Magiunul de Topoloveni – singurul produs românesc pe listele Alianței Nord-Atlantice

# Bibiana Stanciulov, ”creatoarea” Magiunului de Topoloveni: “Am dorit să se afle în lume că noi ştim să respectam tradiţia, că noi știm să ne hrănim, nu să înfulecăm”. Luna aceasta, firma Sonimpex Topoloveni fost invitată de Guvernul din Muntenegru la un eveniment de promovare a producătorilor europeni care întrunesc standardele NATO în ceea ce privește calitatea produselor, eveniment dedicat firmelor europene care au o astfel de certificare a calităţii.  Fabrica de la Topoloveni este singura firmă din România care are  Cod Operator NATO - o dovadă a faptului producătorul argeşean întruneşte cerinţele de

eligibilitate pentru a deveni furnizor de produse pentru trupele NATO. Sonimpex Topoloveni, fabrica ridicată în 2008 de Bibiana Stanciulov dintr-un morman de fiare vechi,  este şi  singurul producător român care a fost premiat cinci ani consecutiv cu stele Michelin de către International Taste and Quality Institute din Bruxelles.

Magiunul de prune Topoloveni şi dulceaţa Topoloveana au fost degustate de oficialităţile din Muntenegru şi  ambasadori ai Greciei, Poloniei, Germaniei, Cehiei, Bulgariei şi Sloveniei în cadrul unui eveniment dedicat producătorilor europeni care au  Cod Operator NATO

Magiunul de Topoloveni ar putea ajunge în  gamelele militarilor NATO

“Sonimpex a fost acreditat din anul 2008 cu Cod Operator Economic NATO. Societatea a întrunit cerinţele de eligibilitate pentru a deveni furnizor de produse pentru orice trupă NATO. La Podgorica am fost singurii invitaţi din România, alături de state ca Germania, Grecia, Polonia, Cehia, Bulgaria şi Slovenia. A fost o onoare pentru noi să reprezentam România şi în acest domeniu, necivil.  Alături de noi au  fost Excelenţa Sa Ferdinand Nagy, Ambasadorul României în Muntenegru împreună cu dl ministru consilier Tudor Dumitru, dar şi reprezentanţi ai Muntenegru: Ministrul economiei- Vladimir Kavaric, consilierul primului ministru pentru politică externă- Nebosja Kaludjerovic şi director cabinet ministru de externe- Andjela Celebic.”, explică Bibiana Stanciulov, director general și unic acționar al Sonimpex Topoloveni.
Evenimentul, desfăşurat la Podgorica, a avut tocmai scopul de a promova producătorii europeni care întrunesc standardele NATO în ceea ce priveşte calitatea produselor, însă codul Operator NATO nu este decât una dintre recunoaşterile internaţionale pe care fabrica de la Topoloveni le-a  primit, Sonimpex fiind şi singurul producător român care a fost premiat cinci ani consecutiv cu stele Michelin pentru produsele sale, de către International Taste and Quality Institute din Bruxelles.

Stele  Michelin

ITQI Superior Taste Award reprezintă singura recunoaştere pentru gust şi calitate acordată de chefi cu stele Michelin. Juriul este format din peste 60 de chefi din 15 ţări diferite, reprezentanţi ai celor mai importante academii culinare din lume. Produsele sunt evaluate de fiecare chef în parte, care punctează pentru gust, miros, textură, consistentă, aspect şi alte criterii. 
Stelele primite de Magiunul din prune Topoloveni înseamnă că produsul  a fost apreciat că având “un gust remarcabil”.
”Participăm din anul 2010, şi la fiecare participare am fost premiați cu una sau două Stele Michelin din maxim trei. Pentru noi a fost o surpriză absolută, deoarece magiunul pe care îl producem are o reţetă de 100 ani şi este specific tradiţiei culinare româneşti. Recognoscibilitatea este aproape imposibilă deoarece din juriu fac parte, în fiecare an, alţi specialiști, de la Chefi Michelin, la instituţii internaţionale prestigioase de gastronomie care nu au termen de comparaţie pentru magiunul nostru. Am primit, de fiecare dată, un punctaj mai mic la "aspect" dat fiind faptul că magiunul nostru nu seamănă cu nimic la prima impresie vizuală. Pâna în acest an, am fost singurii producători români cu capital 100% românesc premiaţi. În ultimii doi ani, am primit câte două Stele Michelin, cu magiunul din prune Topoloveni. Pe lângă magiun, am fost premiaţi şi pentru dulcețuri. Noi, tot colectivul, am considerat ca o obligaţie prezentarea tuturor faptelor pozitive ale românilor în toata lumea; am dorit să se afle în lume că noi ştim să respectăm tradiţia, că noi știm să ne hrănim nu să înfulecăm. Prezența noastră, ca firmă românească , pe site-ul ITQI ne-a transformat în "ambasadori ai României" pentru arta gastronomică. Toate aceste premii au adus, în primul rând, promovarea României. Pentru noi, încă, din păcate, concurenţa neloială, la noi în ţară e o mare problemă“, mai spune Bibiana Stanciulov.

Garanţia calităţii şi a  siguranţei

Renumitul magiun de Topoloveni - un produs 100% românesc,  100% natural, fără zahăr adăugat, fără gluten, fără E-uri şi fără conservanți - este, potrivit unui studiu realizat la Institutul Național de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice N.C.Paulescu, un aliment  permis  în dieta bolnavilor de diabet, cu acordul medicului curant. Mai mult,  produsul poate fi introdus în alimentaţia copiilor  de la vârsta de 6 luni,  fiind inclus în lista primelor produse  adăugate la diversificarea meniului.
Acelaşi magiun de Topoloveni este  şi singurul produs din România care a obținut certificatul de “Indicație Geografică protejată” acordat de UE.
“Aceasă indicaţie  este în primul rând o garanţie suplimentară pentru orice consumator, garanţie a calitaţii şi siguranţei magiunului produs de noi. Datorită acestei certificări a UE, am accesat fonduri europene de promovare în valoare de 1.5 milioane euro. Cu aceste fonduri vom promova "magiunul din prune Topoloveni" produs de noi, timp de 3 ani, în ţări ca Elveția, Norvegia, Rusia, America de Nord şi Orientul Mijlociu. În plan intern, în mod "firesc", tipic anumitor "caractere", există, din păcate, multă concurență neloială. “, mai spune directorul fabricii de la Topoloveni.

Lista premiilor pe care producătorul argeşean le-a obţinut de-a lungul anilor

- 2002 – distincția ”Marca de Aur” acordată Magiunului de prune Topoloveni de către Uniunea Generală a Industriaşilor din România – (UGIR);
- 2003 – exportul magiunului de prune Topoloveni a crescut de la 20 de tone la 180 tone;
- 2004 – înregistrarea Magiunului de prune Topoloveni ca ”produs tradiţional românesc” în baza de date a Ministerului Agriculturii;
- 2008 – aplicația pentru obţinerea Indicaţiei Geografice Protejate (IGP) pentru Magiunul de prune Topoloveni şi renunțarea la exporturile în vrac în favoarea îmbutelierii în borcane, în principal pentru piaţa românească;
- 2008 – compania SONIMPEX TOPOLOVENI  obține Codul de Operator NATO, în urma testării produsului Magiun de prune Topoloveni în cadrul Laboratoarelor Ministerului Apărării Naţionale;
- 2008 – obținerea certificatului LAREX pentru Magiunul de prune Topoloveni (LAREX Laboratories este un organism de certificare și testare naţională din România, care funcționează în subordinea Oficiului pentru Protecția Consumatorului). Acesta atestă că Magiunul de prune Topoloveni este ”un produs natural, fără adaos de zahăr, conservanţi şi aditivi alimentari, recomandat pentru diabetici”.
- Februarie 2009 – obținerea protecţiei naţionale pentru Magiunului de prune Topoloveni din partea Oficiului Ministerului Agriculturii, fiind primul produs românesc care obţine această protecţie, fapt dovedit de numărul de înmatriculare 1;
- 2009 - 2010 – listarea Magiunului de prune Topoloveni în cele mai mari lanțuri de retail din România;
- 2010 – compania SONIMPEX TOPOLOVENI devine furnizor oficial al Casei Regale a României pentru produsul Magiun de prune Topoloveni;
- 2010 – Magiunul de prune Topoloveni a obținut prima sa distincție Superior Taste Award din partea Institutului Internațional pentru Gust și Calitate de la Bruxelles. Această realizare confirmă că pe lângă calitățile nutriționale deosebite, Magiunul de prune Topoloveni este un produs foarte gustos.
- 2010 – compania obține distincția ”Made in România” oferit de Banca Comercială Română (cea mai mare bancă din România) și trofeul ”Zece pentru România” din partea unui radiodifuzor român, ”Realitatea TV”;
- 2010 – compania își diversifică producția și înregistrează la Oficiul de Stat pentru Mărci (OSIM) marca ”Topoloveana” pentru dulcețurile fără zahăr adăugat și fără conservanți.
- 2011 – obținerea distincției ”Practici de afaceri durabile” (Sustainable Business Practices), oferită de revista Business Review
- 8 aprilie 2011, Comisia Europeană acordă Magiunului de prune Topoloveni certificarea de Indicaţie Geografică Protejată, prima certificare de acest fel acordată unui produs tradiţional românesc.
- Mai 2011 – Magiunul de prune Topoloveni – ambasador al bunului gust românesc: ca urmare a unui protocol semnat de companie cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, pe eticheta Magiunului de prune Topoloveni va fi promovat timp de 1 an, brandul turistic al României;
- 26 mai 2011 – două noi distincții Superior Taste Award pentru Magiunul de prune Topoloveni și – în premieră – pentru Dulceața de cireșe negre ”Topoloveana” fără zahăr adăugat și fără conservanți;
- 24 mai 2011 – Doamna Bibiana Stanciulov – director general și proprietarul companiei SONIMPEX TOPOLOVENI  – a fost desemnată ”Cea mai admirată femeie de business a anului” (Most Admired Business Women of the Year) de către cititorii revistei Business Arena;
- 19 iunie 2011 - Doamna Bibiana Stanciulov primește titlul de Cetățean de Onoare al orașului Topoloveni, pentru meritul de a fi adus recunoașterea europeană zonei geografice în care se produce Magiunul;
- 27 octombrie 2011 – compania SONIMPEX TOPOLOVENI primește din partea MS Regele Mihai I al României al doilea titlu de ”Furnizor al Casei Regale a României”, de această dată pentru Dulcețurile ”Topoloveana” din fructe, fără zahăr adăugat și fără aditivi sau conservanți și pentru Zacusca ”Topoloveana” fără aditivi alimentari și fără conservanți. Astfel, toate produsele noastre se află pe masa Familiei Regale a României, ca semn al recunoașterii calităților lor nutriționale deosebite.
- ianuarie 2012 – produsele companiei au primit din partea Centrului National de Teste Comparative certificarea ”Atestarea Calității” – un element în plus de distingere a înaltei calități dintre celelalte produse aflate pe rafturile magazinelor, iar Magiunului de prune Topoloveni i se confirmă calitatea de produs tradițional recomandat de către Asociația BIO ROMÂNIA, primind logo-ul ”Produs tradițional recomandat de BIO ROMÂNIA” ce este inserat pe eticheta produsului.
- mai 2012 – trei dulcețuri din gama Topoloveana primesc trei distincții ”Superior Taste Award” din partea Institutului Internațional de Gust și Calitate Bruxelles (International Taste & Quality Institute ITQI, www.itqi.com): Dulceața de Afine Ecologice, Dulceața de Cătină și Dulceața de Prune cu Migdale Dulci.
-    noiembrie 2012 – compania este certificata conform standardelor ISO 9001:2008 - sistemul de management al calitățiii – și ISO 22000:2005 – sistemul de management al siguranței alimentului
- aprilie 2013 – Monde Selection International Institute for Quality Selection atribuie celor 3 produse trimise de compani3spre analiză (dulcețurile Topoloveana din căpșune, din topinambur și din mure) premii importante:
- aprilie 2013: ITQI (International Taste & Quality Institute Bruxelles, www.itqi.com) acordă  Magiunului de prune Topoloveni distincția ”Superior Taste Award 2013 with 2 Golden Stars”.
- mai 2014: ITQI (International Taste & Quality Institute Bruxelles, www.itqi.com) acordă  Magiunului de prune Topoloveni distincția ”Superior Taste Award 2014 with 2 Golden Stars”.

***
# Anul trecut aţi declarat că „hypermarketurile sunt infernul pe pământ”. Sunteţi, în continuare, dezamăgită de relaţia cu marile lanţuri de magazine sau lucrurile s-au mai schimbat? În câte hypermarketuri se comercializează produsele Dvs., cât de greu şi cât de avantajos este să pătrunzi într-un asemenea spaţiu commercial?
- Magiunul, dulceţurile şi zacuştile se găsesc pe rafturile majorităţii hipermarketurilor. Principala vină în relaţia cu hipermarketurile o au producătorii care se lasă înşelaţi în speranţa unor câştiguri rapide. „Marca proprie” a distrus industria alimentară, conduce la produse inferioare calitativ şi care, paradoxal, sunt foarte scumpe faţă de ingredientele din care sunt obţinute. Legile, cum ar fi 321, referitorare la termenul de încasare sunt nerespectate. Cine este vinovat?! Consider că hipermarketurile ar trebui să aibă o zonă a produselor tradiţionale româneşti, prin Lege, produse care să fie incluse pe rafturi, cu taxe minime.
Cristina Stancu

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea