Termo Calor Confort îşi redimensionează reţeaua

# Debranşările de la sistemul centralizat de termoficare, pe ultima sută de metri. Pe 15 august expiră termenul până la care mai puteţi solicita debranşarea de la Sistemul centralizat de termoficare însă nu este exclus ca, la solicitarea Primăriei Piteşti, termenul să fie prelungit. La începutul acestei săptămâni, Termo Calor Confort  va comunica, dacă va fi cazul, această prelungire. Cert este că, până la finele săptămânii trecute, furnizorul local de agent termic primise 751 de dosare de deconectare/debranşare.

Spre deosebire de vara trecută, când furnizorul local de agent termic a pierdut peste 1 600 de clienţi, anul acesta, numărul celor care se vor debranşa de la sistemul centralizat de termoficare este mult mai mic. Până la sfârşitul săptămânii trecute, Termo Calor Confort primise 751 de dosare de deconectare/debranşare şi, potrivit estimărilor conducerii societăţii comerciale, până la expirarea termenului de depunere a solicitărilor, numărul dosarelor va ajunge la cel mult jumătatea cifrei din 2012.
Una dintre explicaţii este aceea că, anul acesta, asociaţiile de proprietari au fost cele care au avut de spus ultimul cuvânt în ceea ce priveşte debranşarea. Au existat cazuri în care proprietarii de apartamente care au solicitat debranşarea (având îndeplinite toate celelalte condiţii prevăzute în noul regulament) s-au lovit de refuzul administratorului.
“La nivelul asociaţiilor de proprietari s-au organizat adunări generale, în care s-a votat pentru sau împotriva deconectării, după ce, în fiecare caz în parte au fost  analizate efectele debranşărilor asupra asociaţiei. Cred că contat şi acest aspect, pe lângă faptul că o parte dintre solicitanţi se aflau în zonele unitare, alţii în zonele neunitare! O altă explicaţie pentru reducerea numărului dosarelor de debranşare este faptul că oamenii nu au bani să-şi monteze centrale de apartament sau pur şi simplu au înţeles avantajele sistemului centralizat de termoficare.  S-a demonstrat că centralele de cartier au o eficenţă ridicată, populaţia a văzut acest lucru şi probabil că a contat”, explică Sorin Apostoliceanu, şeful serviciului Facturare din cadrul S.C. Termo Calor Confort.
De amintit şi faptul că, spre deosebire de anul trecut, vara aceasta reprezentanţii Termo Calor Confort au făcut lobby pentru încălzirea centralizată. Noul regulament de debranşare a prevăzut prezenţa acestora în adunările generale ale asociaţiilor de proprietari pentru a le explica celor hotărâţi să renunţe la serviciile Termo Calor, consecinţele debranşării! Şi cum în aceeaşi adunare, solicitantul primea sau nu OK-ul asociaţiei, influenţa a fost sesizabilă.

Cei care nu-şi montează centrală de apartament vor fi obligaţi să se rebranşeze

În multe din cele 751 de cazuri, deconectarea propriu-zisă s-a realizat deja. Mai rămâne ca noii debranşaţi să-şi monteze centrala de apartament, pentru că legea îi obligă la instalarea unei surse alternative de încălzire, iar reşoul şi caloriferul electric nu intră în această categorie. Procesul verbal de debranşare se încheie abia după ce proprietarul apartamentului face dovada că a montat centrala. 
“La finalizarea lucrării de deconectare şi montarea sursei alternative de încălzire, solicitantul se va prezenta la S.C. Termo Calor în vederea întocmirii procesului verbal de deconectare/debranşare, din care trebuie să rezulte suprafaţa echivalentă termic rămasă după deconectare şi sursa de încălzire.” explică Sorin Apostoliceanu.
De precizat că montarea unei centrale de apartament nu-i scuteşte pe debranşaţi de plata contravalorii agentului termic aferent conductelor care le traversează locuinţa, calculată în funcţie de suprafaţa echivalentă termic rămasă după deconectare. Soluţia pentru reducerea acestor costuri este izolarea conductelor, care se face pe cheltuiala proprie a solicitantului, cu precizarea că izolarea nu înseamnă scutirea totală de la plata cheltuielilor comune de încălzire! Din punct de vedere al consumurilor de energie termică, atât ANRSC cât şi S.C. Termo Calor Confort S.A. nu recomandă izolarea termică a coloanelor verticale, întrucât, deşi costurile aferente căldurii scad, cresc în schimb, costurile aferente consumului de gaze la apartamentele cu centrală termică pentru că trebuie compensat aportul de căldură asigurat anterior de aceste coloane.

Termo Calor rămâne cu 29 000 de clienţi persoane fizice

În ultimii doi ani, peste 8 000 de familii din Piteşti au renunţat la încălzirea centralizată. Dacă la începutul anului 2010, furnizorul local de agent termic livra apă caldă şi căldură pentru 50 000 de apartamente, din vara anului trecut, Termo Calor funcţionează cu 30 000 de clienţi persoane fizice, iar până la  expirarea termenului de debranşare de anul acesta, cifra clienţilor persoane fizice se va diminua cu încă cca. 800 de apartamente. Dacă punem la socoteală şi deconectările pentru neplată, în cel mai fericit caz, furnizorul de agent termic va livra căldură pentru cel mult 29 000 de apartamente.
Reţeaua de termoficare va fi redimensionată
După expirarea temenului de debranşare, când se va şti exact numărul total al clienţilor rămaşi în sistem, furnizorul local de agent termic îşi va dimensiona reţeaua, potrivit noilor cerinţe.
“Tocmai din acest motiv am cerut ca intenţia de debranşare să ne fie comunicată până la jumătatea lunii august, astfel încât să ne putem gândi în timp util la redimensionarea sistemului de alimentare cu energie termică. Vor fi cazuri în care va trebui să schimbăm  anumite conducte, pentru a nu reduce eficienţa sistemului”, mai spune şeful serviciului Facturare din cadrul S.C. Termo Calor Confort.
Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea