Consiliul Local Piteşti a hotărât: contractul privind ridicarea maşinilor parcate neregulamentar a fost prelungit până în martie 2014

Săptămâna trecută, în ultima şedinţă ordinară din acest an a Consiliului Local Piteşti, a fost adoptată hotărârea privind activitatea de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar. Propunerea iniţială a fost ca actualul contract de asociere (care expiră la 15 ianuarie 2014) între municipalitate şi CNCD să fie prelungit cu încă 6 luni, însă, în cele din urmă, Consiliul Local a hotărât prelungirea acestuia până  la 1 martie 2014. 
Au existat şi propuneri, rămase însă la acest stadiu,  privind organizarea de licitaţii şi achiziţionarea unor maşini cu ajutorul cărora  municipalitatea să-şi organizeze propriul serviciu de ridicare a vehiculelor parcate neregulamentar, propuneri venite din partea  consilierilor Gheorghe Dinescu (PNŢCD) şi Mihail Tudor (PDL). Odată cu prelungirea contractului, municipalitatea  a obţinut  încă 4 procente din sumele încasate de CNCD drept taxe de ridicare şi depozitare a maşinilor.

Unde nu trebuie să-ţi laşi maşina?

Locurile în care, dacă parchezi, rişti să nu-ţi mai găseşti maşina au rămas aceleaşi. Sunt vizaţi cei care parchează în staţiile de autobuz sau în cele de taxi, pe spaţiile verzi ale domeniului public, în imediata vecinătate a trecerilor de pietoni, în intersecţii şi în zonele în care sunt montate plăcuţe adiţionale referitoare la ridicarea vehiculelor ori indicatoare care avertizează că staţionarea este interzisă.

Cât trebuie să scoţi din buzunar  ca să-ţi recuperezi maşina?

Dacă ai “şansa” să apari la faţa locului în timpul operaţiunii de ridicare, dar înainte ca maşina să fie pusă pe platformă, plăteşti doar o taxă de 100 de lei. Altfel, ai de achitat firmei prestatoare 300 de lei, taxă care include ridicarea şi transportul. Dacă nu-ţi recuperezi maşina în aceeaşi zi, vei mai avea de suportat şi taxa de depozitare care este de 150 de lei pentru fiecare din zilele în care maşina ta a stat în spaţiile CNCD.
Şi cheltuielile nu se opresc aici, pentru că mai ai de plătit şi o amendă cuprinsă între 140 şi 350 de lei, cu posibilitatea de a achita, în 48 de ore, doar jumătate din sancţiune. Mai mult, te alegi şi cu 3 puncte de penalizare.

Cum a funcţionat procedura?

Ridicarea maşinilor parcate neregulamentar a funcţionat din când în când, cu pauze în care această operaţiune a fost gândită şi regândită. Procedura a fost un fel  “uite-o, nu e!” în care şoferii  habar n-au mai avut când şi pe unde se ridică vehicule,  mai ales că existase şi o decizie a Senatului conform căreia maşinile nu mai pot fi ridicate decât dacă reprezintă un obstacol pentru circulaţie, obturează traficul rutier sau accesul în instituţiile publice. Autorităţile locale piteştene au meditat asupra deciziei şi au ajuns la concluzia că nu toate locurile de unde se ridicau maşini încurcau circulaţia şi că anumite zone ar fi putut fi scoase de pe listă. Spaţiile vizate au fost redesenate, asta după ce sute de şoferi au scos bani buni din buzunar ca să-şi plătească amenzile şi taxele pentru recuperarea maşinilor. La ora actuală zonele în care rişti  să nu-ţi mai găseşti maşina pot fi identificate după indicatoare.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea