Violeta Nedelcu, șefa de la Protecția Consumatorilor Argeș: „Sunt oameni care, din păcate, nu citesc înainte să semneze”

 

Cele mai întâlnite sesizări înregistrate la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Argeș se referă la produse și servicii nealimentare, cu precădere serviciile de comunicații - telefonie, internet, cablu - servicii de coletărie, comerț electronic, servicii financiare etc.

În anul 2023, la CJPC Argeș au fost făcute 1.847 de reclamații (în medie cinci reclamații pe zi), iar de la începutul acestui an și până la data de 27 martie au fost înregistrate 414 reclamații. Au fost efectuate 1.284 de acțiuni de control în 2023, cu 1.348 sancțiuni.

 

Cea mai mare amendă a fost de 50.000 de lei, iar totalul amenzilor a fost, anul trecut, de 5.785.000 de lei la nivelul județului Argeș. Nu lipsesc nemulțumirile oamenilor legate de instituțiile financiare nebancare.

 

„Sunt oameni care, din păcate, nu citesc înainte să semneze cam la ce condiții contractuale s-au înhămat. Devin condiții contractuale mai grele în momentul în care o persoană nu-și plătește obligațiile. Ni se întâmplă dese ori să vedem reclamații de către persoane care au făcut astăzi un contract de credit și după șase luni ni se adresează nouă că au crescut costurile foarte mult, dar între timp nu au efectuat nicio plată”, spune Violeta Nedelcu, comisar șef adjunct la CJPC Argeș.

De asemenea, sunt înregistrate și multe situații legate de comerțul electronic. „Vorbim despre dreptul de retur. Este principalul avantaj al comerțului electronic, care este obligatoriu prin lege pentru tot ceea ce înseamnă comerțul la distanță. Trebuie să urmăm niște pași și să returnăm produsul dacă, pur și simplu, nu este exact cum ne-am așteptat, în anumite condiții care ar trebui să fie clare pe site-ul respectiv. De aici apar probleme. Sunt persoane care doresc să returneze produse utilizate, aici devin lucrurile puțin mai dificile. Sunt și produse care nu pot fi returnate, de exemplu produsele făcute pe comandă pentru că sunt făcute după niște criterii de ei stabilite”, mai explică Violeta Nedelcu.

Nu lipsesc nici cazurile în care oamenii se adresează în mod greșit către Protecția Consumatorilor. Totuși, numărul acestui tip de reclamații este atenuat față de alți ani. Cineva a reclamat, repetat, la ANPC că fostul angajator nu îi eliberează actul doveditor de vechime în muncă. „Persoana respectivă nu are calitatea de consumator. Consumatori suntem atunci când cumpărăm un produs sau ni se prestează contra cost un serviciu pentru care suntem nemulțumiți. Este vorba despre o fostă relație de muncă și documentul este necesar pentru reconstituirea unor drepturi. Nu are neapărat legătură cu instituția noastră”, a mai precizat Violeta Nedelcu.

CJPC Argeș se poate sesiza atât pe online, cât și fizic, la sediul instituției: Pitești, Str. Zorilor nr. 22. Este recomandabil să depuneți o sesizare numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci puteți să depuneţi o reclamaţie.

Cea mai simplă metodă se poate face accesând site-ul ANPC, unde găsim două modalități de a depune petiții: o sesizare standard, cu număr de înregistrare, în care avem o pretenție materială și o informare rapidă, fără regim juridic, constituind posibilă bază pentru controalele și verificările tematice. Îți dai acceptul pentru a depune o sesizare, după care îți apare formularul pe care trebuie să îl completezi cu datele personale de contact și se atașează documentele justificative la final.

A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea