Eurial - pierderi de 606 mii lei la nivel naţional

# Lucian Fulgeanu (foto), director sucursala Eurial Piteşti: “Întrările masive de rable în ţară ne-au afectat considerabil vânzările” Un recent comunicat al BRD Finance anunţă reduceri speciale pentru posesorii cardurilor Carrefour MasterCard la distribuitorii Peugeot. Despre ce este vorba? BRD Finance oferă, în premieră, clienţilor săi posesori de carduri Carrefour MasterCard noi avantaje în reţeaua Peugeot: până la 5% reducere pentru achiziţionarea de autoturisme noi marca Peugeot şi 5% reducere pentru servicii (manoperă) şi piese de schimb la reparatorii agreaţi Peugeot, precum şi la distribuitorii de piese de schimb Peugeot.  De fapt, asistăm la o campanie de marketing prin care compania Eurial SRL încearcă o revigorare a vânzărilor, în condiţiile în care, anul acesta, a înregistrat pierderi de 606 mii lei, potrivit site-ului oficial al Ministerului Finanţelor Publice,  www.mfinante.ro.

# Ce influenţă  vă aşteptaţi  să aibă această campanie asupra vânzărilor Eurial Pitesti şi Eurial România?
- Nu ne aşteptăm la o avalanşă de cumpărători, dar va fi un fel de stimulent pentru clienţii  care au astfel de carduri  şi care vor obţine, astfel, un discount la achiziţionarea unei maşini din gama Peugeot. Suntem realişti – ne aflăm într-o peerioadă de criză, iar lumea nu mai are bani şi încredere în niciun fel de produs. Au scăzut vânzările, dar nu doar la noi, ci la toţi dealerii auto. Dacă facem nişte estimări simple, în condiţiile în care, la ora actuală, vindem 10 maşini noi pe lună, cu  această campanie abia dacă vom reuşi să mai adăugăm una în plus la volumul amintit, pentru că lumea este mult prea săracă pentru a mai cumpăra maşini noi. Nu ne aşteptăm, aşadar, la o explozie a vânzărilor. Vom vedea însă ce efect va avea campania. Abia s-a lansat! Peste două-trei luni o să analizăm rezultatele!
# Dacă până mai de curând, în cazul Eurial SRL vorbeam despre o companie ce mergea pe plus, anul acesta asistăm la pierderi de 606 mii lei. În ce măsură Eurial Piteşti a contribuit la aceste pierderi?
- În condiţiile în care la nivel naţional funcţionează 7 filiale, probabil cam 10% din această pierdere poate fi pusă pe seama noastră. Evident, noi o ducem mai prost decât colegii noştri de la Bucureşti. La centru se mişcă firme foarte mari, pe când la nivel local, merge cu împuşcatul, o maşină, două !
# În condiţiile tendinţelor înregistrate la nivel naţional pe piaţa auto şi în contextul în care, pe plan local, colegii şi vecinii dvs. de la BMW  au  închis deja, cum vă aşteptaţi să evolueze lucrurile pentru Eurial Piteşti?
- “Noi credem că anul viitor vom fi mai buni decât anul acesta. Suntem o firmă stabilă: investitorul nostru , acţionarul principal, patronul, nu are datorii. Cu siguranţă vom fi pe creştere, datorită serviciilor, preţurilor  şi modelelor noi pe care le-am adus sau le vom aduce.  Ce ne-a tras în jos, şi nu doar pe noi, ci întreaga piaţă de vehicule noi, au fost politicile în domeniu, derulate la nivel naţional. Acea taxă de mediu n-a funcţionat, iar efectele s-au văzut. În ţară au continuat să intre cu duiumul maşini  SH.. foarte ieftine.  Întrările masive de rable în ţară  ne-au afectat considerabil vânzările, pot spune că aproape au omorât piaţa de maşini noi.  Oamenii nu au fost încurajaţi să cumpere vehicule noi, iar tentativa cu această cuponiadă nu a funcţionat. Am trimis rablele noastre la REMAT şi acum am umplut ţara cu rablele străinilor. Dacă anul acesta am asistat la pierderi, n-a fost în niciun caz din cauza produsului pe care-l avem, care este unul în evoluţie, iar preţurile noastre sunt chiar competitive, de excepţie pentru gama comercializată. O maşină care anul trecut putea fi achiziţiona cu 15.000 de euro, la ora actuală poate fi cumpărată cu 13.000 de euro, inclusiv TVA. Cu această sumă poţi să cumperi un Peugeot 309 cu motorizare de 1,2  benzină, cu dotări cu tot.

***

Despre Peugeot

Peugeot este una dintre primele mărci de import prezente pe piaţa din România. În 1991, compania Eurial SRL începea distribuţia automobilelor Peugeot în Oradea. Ulterior şi-a deschis puncte de lucru în Piteşti şi Bucureşti. Începând cu 1994, sediul central s-a mutat în Bucureşti, Eurial Invest devenind reprezentantul Peugeot în România. Anul 1997 aduce o nouă structură a investitorilor reprezentanţei Peugeot în România, care permite o dezvoltare puternică a reţelei de distribuţie. Începând cu anul 2000, apar primele concesiuni compatibile conceptului 3S, astfel că la finele lui 2011 reţeaua Peugeot are 27 concesionari, ce deţin un număr de 34 centre integrate Peugeot (show-room şi service), având o acoperire teritorială de peste 90% din suprafaţa României.

***

Încă de acum patru  ani, Radu Cristian, director de marketing la Trust Motors, importatorul Peugeot explica pentru HotNews.ro că anumite modele Peugeot (la care stocurile sunt mari) sunt vândute cu prețuri chiar mai mici decât cele de producţie, acest lucru fiind valabil în special pentru vehiculele comerciale la care piaţa s-a prabuşit şi că reţelele de dealeri ale companiilor sunt obligate să-şi completeze ofertele şi cu maşini second-hand.
“Suntem nevoiţi să vindem şi masini sub preţul de producţie pentru a reduce stocurile. E mai bine să ai o pierdere controlată, decât să ţii maşini pe stoc foarte mult timp fără a sti când şi cu cât le vei vinde. Gândiţi-vă că şi întreţinerea unei maşini pe stoc costă, iar dacă trec multe luni, valoarea ei la revânzare scade”, explica, în 2009, Radu Cristian, precizând că în mod normal, un constructor de volum câstigă, în medie, cam 15% la o masină, iar importatorul şi apoi dealerul au în medie marje de profit de 4-5% fiecare.
În cazul pierderilor lucrurile stau astfel: ”Şi producătorul, şi dealerul, şi importatorul îşi impart pierderile la unele modele, la fel cum atunci când piaţa mergea strună îşi împărţeau câştigurile”, explica importatorul Peugeot.
Material realizat de Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea