Sărăcie mare la Salonul Auto Euromall

Joia trecută a început, la Euromall Piteşti, ediţia de toamnă a Salonului Auto. Potrivit anunțurilor publicitare ale organizatorilor, timp de patru zile, pasionaţii automobilelor ar fi trebuit să poată admira cele mai noi modele oferite de dealerii piteşteni, dintre care aveau să fie prezenți, tot conform anunțurilor celor de la centrul comercial, „principalii dealeri de automobile de pe piaţa argeşeană de profil”.
Că au expus unii dintre cei mai importanţi dealeri, adică  Ţiriac Auto , Next Automobile, Eurial, Sco General, Royal Motors, Ma-vis și Valahia Investments, asta este adevărat, însă au lipsit nume grele din domeniu, cum ar fi Euro Tehno Group, Motor AG şi Amat, ca să dăm numai trei exemple. Iar dacă ne raportăm la anunţul referitor la cele mai noi modele, acesta a fost exagerat în cea mai mare parte, din moment ce singurele noutăţi au fost micile Nissan Micra şi Toyota Yaris, care urmează să fie lansate pe piaţa românească în curând şi care, de altfel, sunt doar versiuni puţin stilizate ale unor modele deja cunoscute. În rest, maşini care au putut fi văzute fie la ediţia de primăvară a aceluiaşi salon auto, fie la expoziţia auto organizată recent de către Asociaţia Oamenilor de Afaceri Argeş. Aşa se explică de ce, în ziua inaugurării salonului, care semăna mai mult cu o banală expoziţie de maşini, lumea nu se prea înghesuia să vadă modelele expuse, în ciuda afişelor şi reclamei difuzate insistent în interiorul Euromall. Cei care s-au ostenit însă să vină la acest centru comercial au putut vedea mai îndeaproape două dintre cele mai spectaculoase maşini din ultima vreme, Peugeot RC-Z, disponibilă şi pentru drive test, şi Hyundai Veloster. La capitolul crossover, maşini de teren şi SUV s-a impus Nissan, care a venit cu Juke, Qashqai şi Murano, având drept concurenţă Hyundai ix 35 şi Mitsubishi ASX, modele deja cunoscute publicului şi prezente pe străzile piteştene. La sedanuri, s-a remarcat, ca şi în primăvară, Peugeot 508, în competiţie cu modele ceva mai vechi, adică clasa C de la Mercedes Benz, Toyota Avensis sau Honda Accord. Hatchback-uri au fost destul de puţine, remarcându-se noul Peugeot 308, alături de ultima generaţie Ford Focus şi de la Hyundai i20. Clasa mică a fost, paradoxal, cel mai bine reprezentată, de la Suzuki Alto la Honda Jazz şi de la Nissan Micra la noul Yaris de la Toyota. În concluzie, a fost un salon auto sărac în noutăţi, cu maşini mai degrabă ieftine, cu oferte de finanţare destul de generoase, numai bune pentru o perioadă de criză din care se pare că producătorii auto încă nu au ieşit complet. Util peste amatorii de chilipiruri, dar plictisitor pentru cei interesaţi de noutăţile în domeniu. Adrian Vasiliu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea