Gheorghe Davidescu: „Salariile personalului de la uzina Dacia trebuie menţinute la acelaşi nivel”

Săptămâna trecută, prefectul Gheorghe Davidescu ne-a prezentat concluziile care au decurs din discuţiile pe care le-a avut cu reprezentanţii conducerii Uzinei Dacia Renault cu privire la strategia fabricii pentru anul 2012-2013. Prefectul a dezminţit foarte ferm zvonurile care au circulat în ultima vreme privind mutarea capacităţii de producţie a Uzinei Dacia în Maroc, posibilitate pe care patronul francez a adus-o în discuţie ori de câte ori liderii sindicali purtau negocieri salariale. În urma participării prefectului Davidescu la discuţiile cu conducerea Uzinei, acesta ne-a declarat următoarele: „Perspectivele unei relocări a fabricii Dacia Renault în Maroc sunt excluse pentru anii 2012 şi 2013. Aceasta nu înseamnă că nu trebuie să fim prudenţi. Din cifrele care ne-au fost prezentate, reiese faptul că nu este vorba de o concurenţă cu fabrica din Maroc. În anul 2012, fabrica din Maroc va putea produce un număr de 350.000 de maşini, iar în 2013 încă 35.000 de modele noi. Nu este vorba de o concurenţă cu piaţa europeană. 90% din ce se produce în Colibaşi se exportă. Pe piaţa românească a scăzut procentul de cumpărare din cauza programului Rabla. Din anul 2007 au început investiţiile pe platforma Mioveni: dacă anul acesta investiţiile au fost de 140 de milioane de euro, anul viitor investiţiile vor atinge cifra de 150 de milioane de euro. Deci, nu se poate pune problema închiderii acestei capacităţi. Însă, există un risc -dacă nu pe termen scurt, atunci cu siguranţă pe termen lung - legat de preţul orei de lucru pentru muncitorii de la Uzina Dacia. Avem cel mai mare preţ al orei de lucru în comparaţie cu fabricile din Maroc, Turcia, Rusia. La ora actuală, sub acest aspect, suntem cei mai scumpi de pe piaţă. De aceea, am sugerat conducerii de la Colibaşi o întâlnire cu liderii de sindicat pentru a discuta aceste aspecte. Deşi nu există niciun pericol de închidere, ar fi bine să ne menţinem la aceste salarii şi să nu avem pretenţii care ar putea deveni descurajatoare pentru conducerea Renault. În Maroc nu există o forţă de muncă specializată, o experienţă şi o istorie aşa cum există la Uzina Dacia din Colibaşi. Acestea sunt atuuri care vor cântări mult.”
Sabina Diacenco

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea