Primul tunel de autostradă, săpat în stâncă, din România ar putea fi deschis înainte de termen

 

Tunelul care trece Dealul Momaia, de pe secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu - Pitești, poate fi deschis în decembrie 2026, înainte de termen, potrivit Asociației Pro Infrastructură. Este primul tunel veritabil (forat) pe o autostradă din România, realizat de către constructorul austriac Porr. Deocamdată este singurul tunel aflat în execuție. WeBuild și Mapa-Cengiz urmează să înceapă tunelurile de la Poiana și Câineni, iar UMB - tunelul de un kilometru dintre Margina și Holdea.

 

„Antreprenorul general Porr are un ritm bun atât la structurile și terasamentele unde este prezent direct dar mai ales la tunelul de sub Dealul Momaia, unde săpătura avansează fără probleme majore până acum. (…) Să nu zicem hop până nu sărim gardul: săpătura tunelului este departe de finalizare și morfologia terenului traversat poate aduce surprize neplăcute. În plus, volumul de muncă este imens pe tot lotul, avem risc de alunecări de teren și numeroasele structuri nu sunt deloc de neglijat.

 

În ciuda dificultăților, la cum se prezintă acum mobilizarea antreprenorului general și a subcontractorilor săi, avem speranțe că putem circula pe autostradă între Curtea de Argeș și Tigveni în decembrie 2026”, precizează Asociația Pro Infrastructură.

855 metri forați

La data de 29 martie, la tunelul rutier care trece pe sub Dealul Momaia din județul Argeș au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire din totalul de 1350 metri. „Au fost executați 491 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) şi 364 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)”, a precizat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

De asemenea, au fost forați, armați și betonați 88% din totalul de 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă. Continuă lucrările de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot, dar și lucrările de terasamente pe mai multe sectoare ale proiectului, inclusiv la nodul rutier Țigveni. Se lucrează și la relocarea DJ678 și DN73C.

„La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România. Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, sunt pe întregul amplasament al proiectului cca 550 muncitori și 180 utilaje și echipamente de construcții”, a mai precizat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Stație de asfalt pusă în funcțiune pe Secțiunea 5

De asemenea, pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, respectiv pe Secțiunea 5: Curtea de Argeș- Pitești, a fost pusă în funcțiune stația de asfalt.

„Această stație de asfalt produce 340 tone/asfalt pe ora pentru șantierul acestei autostrăzi, care are o lungime de 30, 35 km” , a mai precizat secretarul de stat.

Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, dintre care Secțiunea 1 Sibiu - Boița (13,17 km) a fost dată în trafic în decembrie 2022. Autostrada Sibiu - Pitești va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea