Apel al președintelui CJ Argeș către transportatori! Dan Manu: „Domnilor patroni, treziți-vă și ajutați-ne!”

În județul Argeș, în plină criză COVID-19, o parte dintre operatorii de transport public de persoane nu au mai respectat condițiile stabilite în contract și au suspendat cursele. Ținând cont că s-au produs blocaje în mai multe zone ale județului, săptămâna trecută, atât președintele Consiliului Județean Argeș, cât și reprezentanții Prefecturii Argeș, au transmis un mesaj transportatorilor prin care le explică că sunt obligați, potrivit legii, să asigure transportul persoanelor, în baza contractelor semnate și asumate.
„La nivel de județ sunt câteva firme de transport care au semnat contracte, care sunt în perfectă legalitate, dar în fapt și-au suspendat traseele. În opinia mea este dramatic, este îngrijorător. Înțeleg rațiunea că în această perioadă de timp nu mulți cetățeni mai pot să meargă decât în anumite condiții speciale. Dar domnilor transportatori, fraților, dați-mi posibilitatea ca personalul medical cel puțin, și  nu numai, absolut tot personalul de care eu am nevoie în aceste momente delicate să meargă la serviciu de la domiciliu și să se întoarcă acasă. Acest gen de blocaj îl regăsim astăzi, când vă spun aceste lucruri, pe zona Câmpulung Muscel –Aninoasa-Băjești, este drumul județean care traversează mai multe localități, care este sistat începând cu 20 martie. Un alt raion, este cel care merge pe zona de sud, Lunca Corbului și pe de altă parte Ștefan Cel Mare, unde din 25 martie nu s-a mai executat. (...) Avem semnale pe zona Țițești-Mioveni. La fel, cu plecare de la Curtea de Argeș, cu plecare la Pitești, nu mai se face acest transport de interes public De asemenea, de la Curtea de Argeș –la Sălătrucu - Cepari- Urluești. La fel se întâmplă și în zona de Muscel, din zona Câmpulungului, pe toată zona Stoenești, Valea Mare, ALbești, Mioarele șamd. (...) Am două acte normative semnate de dl ministru al Afacerilor Interne - Marcel Vela și de dl ministru al Infrastructurii, Transporturilor și Comunicațiilor - dl Nicolae Bode care spun clar că transportatorii au obligația de a transporta și de a deplasa personalul de la și la locul de muncă către locuință. Că prevederile ordonanței  din 2020 nu vizează transportul public de persoane. Domnilor patroni, care asigurați și care ați semnat și aveți în contract, în derulare, aceste transporturi, treziți-vă , ajutați-ne! Este o situație delicată și fiecare dintre noi trebuie să înțeleagă în primul rând că în aceste memente trebuie să ne dăm mâna și să asigurăm ceea ce este vital pentrui noi ca cetățeni”, a precizat Dan Manu, președintele CJ Argeș, în data de 25 martie.

Prefectura Argeș: ”Transportatorii au obligația de a-și respecta contractele de servicii pe care le-au încheiat”

De asemenea, Instituția Prefectului Argeș a adus la cunoștință faptul că operatorii de transport public de persoane au obligația să respecte condițiile stabilite pentru împiedicarea rânspândirii coronavirusului, conform Hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență nr 10 din 22.03.2020:
“Art.4. (3) Operatorii de transport public vor avea în vedere ca prestarea serviciului public pe care îl asigură să se desfășoare cu respectarea condițiilor necesare împiedicării răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 sens în care vor putea proceda, de comun acord cu autoritatea contractantă, la modificarea graficului de circulație precum și a numărului de autovehicule de transport puse în trafic.”
În plus, facem precizarea că activitatea operatorilor de transport nu este interzisă și ținem să dezmințim informațiile apărute în spațiul public în acest sens. Argeșenii pot folosi mijloacele de transport în comun, cu condiția de a respecta restricțiile de circulație impuse în timpul stării de urgență.  De asemenea, precizăm că transportatorii au obligația de a-și respecta contractele de servicii pe care le-au încheiat cu autoritățile”, au transmis reprezentanții prefecturii Argeș.

Nicolae Dumitrescu, ISCTR Argeș: „Nimeni nu poate să oblige un operator de transport să lucreze în pierdere”

Pe de altă parte, Nicolae Dumitrescu de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier Argeș precizează că nimeni nu poate să oblige un operator de transport să lucreze în pierdere.
„Transportul public se situează în zona serviciilor de utilitate publică și el este permis. Este la latitudinea  operatorului de transport în ce măsură executarea unui program de transport public este sau nu este rentabilă pentru el. Nimeni nu poate să îl oblige să facă o activitate în pierdere. Prin urmare, operatorii de transport și-au limitat extrem de mult activităție de transport persoane și deocamdată au păstrat foarte puține din traseele pe care le execută, acolo unde unde încă mai există un gram de rentabilitate. Probabil că nu peste multă vreme le vor opri de tot pentru că nu există rentabilitate.”, ne-a precizat Nicolae Dumitrescu.
De asemenea, acesta a mai adăugat: „Nimeni nu poate să oblige un agent economic să lucreze în pierdere, decât dacă activitatea este subvenționată. Prin lege, statul nu acordă subvenții operatorului privat. Nu e voie, Curtea de Conturi interzice. Fiecare operator de transport, în acest moment își dimensionează activitatea ca să rezolve și problema celor care beneficiază de transportul public, dar în condițiile în care el nu pierde. (...) Nu trebuie confundat transportul public local al municipiilor care este  subvenționat prin pagină de buget în bugetul Primăriei. Este cu totul altceva. Aceia pot să meargă goi toată ziua. Sunt subvenționați de Primărie. Când este o activitate privată, nimeni nu poate să îl împingă pe transportator să lucreze și să piardă. Agentul economic poate să întrerupă activitatea. Nu are nimeni ce să îi facă! Dar operatorii de transport au menținut în sprijinul oamenilor o anumită activitate măcar să scoată cheltuielile”.
A.V.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea