Autobuze noi, la S.C. Publitrans 2000 S.A.

# Cel mai târziu în luna iunie, anul viitor, piteştenii vor putea circula cu noile autobuze. Prin acordul încheiat de Publitrans 2000 S.A. cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), serviciul public de transport în comun al municipiului Piteşti  va funcţiona după cele mai riguroase reguli europene
Acordul semnat de societatea Consiliului Local Piteşti responsabilă cu transportul public de călători, S.C. Publitrans 2000 S.A., cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare nu reprezintă doar finanţarea de tip credit pentru achiziţionarea celor 70 de autobuze, ci şi o monitorizare foarte atentă a Publitrans 2000 S.A. de către BERD în ceea ce priveşte eficientizarea. Astfel spus, după împrumutul acordat de către BERD societăţii Publitrans 2000 S.A., această societate va intra într-o monitorizare riguroasă în ceea ce priveşte derularea investiţiilor în vederea îmbunătăţirii atât a serviciilor oferite, cât şi din punct de vedere economic.
,,BERD urmăreşte prin proiectele sale modernizarea şi dezvoltarea comunităţii respective.  Ea vine pe criterii comerciale pentru că nu poate să vină altfel, întrucât ar avea o politică anticoncurenţială şi celelalte bănci ar zice că ar fi defavorizate, dar în mod sigur, unde intervine BERD se impune dezvoltare socială. Deci, BERD nu este o bancă care ţi-a dat un credit şi doreşte doar să-l rambursezi, ci o interesează şi efectele investiţiei pe care le faci. Monitorizează, în primul rând, investiţia, dar şi efectele investiţiei, urmărind ca acestea să fie, de fapt, în beneficiul comunităţii. Unde intervine BERD, se dezvoltă societatea”, ne-a declarat Manuel Rotaru, șeful Publitrans 2000 S.A.

S-au cumpărat șase caiete de sarcici, până în momentul de față

Licitația organizată de Publitrans 2000 S.A. pentru achiziția celor 70 de autobuze a intrat în linie dreaptă, aceasta apropiindu-se de momentul deschiderii ofertelor depuse, data de 15 septembrie a.c. Până în momentul de față, șase firme și-au exprimat dorința de participare la licitație prin cumpărarea caietelor de sarcini, semn că va fi o concurență acerbă, lucru îmbucurător, pe de o parte, iar pe de altă parte, există posibilitatea foarte mare de a apărea și contestații, ceea ce va întârzia livrarea autobuzelor.
,,Ca să urgentăm punerea în practică a proiectului propus piteștenilor, de achiziționare a 70 de autobuze moderne și puțin poluante, cu o normă  de poluare EURO 6, am lucrat pe două fronturi: după semnarea preacordului de finanțare, am declanșat și am cerut consultanța BERD în ceea ce privește întocmirea caietului de sarcini și a documentației respective. Totodată, am început și a doua etapă, de evaluare a documentației de către BERD, evaluare ce cuprinde trei capitole. În primul rând, are un capitol tehnic, în al doilea rând, are un capitol financiar și în al treilea rând, are un capitol juridic. Acum suntem în evaluarea capitolului juridic, urmând ca în cursul lunii decembrie să stabilim data la care semnăm acordul de finanțare, dar, conform regulilor BERD, putem să lansăm licitația și să încheiem contractul în momentul în care avem finanțarea, lucru pe care l-am și făcut.
Deci, la ora actuală am făcut toată documentația de licitație și drept dovadă, licitația a fost lansată, iar ofertele se vor deschide pe 15 septembrie, anul acesta. Deja s-au cumpărat 6 caiete de sarcini, iar acum sunt solicitări de clarificări pe documentație. Licitația va fi supervizată și monitorizată atent, întrucât vine inclusiv un reprezentant, consultant, BERD, cel care ne-a ajutat, de fapt, și la întocmirea documentației.
Ca și noutate, să zic așa, un alt avantaj al colaborării noastre cu BERD este faptul că perioada de contestare este mult scurtată și este o altă procedură decât cea pe Ordonanța 34. BERD este mult mai riguros decât Ordonanța 34. Aici contestațiile le rezolvă BERD și, astfel, perioada de soluționare este mult scurtată”, ne-a mai precizat șeful Publitrans 2000 S.A., Manuel Rotaru.

Autobuzele vor intra în posesia Publitrans 2000 S.A. cel mai târziu în luna iunie a anului viitor

Astfel că, după toate aceste proceduri de asigurarea finanțării proiectului și după  organizarea  licitației ce prevede o serie de etape, depunerea ofertelor, deschiderea acestora, analizarea și, în ultimă instanță, soluționarea eventualelor contestații  şi se poate trece la semnarea contractului de livrare. Însă, din momentul semnării contractului de livrare, câștigătorul licitației are obligația să livreze autobuzele în maxim 22 de săptămâni. Așadar, dacă pe 15 septembrie se deschid ofertele, până la sfârșitul anului se va semna contractul de livrare, tot acest timp fiind pentru analiza ofertelor și pentru soluționarea eventualelor contestații. După aceea rămânâne o perioadă de 22 de săptămâni în care câștigătorul licitației are obligația să livreze cele 70 de autobuze, adică undeva în luna iunie, asta în cazul în care vor exista contestații, ceea ce este foarte probabil.
,,Piteștenii vor putea circula cu noile autobuze cel mai târziu în luna iunie a anului viitor. De ce spun asta? Pentru că nimeni nu are 70 de autobuze fabricate să le dețină pe stoc și să le livreze în momentul semnării contractului. Dacă pe 15 septembrie se deschid ofertele, urmează perioada de evaluare și, ulterior, dacă vor fi contestații, urmează soluționarea acestora. Noi preconizăm ca pe la sfârșitul anului să semnăm contractul de livrare. Din momentul semnării contractului de livrare, conform datelor înscrise în caietul de sarcini, perioada de livrare este de 22 de săptămâni”, a mai precizat Manuel Rotaru.
Lucian GHERGUȘ

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea