În perioada sărbătorilor s-au înmulţit practicile înşelătoare ale comercianţilor

# Gabriel Vasilescu: „În această perioadă, datorită sărbătorilor, lumea se îmbulzeşte la cumpărături, iar problemele apar datorită neatenţiei consumatorilor la cumpărarea produselor. Există probleme cu afişajul preţurilor la anumite produse: preţuri promoţionale la raft, nu însă şi la casele de marcat.” La ultima conferinţă de presă organizată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Argeş, Gabriel Vasilescu, comisarul-şef al CJPC Argeş, a atras un semnal de alarmă în ceea ce priveşte intensificarea  practicilor înşelătoare ale comercianţilor piteşteni în perioada sărbătorilor. „În această perioadă, datorită sărbătorilor, lumea se îmbulzeşte la cumpărături, iar problemele apar datorită neatenţiei consumatorilor la cumpărarea produselor. Există probleme cu afişajul preţurilor la anumite produse: preţuri promoţionale la raft, nu însă şi la casele de marcat. Am primit multe sesizări din partea consumatorilor care nu au găsit în pungile de dero cartelele Cosmote. Unul din răspunsurile agenţilor comerciali către cumpărători era ca aceştia să meargă la Unilever. Au fost 3 hypermarketuri care s-au confruntat şi se mai confruntă cu astfel de situaţii. De exemplu, la anumite produse preţul afişat la raft era de 3,99 ron, iar la casa de marcat era 5,29 ron. Amenda aplicată compercianţilor care adoptă astfel de practici înşelătoare este de 5000 de ron. ”

În 2011, la CJPC au fost înregistrate 1720 de reclamaţii din partea consumatorilor

Şi pentru că se apropie cu paşi repezi sfârşitul de an, Gabriel Vasilescu ne-a prezentat un bilanţ al activităţilor desfăşurate de-a lungul acestui an de instituţia care se află în subordinea dânsului: „În anul 2011, la CJPC au fost înregistrate 1720 de reclamaţii din partea consumatorilor. Putem clasifica aceste reclamaţii după obiectul lor de activitate astfel: 50 dintre aceste reclamaţii au avut ca obiect de activitate instituţiile financiare bancare sau nebancare; 1200 au avut ca obiect de activitate produsele nealimentare; 45, produsele alimentare şi 425, prestările de servicii (200 dintre acestea, pentru produsele de telefonie mobilă. În luna noiembrie  a acestui an, CJPC Argeş a iniţiat 260 de acţiuni de control, a înregistrat 140 de petiţii, dintre care s-au soluţionat 130. Au fost întocmite 110 documente de constatare a contravenţiei cu sancţiuni contravenţionale, fiind aplicate amenzi în valoare totală de 462.600 lei. Totodată, în urma controalelor efectuate de comisarii CJPC Argeş au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 6351.44 lei. De asemenea, în perioada 14.11.2011-09.12.2011, pe teritoriul judeţului Argeş, s-a desfăşurat acţiunea tematică de control privind calitatea, modul de comercializare şi etichetarea alimentelor specifice sărbătorilor de iarnă şi a membranelor naturale. Au fos verificaţi un număr de 77 de operatori economici. La 75 operatori economici, au fost constatate abateri privind prevederile legale din domeniul protecţiei consumatorilor.” La finalul conferinţei, Gabriel Vasilescu a fost colindat de un grup de studenţi de la Seminarul Teologic Ortodox Neagoe Vodă Basarab din Curtea de Argeş. Aceştia au primit de la Vasilescu câte un pachet consistent cu ocazia sărbătorii Crăciunului.
Sabina DIACENCO

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea