“Oamenii vin să îşi ceară pământurile, iar noi nu avem ce să le dăm!”

# Declară Laurenţiu Micu, primarul comunei Săpata. Primarul comunei Săpata vorbeşte despre problemele oamenilor pe care-i reprezintă, despre neajunsurile primăriei şi despre planurile pe care le are pentru dezvoltarea localităţii.
# Sunteţi la primul dumneavoastră mandat de primar, dar aveţi mai bine de o jumătate de an de când sunteţi la cârma comunei Săpata. Ce probleme aţi identificat până acum, care sunt cele mai mari neajunsuri ale comunităţii pe care o reprezentaţi şi ce măsuri aţi luat în lunile care s-au scurs de la învestirea dvs. ca edil şef al acestei localităţi?
L M: Când am preluat mandatul de primar, primul lucru a fost să mă documentez vizavi de toate problemele primăriei. Prima dată am sesizat datoriile mari, lucrări efectuate şi facturate în sumă de 650.000 RON, lucru specificat în raportul de audit, şi lucrări efectuate ce au fost facturate, aproximativ 200.000 RON. Probleme foarte mari întâlnim şi pe fond funciar, oamenii nefiind puşi în posesie. Avem procese verbale de punere în posesie ce au fost eliberate de către instituţie într-un singur exemplar -  acesta fiind doar la cetăţean, negăsindu-se în primărie.
# Ce relaţie aveţi cu cetăţenii, care sunt principalele solicitări ce vă sunt adresate în cadrul audienţelor şi în ce măsură le puteţi rezolva?
L M: Oamenii vin să îşi ceară pământurile, iar noi nu nu avem ce să le dăm, deoarece nu am găsit în primărie o evidenţă clară a situaţiei terenurilor arabile şi forestiere. Ca urmare, cum se va îmbunătăţi vremea, trebuie să ne deplasăm în teren alături de comisia de fond funciar, pentru a măsura toate punctele, acesta fiind singurul mod prin care vom putea identifica rezervele de teren, astfel încât, ulterior, să putem clarifica problemele  legate de fond funciar ale cetăţenilor. Cetăţenii sunt nemulţumiti că, de la 1 septembrie 2012, conform OUG 47, nu mai putem face noi obligaţii fiscale până la achitarea arieratelor, noi având la finele anului 2012 datorii de aproximativ 270.000 RON dintre care arierate 137.000 RON. Cel mai greu este, conform OUG 3/31.01.2013, să achităm cei 85% din arierate, sumă pe care noi nu o putem plăti. Sper ca până la jumătatea anului să putem achita datoriile şi să ne uităm şi la investiţii viitoare, pentru că de la 1 septembrie nu am făcut altceva decât să plătim datoriile de la fostul primar, lucru pe care oamenii nu îl înteleg şi afirmă: "Asta ziceți toti, că nu aveţi bani!". Eu sper ca cetăţenii să înţeleagă că nu putem să schimbăm tot într-o perioadă foarte scurtă,  avem nevoie de timp, rabdare şi foarte multă muncă, pentru a pune totul la punct.
# Care sunt principalele investiţii pe care le aveţi în vedere pentru anul în curs?
L M: În cel mai scurt timp trebuie să reparăm drumurile comunale prin pietruirea lor, deoarece s-au format gropi din cauza zăpezii şi a ploilor. Avem începută lucrarea de alimentare cu apă pentru satele Drăghiceşti şi Popeşti, lucrare la care mai trebuie amenajată Gospodaria de Apă. Avem promisiunea Consiliului Judeţean că ne va sprijini pentru a finaliza această investiţie. După ce vom termina acest obiectiv, vrem să începem noi investiţii pentru lucrări de alimentare cu apă, pentru că avem încă patru sate fără această utilitate esențială.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea