Transportator local acuzat că bagă mâna cu tupeu, adânc, în buzunarul oamenilor necăjiți

# S.C. Răzvan și Liviu S.R.L. câștigă licitația cu mașini noi, dar pe traseu bagă rable – spun oamenii # Managerul firmei: ”Să veniți să vedeți drumul!...” Numeroși cetățeni din comuna Săpata ne-au sesizat că, la nivelul asigurării serviciului local de transport de călători, se înregistrează grave abateri atât de la disciplina în domeniu cât și de la respectarea normelor legale. Transportatorul a câștigat licitația înscriind în documente două microbuze în stare nouă, cu numerele: B-45-UPZ și B-46-UPZ. În locul acestora, traseul este acoperit de o mașină veche, cu numărul AG-19-UPZ. Aceasta este condusă de un singur șofer. Oamenii din comună presupun că mașina nu are diagramă, conducătorul nu respectă programul de odihnă. În iarnă, mulți s-au plâns de frig pentru că  mașina nu băga căldură.
Laurențiu Micu (foto), primarul comunei Săpata: ”Primăriile nu au niciun fel de implicare în organizarea licitațiilor, deși nu este deloc normal. Acestea se organizează de către Consiliul Județean, un organism care nu cunoaște la fel de bine ca noi problemele și necesitățile de transport din comună. Eu chiar am fost acuzat de anumite persoane că am organizat această licitație și am atribuit traseul, ceea ce este total neadevărat.”
Primarul comunei a depus sesizări la Consiliul Județean și către autoritățile rutiere pentru că firma Răzvan și Liviu S.R.L. nu respectă cerințele impuse în caietul de sarcini cu privire la traseul stabilit. Acest traseu trebuia să acopere și satul Dealul Bradului. Considerând că nu este rentabil din punct de vedere economic, transportatorii au eliminat acest traseu, lipsind cetățenii din zonă de singurul mijloc organizat de transport. În urma sesizărilor, sereliștii transportatori au binevoit să reintroducă ruta în orarul zilnic, însă… contra cost! Și nu așa, pe câțiva bani, ci pe 5 lei. Suma, spre stupoarea cetățenilor, nu a reprezentat prețul întreg al biletului, ci numai suplimentul de cursă pentru a ajunge în Dealul Bradului, adică trei-patru kilometri.

Iată părerea unuia dintre localnicii din Dealul Bradului:
# Am înțeles că sunteți consilier local și locuiți chiar în satul cu pricina. Este adevărat ce se aude cu transportatorul local?
Consilier PDL Diaconescu Cornel: - O sută de mii, domnule! Ne-a pus problema să îi dăm o sută de mii. Biletul din Piteşti până la Săpata de 5 lei, până la ultima staţie. De acolo, pentru patru kilometri până în sat ne mai cere încă cinci lei.
# Dus-întors sau numai dus?
- Şi pentru dus şi pentru întors. Adică 10 lei până în centrul comunei dus-întors.
# Cred că e mai ieftin cu taxiul…
- Bineînţeles. Eu am, de exemplu, maşină şi am format o grupă de câţiva oameni pe care îi iau dimineaţa şi îi aduc seara. Mai rău e de cei bătrâni. Şi aceştia bagă câte o maşină, se chinuie să ajungă la dispensar, la primărie.
# Aţi întreprins demersuri pentru înlocuirea firmei? Am înţeles că şi primarul este total nemulţumit de activitatea acesteia.
- Sigur că am întreprins. Am ridicat problema şi domnului primar şi am cerut să luăm noi o hotărâre de Consiliu Local. Să îl dăm afară, pentru  că înaintea acestuia ne-am înţeles foarte bine cu fostul transportator local. A venit la licitaţie cu maşini cu aer condiţionat, a câştigat şi acum transportă oamenii cu o rablă de maşină cu găuri mari cât un  măr prin ea. Vă daţi seama cu ce rablă ne transportă. Iar mie îmi spune la telefon: ”Ce să îmi faci mă, tu, mie! Nici la Băsescu nu ai ce să îmi faci!” Am văzut articol în ziar, în 2005, să vedeți ce a făcut Fulga acolo, cu licitațiile, cum le-a învârtit, numai fraude. Noi am făcut plângere și către Inspectoratul de Stat pentru Transportul Rutier.
# Este adevărat că pe traseu este o singură mașină și un singur șofer?
- Da, domnule! Aleargă cu oamenii… mi-a spus și nevastă-mea, care face naveta, că îi omoară!... I-a zăpăcit pe călători, ca să prindă o cursă, aleargă la cealaltă… e o bătaie de joc!...

Managerul firmei de transport: drumul e distrus

Pe de altă parte, managerul firmei de transport local se apără cu argumentele sale: noi suntem, de fapt, reclamați de o singură persoană, o femeie. Aceasta face naveta și este tot timpul nemulțumită. Drumul însă către satul cu pricina este aproape impracticabil. Cât privește numărul de mașină și tipul acestora, nu contează cu ce te prezinți la licitație, serviciul de transport poate fi asigurat cu orice fel de mașină din parcul auto. Dacă doriți, mergem împreună ca să vă convingeți, să vedeți cum arată drumul. E drept că eu m-am angajat, la licitație, să asigur și satul Dealul Bradului, însă nu pot să fac curse acolo pentru un singur om, și de 50 de bani cât e biletul o stație…
Atât autoritățile locale, cât și transportatorul au făcut adrese către forurile competente. Cert este faptul că starea de nemulțumire existentă trebuie cumva soluționată. Vom reveni.
Laurențiu STOICA

Click AICI pentru a vizualiza adresa Primăriei Săpata către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea