DJ 503 - cel mai lung drum modernizat cu fonduri europene

“Modernizare DJ 503 limita județului Dâmbovița – Slobozia – Rociu – Oarja – Catanele (DJ 702 G – km 3+824) km 98+000 – 140+034 (42,034 km)” este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe fonduri europene.

 

Este al 10 (zecelea) proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 în judeţul Argeş. Face legătura între A1 și județul Dâmbovița și trece prin următoarele comune: Căteasca, Oarja, Teiu, Rociu, Negrași, Mozăceni și Slobozia. Total locuitori – 17.859 locuitori.

 

“DJ 503 este cel mai lung drum județean modernizat prin accesare de fonduri europene de către Consiliul Județean Argeș. Este o mândrie pentru CJ Argeș pentru că a putut să-l ducă la bun sfârșit cu sprijinul ADR Sud – Muntenia. Practic acest drum reduce distanța Pitești – Giurgiu cu cel puțin o oră. Este în beneficiul locuitorilor din zona de sud a județului, în beneficiul transportatorilor, în beneficiul tuturor celor care gândesc la o dezvoltare echilibrată a județului. De asemenea, este un drum foarte important pentru că face legătura între autostrada A1 și județul Dâmbovița crescând gradul de accesibilitate a zonelor rurale și urbane situate în proximitatea rețelei TEN-T”, a precizat președintele Consiliul Județean Argeș, Ion Mînzînă, care astăzi a mers în teren alături de primarii din zonă și de primarul comunei Albota, Ion Dumitru, președintele Asociației Comunelor din România, Filiala Argeș. 

Viteza medie de traversare a localităților este acum de circa 50 km/h, iar vitezele medii estimate pentru parcurgerea sectoarelor dintre localități vor fi de circa 70 km/h. Astfel, viteza medie de circulație crește de la 27,8 km/h cât era până acum, la aproximativ 62,9 km/h, ceea ce reprezintă o creștere cu 126% a vitezei de circulație, iar durata de traversare se va reduce cu aproximativ 50 de minute (56 %).

Pe data de 24 iunie 2020 s-a semnat contractul de proiectare și execuție lucrări cu Asocierea formată din:

•        SC GENERAL TRUST ARGES SRL (LIDER)

•        SC DEVELOPMENT FUTURE SOLUTION SRL (ASOCIAT 1)

•        SC ALPENSIDE SRL (ASOCIAT 2)

•        SC WFA IMPEX SRL (ASOCIAT 3)

•        SC H.V.I.D. CONSULTING GROUP SRL (ASOCIAT 4)


S-a lucrat pe 3 tronsoane:

•        TRONSON I : km 97+856-102+340, L = 4,484 km, comuna Slobozia – care a cuprins modernizarea și asfaltarea drumului, șanțuri permeate și pietruite, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) și amenajarea 4 stații de autobuz noi.

•        Tronsonul II, km 102+340 – km 112+646, L= 10,306 km în comunele Mozăceni și Negrași: asfaltare și modernizare drum, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructura, infrastructura, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ), pod km 105+223 peste râul Mozacu la Mozăceni, șanturi de pământ, sanţuri pereate, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a aceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) a fost prevăzută a se realiza pe ambele părți ale drumului, adiacent părții carosabile pe o lățime de l =1.00–1.50 m atât pe partea stângă cât și pe dreapta, 4 stații de autobuz noi.

•        Tronsonul III – km 97+850 – km 97+856 (U.A.T. Slobozia) și km 112 + 646 – km 140+308,76 (U.A.T. Negrași, U.A.T. Teiu, U.A.T. Rociu, U.A.T. Suseni, U.A.T. Oarja și U.A.T. Căteasca), L= 27.669 km – modernizare și asfaltare drum, șanturi pereate și pietruite, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructură, infrastructură, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ),  Pod, km 134+561 (km proiect 134+575), Neajlov la Oarja, Pod, km 137+100 (km proiect 138+280) – V. Rogoz la Oarja, Pasarelă pietonală km 133+308-133+318, L = 10 ml., podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,60 m pentru accesul rutier și 1.0 m pentru accesul pietonal, amenajarea drumurilor laterale în limita cadastrală; amenajarea trotuarelor (intravilan), s-au amenajat 10 stații de autobuz noi, 2 refugii auto, precum și semnalizare verticală și marcaj rutier.

Lucrările la primul tronson au început pe 27.09.2021.


REZULTATE:

- Suprafaţă trotuare/ trasee pietonale modernizate/ realizate – 24.185 mp;

- Stații transport public şi alveole construite/ modernizate – 14 bucăți;

- Semnalizare verticală 784 bucăți, parapet nou 2.914 m, fluturaşi şi butoni reflectorizanţi 3.687 bucăți, indicatori kilometrici 42 bucăți, indicatori hectometrici 381 bucăți.

BUGETUL PROIECTULUI

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 127.218.008,39 lei, din care: 98.455.291,80 lei reprezintă valoarea totală eligibilă.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea