Podul de peste Argeş: soluţii există, mai trebuie doar aplicate
Luni, 29 Aprilie 2013 12:55
# Șeful catedrei Automobile din UPIT, Alexandru Boroiu: “Ar fi bine ca executantul să folosească întreaga zi lumină pentru urgentarea lucrării”. Doar o parte dintre soluţiile propuse de specialiştii UPIT în urma studiului de trafic realizat în zona podurilor de peste Argeş şi Râul Doamnei au fost puse în practică. Semnalizarea e încă deficitară şi, deşi situaţia din teren permite mărirea intervalului în care se circulă pe ambele sensuri, acest lucru se întâmplă doar în timpul nopţii. În plus, constructorul nu foloeşte întreaga zi lumină, iar lucrările n-au nicio şansă să se încheie într-un termen rezonabil.
De săptămâna trecută, şoferii încearcă să se adapteze la noile restricţii de la Podul Argeş, potrivit cărora ieşirea din Piteşti se face pe fostul sens de intrare în municipiu dinspre Mărăcineni şi/sau Ștefănești, iar intrarea în oraş se realizerază pe rute ocolitoare. “Circulaţia pe o singură bandă, de ieşire sau de intrare, conduce, în caz de coliziune, de accident, de obstrucţionare a circuaţiei pe pod, la o blocare automată. Vulnerabilitatea sistemului este maximă. Cred că soluţia privind circulaţia pe ambele sensuri, promovată în cursul nopţii, ar putea fi aplicată mai devreme, de la ora 18.00. Situaţia din teren ar putea permite mărirea perioadei de funcţionare pe ambele sensuri,”, a declarat, pentru Atitudine în Argeş, Alexandru Boroiu, şeful catedrei Automobile (Facultatea de Mecanica) – UPIT
Semnalizarea rutieră este insuficientă
Echipa Universităţii din Piteşti a propus, în urma studiului efectuat tocmai în ideea descongestionării traficului auto, amplasarea a peste 60 de indicatoare, atât în zona celor două poduri, cât şi dincolo de acestea, însă numai o parte dintre ele au fost montate. “Am simţit o oarecare economie în privinţa semnalizării rutiere. în sensul că n-au fost amplasate toate indicatoarele de orientare, informare şi reglementare propuse de noi până la Mioveni şi dincolo de Mioveni. Montarea acestora ar fi venit în sprijinul celor care nu conosc situaţia de la Podul Viilor, astfel încât să poată evita zona. În rest, pot spune că s-au folosit toate soluţiile alternative “, mai spune profesorul Alexandru Boroiu.
Coşmarul se prelungeşte şi pentru că se lucrează doar până la ora 17.00
Lucrarea ar putea fi urgentată dacă executantul s-ar folosi de întreaga zi-lumină. “Am constatat că, după ora 17.00, se opreşte lucrul. Ar mai fi, totuşi, trei ore de lumină! Într-adevăr, muncitorii lucrează câte 10 ore, dar constructorul ar putea apela nu la un schimb, ci la un schimb şi jumătate. Poate că în acest sens s-ar mai putea face ceva, pentru că, dacă s-ar lucra întreaga zi lumină, durata lucrării s-ar reduce de la de n zile, la n x 0,8”, explică profesorul.
Specialiştii UPIT sunt deschişi, în continuare, către colaborare.
“O simulare cu sprijinul poliţiei ne-ar putea spune, de exemplu, dacă se poate circula păstrând ambele sensuri de mers pe pod, ceea ce ar presupune o reglementare a circulaţiei care să permită ca pe lângă Ştrand să se circule pe sens unic, fără să se creeze ambuteiaje. Dacă Primăria ne mai contactează ca să facem un studiu, putem începe măsurătorile. Ne implicăm, avem studenţi care pot să efectueze culegerea datelor din trafic astfel încât să realizăm studiul. Disponibilitate există, însă n-am mai fost contactaţi după colaborarea anterioară ”, încheie şeful catedrei Automobile, Alexandru Boroiu.
Cristina Stancu