”Cardul conține datele de identificare ale asiguratului, nu şi calitatea de donator de organe, după cum îşi fac griji unele persoane”

# Declară Cristina Stocheci, preşedinte CAS Argeş # În Argeş, distribuirea cardurilor de sănătate începe la 1 octombrie.

Conducerea  CAS Argeş spune că cei care, de teama folosirii noului instrument sau din diverse  alte motive, vor refuza să ridice cardurile de sănătate de la agenţii poştali, le vor putea obţine ulterior de la CAS,  însă procedura nu este la fel de simplă.
Procesul de predare-primire a cardului naţional de sănătate  va începe, în Argeş, abia luna viitoare.  CN Poşta Română este cea care, în baza unui acord cu CNAS, va  efectua servicii de preluare, sortare, transport şi distribuire a trimiterilor poştale conţinând cardurile naţionale de asigurări sociale de sănătate.
La nivelul judeţului nostru vor ajunge 459.795 de carduri de sănătate care vor fi distribuite către asiguraţii cu vârsta peste 18 ani.

Cum se face predarea

Cardul de sănătate va fi înmânat titularului în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire. În situaţia în care, după două prezentări la domiciliul asiguratului, dovedite pe baza avizului de transmitere, cardul nu a putut fi predat asiguratului, documentul va ajunge la  Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate. Avizul pe care operatorul poştal îl lasă la domiciliul asiguratului în cazul în care nu va fi găsit va conţine numărul de telefon al factorului poştal, astfel încât asiguratul să îl poată contacta pentru a stabili intervalul orar în care factorul poştal poate reveni în zilele următoare pentru a-i preda cardul de sănătate.
Dacă în intervalul celor 20 de zile, cardul nu a putut fi predat, asiguratul poate să îşi ridice personal respectivul document de la casa de asigurări, însă numai după un termen de minim 10 zile lucrătoare, termen pe care CN Poşta Română îl are la dispoziţie pentru a preda cardul casei de asigurări.

Cum se activează cardul

Documentul electronic primit acasă de asigurat este inactiv. După ce a intrat în posesia sa  asiguratul  va prezenta  cardul pentru activare la prima vizită la un furnizor de servicii medicale. Mai exact, PIN-ul de transport al cardului naţional (000) va fi schimbat cu un PIN personalizat format dintr-o combinaţie de patru cifre. PIN-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient. Personalizarea PIN-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă şi nu poate confirma servicii medicale în sistem. Acest PIN va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate.

Reticenţa  a asiguraţilor la preluarea cardului de sănătate

Îngrijorările manifestate în rândul asiguraţilor încă de la anunţarea implementării cardului electronic de sănătate se referă, în primul rând, la  informaţiile care apar pe documentul electronic, considerându-se că, prin introducerea noului instrument, e violat dreptul la intimitate al beneficiarului şi că acest card electronic ar putea facilita traficul de organe

Cristina Stocheci: “Nu există motive de îngrijorare!”

Cardul de sanatate  conține datele de identificare ale asiguraților care au împlinit 18 ani,  va face dovada calităţii de asigurat a beneficiarului şi va confirma prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale. Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sănătate este opţională şi se realizează doar la medicul de familie. Această etapă nu este obligatoriu să se realizeze concomitent cu activarea cardului.
“Nu există motive de îngrijorare! Cardul conține datele de identificare ale asiguratului, nu şi  informaţii legate de grupa de sânge  sau calitatea de donator de organe, după cum îşi fac griji unele persoane. Cei care, de teama folosirii noului instrument, sau din diverse  alte motive, vor refuza  să ridice cardurile de sănătate de la oficiantul poştal, le vor putea obţine ulterior de la CAS,  însă procedura nu este la fel de simplă. ”, explică Cristina Stocheci, preşedintele CAS Argeş.

Începând de anul viitor, toate serviciile medicale vor fi decontate doar prin intermediul cardului naţional de sănătate

Recent, a fost transmisă o circulară către casele de asigurări prin care acestora li se solicită să informeze furnizorii de servicii medicale cu care se află în relaţie contractuală despre stadiul de implementare a cardului naţional. Este necesar ca furnizorii să achiziţioneze cititoarele de carduri, astfel încât cardul naţional să poată fi utilizat atunci când asiguraţii îl vor prezenta la furnizorul de servicii medicale.
Deocamdată însă, după distribuirea cardului naţional, va urma o perioadă în care vor rula în paralel cele două sisteme, pentru ca atât asiguraţii, cât şi furnizorii de servicii medicale să se acomodeze cu această soluţie informatică şi pentru a depista şi a remedia eventualele probleme depistate în funcţionarea acestei soluţii informatice.
Obiectivul CNAS este ca, începând de anul viitor, toate serviciile medicale să fie validate şi decontate doar prin intermediul cardului naţional.
Tipărirea şi distribuirea cardului naţional vor continua în următorii patru ani pentru persoanele care vor împlini vârsta de 18 ani şi/sau vor dobândi calitatea de asigurat.
Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea