Lipsă crasă de interes pentru solicitanții de fonduri nerambursabile

# Exercițiul făcut de redactorii ”Atitudine în Argeș” demonstrează clar incompetența guvernanților. Venirea la guvernare a echipei USL a dat o undă de speranță pentru îndreptarea lucrurilor multe și strâmbe lăsate de PDL în urmă. Echipa Ponta chiar a înființat noi structuri pentru atragerea de fonduri nerambursabile și, pentru încurajarea angajărilor, a alocat fonduri în contul Ministerului de Finanțe. Numai că… acestea trebuie accesate, iar informațiile lipsesc, deși, la nivel teoretic, lucrurile sunt bune și frumoase. Site-ul ministerului îmbie doritorii să se servească cu aceste fonduri, însă Ghidul Solicitantului este obscur. Nicio problemă, tot Ministerul oferă o

adresă de mail unde doritorii pot cere lămuriri. Echipa Atitudine în Argeș a încercat și ea ”minunea”. Iar răspunsul a venit, într-un târziu și după insistențe. Un răspuns care nu face altceva decât să demonstreze lipsa crasă de interes pentru cetățean, pentru firmele care se zbat să facă ceva, să angajeze oameni. Vă prezentăm, mai jos, ”filmul” penibil al dialogului purtat, prin intermediul adresei de mail – adresă promovată la nivel național – cu reprezentanții Ministerului de Finanțe. Doriți fonduri nerambursabile? Încercați, poate, în altă parte…(A.S.)


From: xxxxx/yyyyyyy <………… Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza >
To: „ Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ” < Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza >
Sent: Sunday, June 30, 2013 5:40 PM
Subject: solicitare informatii - schema ajutor de minimis

Buna ziua
va solicit respectuos cateva informatii cu privire la schema de ajutor de minimis cu lansare din 16 august:
1. Ce coduri CAEN, mai exact, sunt eligibile la domeniile de activitate? Pentru constructia sau achizitia de cladiri termenii sunt destul de vagi: ”constructii noi industriale, pentru invatamant, stiinta, cultura si arta, ocrotirea sanatatii, asistenta sociala, cultura fizica si agrement, destinate desfasurarii activitatii pentru care s-a solicitat finantare;” Spre exemplu, detin o …….(tip firmă) pentru care doresc construirea sau achizitionarea unui sediu, cod CAEN xxxx. Este un domeniu eligibil?

2. In cazul achizitionarii de constructii, intrebarea este: cum pot ”tine” eu proprietarul cladirii pana aflu daca semnez contractul de finantare? Aceasta - semnarea contractului - poate dura trei luni, timp in care vanzatorul ofera imobilul oricui vine cu banii. Eu, intre timp, am cheltuit cu expertize, cu consultanta etc., bani pe care, probabil, ii pierd...

Multumesc anticipat,
……./………
telefon……

Ei bine, din data de 30 iunie…. Nimic! Cu tupeu maxim, în apropierea nesimțirii, am ”forțat” un răspuns din partea reprezentanților ministerului:

From: <…… @yahoo.com>
To:     „ Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ” < Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza >
Date:     15.07.2013 09:30
Subject:     Fw: solicitare informatii - schema ajutor de minimis
________________________________________

Buna ziua,
va rog mult, as dori un raspuns, daca se poate, inainte de lansarea sesiunii...

Va multumesc anticipat,
xxxxxxx/yyyyyyyy

Răspunsul venit, în data de 16 iulie, de la reprezentanții Ministerului:
Stimate domn,

Urmare a publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 424/12.VII.2013 a Hotãrârii Guvernului nr.453/2013 pentru modificarea si completarea Hotãrârii Guvernului nr.274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii, precum si a rezultatului consultarilor publice realizate în perioada 13.05.2013 - 12.07.2013, Ministerul Finantelor Publice publicã “Ghidul solicitantului” în forma revizuitã si Formularele aferente Cererii de acord pentru finantare în format editabil.
Prima sesiune de depunere se va derula în perioada 16.08.2013 - 31.10.2013, în limita bugetului anual alocat schemei. Bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis este de 400 milioane lei. Înregistrarea on-line a Cererilor de acord pentru finantare se va realiza conform prevederilor “Ghidului solicitantului”, urmând ca ulterior validãrii înregistrãrilor, Cererile de acord pentru finantare, însotite de documentele justificative, conform prevederilor H.G. nr.274/2013, sã se depunã sau sã se transmitã prin postã sau alte servicii de curierat la Registratura generalã a Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti, mentionându-se pe plic: “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”.
Toate documentele pot fi consultate la rubrica Agenti economici/Ajutor de stat/H.G. nr.274/2013. Orice informatii referitoare la schema de ajutor de minimis instituitã prin H.G. nr. 274/2013 se pot obtine în urma transmiterii unei solicitãri scrise pe adresa de e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

From: „ Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ” < Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza >
To: xxxx/yyyyy < Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza >
Sent: Tuesday, July 16, 2013 2:32 PM
Subject: Re: Fw: solicitare informatii - schema ajutor de minimis

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Biroul de informare publica
Str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti
Tel/Fax:  +40 21 319 96 83
E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Ce părere aveți, stimați cititori? Ei bine, am îndrăznit, din nou, să cerem informații și nu tâmpenii:

Buna seara,
mi-ati trimis niste informatii pe care le-am parcurs inca de la lansare. Intrebarile mele concrete au fost formulate clar, asa incat chiar nu inteleg acest
”Orice informatii referitoare la schema de ajutor de minimis instituitã prin H.G. nr. 274/2013 se pot obtine în urma transmiterii unei solicitãri scrise pe adresa de e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza . ”
Pentru conformitate, atasez din nou:

1. Ce coduri CAEN, mai exact, sunt eligibile la domeniile de activitate? Pentru constructia sau achizitia de cladiri termenii sunt destul de vagi: ”constructii noi industriale, pentru invatamant, stiinta, cultura si arta, ocrotirea sanatatii, asistenta sociala, cultura fizica si agrement, destinate desfasurarii activitatii pentru care s-a solicitat finantare;” Spre exemplu, detin o ….(tip firmă) pentru care doresc construirea sau achizitionarea unui sediu, cod CAEN xxxx. Este un domeniu eligibil?

2. In cazul achizitionarii de constructii, intrebarea este: cum pot ”tine” eu proprietarul cladirii pana aflu daca semnez contractul de finantare? Aceasta - semnarea contractului - poate dura trei luni, timp in care vanzatorul ofera imobilul oricui vine cu banii. Eu, intre timp, am cheltuit cu expertize, cu consultanta etc., bani pe care, probabil, ii pierd...

Multumesc,
Xxxxxx/yyyyyyyy

Ei bine, șoc!!! (și chiar groază, după terminarea lecturii): ministeriabilii au răspuns! Au răspuns pe data de 1 august, la fix o lună după lansarea solicitării. Doar că… timpul a expirat, până pe 16 mai sunt două săptămâni, nimeni nu se mai apucă de dosare de finanțare. Cu mult regret, citim totuși răspunsul sosit: aceleași inepții, aceleași cuvinte goale, de genul: aveți pepeni? – avem mere…

Referitor la solicitarea dumneavoastră înregistrată în Ministerul Finanţelor Publice, Biroul de informare publica cu nr. 317358/2013,conform punctului de vedere transmis de Direcţia generală ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate,  vă comunicăm următoarele:

1. Potrivit secţiunii nr.1.10.1 din Ghidul solicitantului – Revizia 1 şi prevederilor  alin. (1) art. 2 Cap. II din Anexa la H.G. nr. 274/2013, cu modificările şi completările ulterioare, sunt considerate cheltuieli eligibile cheltuielile legate de investiţiile în active corporale referitoare la construcţiile cu următoarele destinaţii: industrială, învăţământ, ştiinţă, cultură şi artă, ocrotirea sănătăţii, asistenţă socială, cultură fizică şi agrement, precum şi prestarea altor servicii, în vederea desfăşurării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare, cu respectarea condiţiilor prevăzute la lit. h.)-q.) din ghidul menţionat.
2. La emiterea Acordului pentru finanţare se are în vedere construcţia evaluată conform Raportului întocmit de expertul autorizat A.N.E.V.A.R., identificată prin adresă şi valoare. La plata ajutorului de minimis nu se ia în considerare o altă construcţie, chiar dacă aceasta este similară cu construcţia aprobată.

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Biroul de informare publica
Str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti
Tel/Fax:  +40 21 319 96 83
E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Mulțumim mult, drag minister. Nu ne-ai spus nimic, deși ai folosit cuvinte multe. Spor la fonduri...

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea