Mai multe cadre medicale au fost amendate în urma controlului de la Spitalul Județean Argeș

 

# Avem raportul Comisiei mixte de control

# Adriana Molfea, managerul SJU Pitești, a primit doar avertisment

Radu Perianu, prefectul județului Argeș, a înaintat către instituțiile abilitate raportul cu privire la acțiunea de verificare efectuată de comisia mixtă de control la Spitalul Județean de Urgență Pitești. Au fost înștiințate Corpul de control al prim-ministrului, Ministerul de Interne, Ministerul Sănătății și Consiliul Județean Argeș, care este și administratorul spitalului.

Au fost găsite mai multe nereguli și s-au dispus mai multe măsuri. Unele probleme au fost rezolvate pe loc, altele au termen de remediere până la sfârșitul acestui an.

 

„Din ce am constatat foarte multe dintre aceste nereguli sunt datorate erorii umane. Ele pot fi foarte ușor corijate. Multe dintre ele, care fac viața amară oamenilor care apelează la serviciile de sănătate, pot fi rezolvate doar prin corijarea comportamentului, doar printr-o verificare mai atentă, doar printr-o disciplină mai corectă”, a precizat prefectul Radu Perianu.

 

În urma acțiunii de verificare a Spitalului Județean au fost acordate mai multe amenzi, dar nu mai mari de 3.000 de lei de persoană. „Ne interesează mai puțin sancțiunile, pe mine mă interesează mai mult măsurile care s-au dispus pentru remedierea situațiilor care au dus la sancțiuni”, a mai spus prefectul Radu Perianu.

Un asistent de triaj, amendat cu 3.000 de lei de DSP Argeș

„Atitudine în Argeș” a solicitat concluziile acestui raport Instituției Prefectului Județului Argeș. Vă prezentăm, în continuare, o parte dintre neconformitățile găsite și măsurile care au fost dispuse:

DSP Argeș a găsit neconformități la nivelul sectorului de spitalizare și al secțiilor. În cadrul Secției Oncologie, în două saloane, s-a constatat că se depășește capacitatea maximă admisă de 6 paturi în salon și nu se respectă criteriile privind amenajarea salonului. Măsura dispusă: având în vedere că nu se respectă prevederile Ordinului nr.914/2006, la actuala structură a secției (30 de paturi-spitalizare continuă și 10 paturi spitalizare de zi) se va avea în vedere modificarea structurii funcționale sau relocarea secției.

În Unitatea de Primiri Urgențe (UPU), la verificarea prin sondaj a fișelor individuale de urgență, întocmite la prezentarea pacienților în UPU, s-a constatat că nu se respectă timpul maxim de preluare în zona de tratament după clasificarea pacienților, conform alogoritmului de triaj. S-a constatat, de asemenea, neprioritizarea investigațiilor solicitate din partea UPU de către Laboratorul de imagistică pentru anumite cazuri.

„În acest caz a fost aplicată o sancțiune contravențională cu amendă în valoare de 3000 de lei asistentului de triaj, pentru nerespectarea timpului maxim de preluare în zona de tratament, conform art.22(2), lit.a) din HG nr.857/2011 privind stabilirea si sancționarea contravențiilor la normele din domeniul sănătății publice”, se arată în raport.

Pentru această neconformitate s-a dispus, cu termen permanent, în sarcina medicului sef, respectarea Protocolului național de triaj al pacienților din structurile de primiri urgențe. De asemenea, s-a dispus în sarcina medicului sef de laborator, respectarea de către Laboratorul de Radiologie și Imagistică Medicală a Procedurii Operaționale – Examinare imagistică prin tomografie computerizată.

Asistentul șef de la Oftalmologie amendat cu 2.000 de lei

La Compartimenul Oftalmologie, inspectorii DSP Argeș susțin că personalul medico-sanitar nu respectă protocolul complet de lucru privind sterilizarea, astfel că, nu se asigură trasabilitatea materialelor sterilizate. Pentru această neconformitate, asistentului sef, i-a fost aplicată o sancțiune contravențională în valoare de 2000 lei. Totodată, s-a dispus în sarcina asistentului sef, cu termen permanent, măsura respectării Protocolului. La recontrolul din data de 30 august, s-a constatat ca măsura este îndeplinită.

La Cardiologie inspectorii DSP Argeș susțin că nu se asigură dotarea minimă sanitară aferentă salonului/rezervei privind grupurile sanitare si nici aria utilă minimă/pat. De asemenea, o parte din mobilier (paturi, noptiere) prezintă un grad avansat de uzură. A fost întocmit și aprobat referatul de înlocuire a mobilierului deteriorat.

La Farmacie, din cauza lipsei de spațiu, o parte din soluțiile perfuzabile se păstrau temporar pe un hol interior, la o temperatură care se apropia de limita maxima impusa de producator. S-a impus, cu termen permanent, măsura respectării condițiilor specifice de păstrare impuse de producătorii produselor farmaceutice, iar aprovizionarea să se facă ritmic, în cantități care să permită depozitarea corespunzătoare a acestora.

Nereguli constatate de DSVSA Argeș

Și Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranta Alimentelor Arges a constatat mai multe neconformități la SJU Pitești. S-au dispus următoarele măsuri de remediere:

- „Repararea și înlocuirea gresiei și a faiantei deteriorate din spațiul de curatare și spălare legume-fructe;

- Montarea la toate geamurile din blocul alimentar care se deschid de plase împotriva insectelor;

- Curățarea zonelor de plafon care prezintă mici deteriorări determinate de condens;

- Actualizarea procedurilor și instruirilor privind activitatea echipei desemnate pentru efectuarea operațiunilor de dezinfectie, dezinsectie, deratizare”.

Managerul SJU Pitești a fost sancționat cu avertisment

ISU Arges a constatat că Spitalul Județean de Urgență Pitești a pus în funcțiune și a continuat functionarea unui salon cu 6 paturi cu spitalizare continuă, fără a avea obținută autorizația de securitate la incendiu. Salonul era amenajat în spațiul de depozitare din clădirea tehnică aferentă secției de psihiatrie (str. Negru Voda). „Pentru acesta neconformitate a fost aplicată o sancțiune contravențională cu avertisment Spitalului Judetean de Urgență Pitești reprezentat de manager Molfea Adriana”, se arată în raport.

S-a mai constatat că la nivelul SJU Pitești nu sunt actualizate planurile privind managementul situaților de urgență. Pentru această neconformitate a fost aplicată o sancțiune contravențională cu avertisment cadrului tehnic PSI.

Trei cadre medicale au fost amendate cu câte 2500 de lei de ISU Argeș

ISU Argeș a constatat și alte neconformități:

- „Nu se asigura personal suficient, pe schimbul de noapte, pe toate sectiile, pentru evacuarea în caz de incendiu a tuturor bolnavilor/ pacienților netransportabili sau care necesită sprijin la evacuare.

- Uşile saloanelor au laţimea mai mică decat laţimea paturilor mobile în secțiile medicale: ATI, Neurochirurgie, Chirurgie Vasculară, ceea ce poate creea dificultăți în evacuarea pacienților în cazul producerii unei situații de urgență. Pentru această neconformitate a fost aplicată o sancțiune contravențională cu avertisment cadrului tehnic PSI.

- Tabloul electric general aflat în subsolul clădirii S.J.U. Pitesti este într-o stare avansată de coroziune, îmbătrânire a conductorilor/componentelor de natură electrică; siguranţe fuzibile necalibrate în tablourile secundare de distribuţie, ceea ce creeaza risc de incendiu din cauza nerespectării instrucțiunilor de funcționare și apărare împotriva incendiilor. În acest caz a fost aplicată o sancțiune contravențională cu avertisment personalului de la serviciul tehnic.

ISU Argeș a mai constatat că traseele căilor de acces / evacuare / intervenţie nu se respectă:

- pe holurile secțiilor medicale sunt depozitate containere, dispozitive medicale, elemente de mobilier, diverse materiale combustibile, aparate frigorifice, mese, cutii cu echipamente medicale în clădirea administrativă (magazii / birouri), reducându-se lăţimea liberă de circulaţie şi îngreunând evacuarea pacienţilor/ utilizatorilor în condiţii de siguranţă.

- la etajul 8 sunt realizate compartimentări din PVC, de la începutul pandemiei de COVID 19, nerespectându-se condițiile inițiale.

- în spațiul Ambulatoriului de Specialitate de la parter, evacuarea utilizatorilor nu se poate realiza în doua direcții din cauza blocării ușii la Laboratorul de Angiografie”.

Pentru aceste nereguli au fost aplicate trei amenzi a câte 2500 lei, unor cadre medicale: asistentul coordonator PNF, asistentul sef ATI și asistentul Secției Psihiatrie.

A fost amendat și electricianul

ISU Argeș a găsit deficiențe și la instalația electrică: „priză electrică și doză de derivație montată fără protecția corespunzatoare influențelor externe pe exteriorul clădirii din zona acces boli infectioase; priza nefixată corespunzator pe perete ce alimenteaza vitrinele frigorifice ale operatorului economic cu activitate de comerț-amenajat la etaj 1 din cadrul corpului principal al SJU, ceea ce poate crea risc de incendiu. Pentru aceste nereguli, eectricianul și operatorul economic au primit amenzi a câte 500 de lei.

Și Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș a constatat neconformități:

- Comitetul de securitate și sănătate în muncă nu s-a întrunit cel puțin o dată pe trimestru;

- Evaluarea riscurilor biologice efectuate de angajator nu s-a realizat pe baza clasificării agenților biologici.

Pentru aceste deficiențe s-au aplicat sanctiuni contraventionale cu avertisment verbal persoanelor responsabile.

Pe lângă SJU Pitești, comisia a verificat și alte unități medicale din județ: Spitalul de Pediatrie Pitești, Spitalul Costești sau Spitalul Câmpulung.

„Aceste controale vor continua până vom verifica toate unitățile spitalicești din județul Argeș. Ele nu sunt îndreptate împotriva unor persoane sau a unor instituții, singura noastră dorință este de a asigura cetățeanului un acces la un serviciu de sănătate cât mai bun”, a mai precizat Radu Perianu.

Prefectul susține că această comisie mixtă de control a fost formată în urma unui „noian de reclamații” făcute de argeșeni la Instituția Prefectului Argeș

A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea