Soluția pentru dezastrul de la Podul Viilor ar putea veni de la... Primăria Ștefănești

# Drumul Sticlelor, care leagă DN 7 de Centura Pitești, este deja în procedura de licitație.

Aflat la al treilea mandat în fruntea orașului Ștefănești, profesorul de matematică Dorin Bărbuceanu încă mai calculează. Calcule de infrastructură, de ridicare a nivelului de trei, calcule de împărțire a bugetului local, de completare  a acestuia din surse noi de venit. Între aceste calcule, o rută mult așteptată atât de transportatorii care folosesc DN 7, cât și de navetiștii care,  deja pentru al doilea an, sunt nevoiți să suporte blocajele de trafic din zona Podului Viilor. Domnul primar a avut amabilitatea să ne dezvăluie câteva din problemele cu care se confruntă în momentul de față, dar și câteva din realizările pe care speră să le finalizeze în curând, unele spre satisfacția atât a localnicilor cât și a celor din zonele învecinate.

# Domnule primar, spuneți-ne câteva cuvinte privitor la stadiul de finalizare a prevederilor ultimei legi funciare
- Cu Legea 165 suntem, în continuare, în impas. Termenul de finalizare se află, deja, în fața celei de-a treia amânări. Două Ordonanțe de câte șase luni au fost, cea de-a treia, probabil, va fi emisă în curând. Atâta timp cât nu s-a alocat nici un leu pentru elaborarea documentațiilor, pentru planurile parcelare, pentru cadastrarea generală a localităților, este practic imposibil să se ajungă, în curând, la finalizarea prevăzută în lege. Trebuie, ca instituție, să raportăm și să analizăm tot ceea ce s-a realizat, din punct de vedere al punerilor în posesie, pe legile anterioare de fond funciar. Și aici intervin foarte multe probleme, unele nerezolvate de ani mulți. Sunt preluări, spre exemplu, de la Stațiune (INCDBH Ștefănești, n.r.) unde există o discrepanță totală între ceea ce s-a predat, ceea ce este în înscrisuri, și ceea ce s-a pus în posesie. Și de aici există suprapuneri, puneri în posesie repetate pe legi diferite de fond funciar ș.a.m.d. Pe lângă acestea, Legea 247 a venit cu specificațiile și permisiunile de punere în posesie a altor localități în perimetrul fostelor intreprinderi de stat. Punerile în posesie s-au efectuat prin Comisia Județeană de Fond Funciar, fără să fie întrebată și autoritatea locală. Ghinionul nostru a fost că societatea cu cel mai mare patrimoniu funciar, INCDBH-ul, s-a aflat pe teritoriul orașului nostru. Așa încât ne-am trezit cu puneri în posesie ale comunelor Budeasa, Bascov etc. cu diverse suprafețe de teren. Asta în condițiile în care cetățenii noștri, unii dintre ei având acolo chiar amplasamentele vechi, nu au mai putut fi împroprietăriți.
# Cum vi se pare, în acest context stăruința deputatului Theo Nicolescu pentru a trece prin Parlament legea care prevede cadastrarea întregului teritoriu al țării?
- Extraordinară idee. Un efort care va putea fi apreciat numai după aplicarea în practică. Trebuie însă susținut acest efort de colegii parlamentari. Noi, primăria, am reușit, abia din acest an, să angajăm un cadastrist și un topometrist, pentru a putea face față atât problemelor vechi cât și noilor cerințe impuse de Legea 165. Proiectul de lege inițiat de deputatul liberal Theo Nicolescu se adresează atât autorităților locale cu bugete mici, cât și oamenilor cu posibilități financiare mai reduse. Va fi de un real folos tuturor, va putea rezolva probleme care trenează de mult timp. Fără sursa de finanțare, la nivel local, sau familial, nu poți face nimic. Sper ca inițiativa să fie adoptată și să devină lege.

Traseu mai scurt cu 15 kilometri

# Spuneți-ne câteva cuvinte și despre Drumul Sticlelor, rută ce va deveni, în curând, realitate, și va deservi atât Ștefăneștiul, cât și Piteștiul și nu numai
- Am prezentat, de ceva timp,  care este marele avantaj al legării, prin acest traseu, a două rute naționale circulate: DN 7 ce leagă Piteștiul de București, va fi legat, astfel, de DN 65 spre Slatina și Craiova. Drumul va putea prelua toată încărcătura de trafic din zonă, inclusiv autotrenurile ce vin de la Ploiești și Târgoviște, fără a mai fi nevoie de tranzitarea Piteștiului prin zona Podului Viilor, o zonă și așa destul de aglomerată. Nu mai vorbim de scurtarea traseului. Este vorba de o distanță scurtată de la aproape 20 km. la 5 km. Am încercat tot ceea ce s-a putut încerca pentru realizarea acestui drum. Am finalizat în acest sens un parteneriat între noi și Consiliul Județean. Anul acesta am asigurat și noi, Consiliul Local, o parte din bani, dar și Consiliul Județean. Chiar  azi (miercuri, 10 septembrie, n.r.), peste numai câteva ore, avem licitația pentru atribuirea lucrărilor. Sunt șase firme înscrise, sperăm ca cea care va fi desemnată câștigătoare să înceapă cât mai repede lucrul.
Devizul se ridică la peste 30 miliarde lei vechi, cuprinde atât partea de asfaltare propriu-zisă cât și, pe un tronson, de-a lungul unui canal de fugă, parapeți de protecție.
# Considerați că amenajarea Drumului Sticlelor va face orașul Ștefănești mai atractiv pentru investitori?
- Desigur. Ștefăneștiul este o localitate în care s-au construit peste 3.000 de vile. Automat, a devenit o necesitate separarea zonelor rezidențiale de cele industriale. Avem o  zonă industrială în preajma platformei IATSA, dorim ca a doua mare zonă să se întindă de-a lungul acestui drum. Pentru a o face atractivă, vom asigura, din eforturi proprii, alimentarea cu energie electrică și apă de-a lungul întregului traseu. În mod cert vor fi investitori interesați să se poziționeze în imediata vecinătate a Piteștiului, la asfalt, cu utilitățile aproape. Sunt convins că proiectul nostru va beneficia de un real succes, succes care va aduce și venituri suplimentare pentru bugetul local.
L.S.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea