Valeriu Acatrinei: Brokerii de asigurări private de sănătate sunt nişte şarlatani care derutează populaţia!

# Valeriu Acatrinei: „Aceşti brokeri apelează la medicii de familie, la administratorii blocurilor pentru a intra în posesia CNP-ului cetăţenilor în vederea înscrierii acestora la casele private de sănătate care încă nu există. Aceşti brokeri sunt nişte şarlatani care încearcă să inducă în eroare populaţia care are puţine informaţii.” La ultima conferinţă de presă care a avut loc la sediul PNL Argeş, Valeriu Acatrinei, vicepreşedinte al PNL Argeş, a expus viziunea PNL în ceea ce priveşte organizarea sistemului de sănătate în România. Acatrinei consideră că reforma iniţiată de actuala guvernare în domeniul sănătăţii ascunde lucruri deficitare sub masca unei reforme autentice. Reforma nu aduce nimic nou şi demolează lucruri care au funcţionat până acum: „Legea de modificare şi de completare a Legii 95/2006 vine cu o serie de propuneri care vrea, chipurile, să eficientizeze sistemul de sănătate actual. Această presupusă eficientizare înseamnă, de fapt, diminuarea pachetului de servicii către populaţie, apariţia coplăţii la servicii medicale (un nou bir pentru cetăţeni), diminuarea veniturilor medicilor, eliminarea unor servicii medicale care pînă acum erau, de drept, ale medicilor. Legea 95/2006 este o lege care, în cei 6 ani de existenţă, nu a produs toate efectele. Este hazardat să schimbi o lege care nu a produs toate efectele. Toate aceste lucruri, în ansamblul lor, se numesc reformă şi eficientizare. Noul proiect de lege scoate capitolele referitoare la organizarea şi funcţionarea Colegiului Medicilor şi a Colegiului Farmaciştilor.  În noua lege dispar aceste prevederi. În momentul de faţă, se pune problema apariţiei acestei forme de coplată  şi a caselor private de sănătate  (nu ştim câte vor fi, cum vor fi organizate, care este pachetul de bază care va fi articulat pentru ca aceste case private să intre în relaţii contractuale cu furnizorii).  În această ceaţă, apar brokerii de asigurări de sănătate. Este bine ca populaţia să nu intre în cursa acestora.  Aceşti brokeri apelează la medicii de familie, la administratorii blocurilor pentru a intra în posesia CNP-ului cetăţenilor în vederea înscrierii acestora la casele private de sănătate care încă nu există. Brokerii derutează populaţia prin îndemnurile pe care i le adresează acesteia de a se retrage de la casa de asigurare existentă. Aceşti brokeri sunt nişte şarlatani care încearcă să inducă în eroare populaţia care are puţine informaţii. Atunci când se trece de la un sistem de asigurări la alt sistem de asigurări trebuie să existe nişte informaţii prealabile ca să ştim la ce să ne aşteptăm. De aceea scopul vostru, al jurnaliştilor, este să protejaţi prin informaţie populaţia. Apariţia acestor case private de sănătate se sprijină şi pe relaţia lor cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Astfel, banii Casei Naţionale vor fi distribuiţi la aceste case private care vor mai fi şi ajutate cu fonduri de la bugetul de stat. Este bizar, pentru că asigurările private de sănătate trebuie să se bazeze pe sumele plătite de asigurat. Acest proiect de lege stă deasupra capului populaţiei României ca o sabie a lui Domocles. Ne îndreptăm spre desfiinţarea spitalelor şi o să fim într-o mare dilemă: numărul pacienţilor va creşte, iar cel al unităţilor spitaliceşti se va micşora. Aceasta înseamnă un transport de urgenţă al pacienţilor care va fi mult mai solicitat, iar costurile cu benzina vor fi mult mai mari pentru că distanţele parcurse vor fi mai mari. Există în România bolnavi care suferă de boli cronice (diabet, cancer, SIDA). În România a existat o instituţie (Agenţia Naţională de Programe de Sănătate) care se ocupa de soarta acestor bolnavi. Din 2009, agenţia  a fost desfiinţată şi atribuţiile acesteia au fost preluate de Ministerul Sănătăţii şi de Casa Naţională de Sănătate. Acestea nu s-au înţeles între ele şi, bineînţeles, victimele acestei neînţelegeri au fost pacienţii. Un alt aspect negativ al reformei în sănătate este reorganizarea spitalelor: acestea se vor transforma în fundaţii, asociaţii sau societăţi comerciale în care se va pune în prim plan rentabilitatea şi nu grija pentru bolnavi. Acest fapt o să fie un paravan în spatele căruia se vor schimba conduceri de spitale, se va trece de la subordonarea acestora către Consiliile Locale sau Judeţene la subordonarea către agenţii privaţi – patronii de spitale. De asemenea, există o dispută între cei care au elaborat această lege şi medicii de familie. Medicul ridică câteva probleme cu care nu sunt de acord în această Lege: casele noi de asigurare vor avea voie să aibă cabinete proprii, să ofere servicii medicale. Eu sunt asiguratorul şi tot eu sunt deţinător de cabinet care oferă servicii medicale. Cu alte cuvinte, eu îmi dau mie însumi. Să fii casă de asigurări şi furnizor de servicii medicale, este ca în zicala: Eu centrez, eu dau cu capul. Nu există niciun temei de logică, de bun simţ, ca această lege să fie schimbată. Ea poate fi îmbunătăţită, dar să o schimbi atâta timp cât ea nu a produs toate efectele, nu este benefic”, a declarat Valeriu Acatrinei.    Sabina DIACENCO

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea