Toate şcolile din Argeş trebuie să treacă prin evaluarea ARACIP-ului

# Dana Tufeanu, preşedinte OFL Piteşti: „Toate şcolile de stat care sunt acreditate  şi care nu au fost supuse evaluării periodice (care se realizează odată la 5 ani), trebuie să treacă prin aceste evaluări.” # Dana Tufeanu, preşedinte OFL Piteşti: „Consiliile locale trebuie să suporte costurile evaluării. Sunt consilii locale foarte sărace şi, sincer, nu ştiu de unde o să bugeteze această evaluare, când nici măcar nu sunt înştiinţate.”

ARACIP-ul este un organism care urmăreşte dezvoltarea unei culturi unitare a calităţii la nivelul tuturor părţilor interesate de actul educaţional: şcoală, părinţi, comunitate. Toate şcolile sunt obligate să treacă prin evaluarea ARACIP-ului odată la 5 ani. În urma acestor verificări, şcolile vor primi calificative. Aceste calificative vor determina tipul de finanţare pe care îl primeşte fiecare şcoală în parte. Şcolile care vor primi calificative bune şi foarte bune vor avea elevi mulţi şi – prin finanţarea pe elev – nu vor avea probleme financiare. Însă orice procedură de evaluare pe care o realizează ARACIP-ul necesită nişte costuri. Cine va suporta aceste costuri? Doamna Dana Tufeanu, preşedinta OFL Piteşti, a încercat să ne ofere un răspuns la această întrebare, în calitate de evaluator în comisiile de specialitate ale ARACIP-ului: „Odată cu apariţia Legii 87/2006, toate şcolile de stat care sunt acreditate  şi care nu au fost supuse evaluării periodice (care se realizează odată la 5 ani), trebuie să treacă prin aceste evaluări. Problema este foarte gravă, pentru că aceste evaluări, pentru a fi realizate, necesită costuri. Nici nu ştiu dacă şcolile din mediul urban şi din mediul rural sunt înştiinţate de obligativitatea efectuării acestor evaluări. Cum decurge o astfel de evaluare a ARACIP-ului? Unitatea şcolară face o cerere către ARACIP care va face o evaluare privind toate domeniile (capacitatea instituţională, partea financiară, eficacitate educaţională strict didactică – portofoliile cadrelor didactice, orele pe care le fac aceştia etc. – şi managamentul calităţii, care are în vedere modul în care şcoala poate fi numită „şcoală de calitate”). Dacă un singur indicator din cei 43 de indicatori nu este îndeplinit, şcoala nu primeşte atestatul de evaluare periodică. Pentru a se realiza această evaluare (comisia de evaluare fiind formată din 2 experţi evaluatori) trebuie plătită o sumă de bani, care nu este derizorie, şi care este cuprinsă între 5000-8000 de lei noi. În Piteşti, au fost evaluate câteva şcoli pe fonduri europene, însă restul de şcoli ce fac? Consiliile locale trebuie să suporte costurile evaluării. Sunt consilii locale foarte sărace şi, sincer, nu ştiu de unde o să bugeteze această evaluare, când nici măcar nu sunt înştiinţate. Ce se întâmplă atunci când acestea nu primesc atestatul sau când nu pretind realizarea acestei evaluări? Dacă în trei ani nu primesc atestatul, aceste şcoli îşi pierd acreditarea: nu mai au personalitate juridică, nu mai pot să facă şcolarizare şi intră în lichidare. Mă îndoiesc că şcolile au surse proprii de finanţare. Important este ca atunci când şcoala cere evaluarea, aceasta trebuie să depună şi suma pentru evaluare.” În cazul acesta, foarte multe şcoli din judeţul Argeş, mai ales cele din mediul rural, sunt în situaţia de a nu-şi putea finanţa evaluarea din partea ARACIP-ului. Fie din lipsă de informaţii, fie din lipsă de bani, multe şcoli din acest judeţ nu o să mai aibă nevoie de comasare, pentru că o să dispară de la sine, ca şi facultăţile neperformante.
Sabina DIACENCO

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea