat chiar mai rău decât atât, pierderile fiind de peste 1.200.000 lei. În 2013, pierderea a fost de ”numai” 618.000 lei, în 2012 de 678.000 lei, iar în 2010, record, pierdere de 1.700.000 lei.
Interesant este faptul că Ayten Gerea a încasat, ca administrator al firmei, în 2014, numai 18.000 lei, iar în 2015 suma a crescut la 54.000 lei, adică 1000 de euro pe lună, deși firma a avut, în același an, o pierdere de peste 200.000 de euro.
Pentru datoriile neîncasate, fiscul a scos, la jumătatea acestei luni, la vânzare o parte din utilajele de service ale firmei, trei elevatoare și cabina de vopsit, pe care speră să încaseze 164.000 lei.

Click AICI pentru a vizualiza ce bunuri al Valahia scoate ANAF la vânzare

EURO TEHNO GROUP - dealer VW, AUDI și SEAT, profit anual constant

Una dintre puținele firme care a reușit să traverseze cu succes apele învolburate ale crizei economice este Euro Tehno Group S.R.L., firmă deținută și administrată de familia Bălângă, tatăl și fiul. Cei doi au impus standarde înalte în domeniu, în momentul de față fiind construite patru sedii, trei în Pitești – reprezentanță VW, reprezentanță Audi, reprezentanță Seat, și unul în Târgoviște.
Anul 2015 a fost închis pe profit, peste 719.000 lei, cu o medie anuală de salariați constantă, de cca. 127 persoane. Profitul anului 2014 a fost însă unul cu totul spectaculos, de cca. 3.400.000 lei. Nici 2013 nu a fost unul cu ghinion, ETG fiind, deasemenea, pe profit, cu peste 1.350.000 lei. Ultimii patru ani au adus, cu toate scandalurile de genul ”dieselgate”, firmei piteștene, un profit net însumat de circa 1,5 milioane de euro.

NEXT AUTOMOBILE – dealer TOYOTA și LEXUS – profit în 2015 cât în ultimii trei ani însumați

O figură bună a făcut, în 2015, și dealerul Toyota din Pitești, Next Automobile S.R.L. Firma, condusă tot de un tată și un fiu - fam. Breazu, cu o cifră medie de 30 salariați, a înregistrat, în 2015, un profit de peste 700.000 lei, mai mult decât suma ultimilor trei ani anteriori acestuia, când media de profit a fost de 220-250.000 lei.
Laurențiu STOICA

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea