Uzinele Dacia o mai dau și în bară

# Lodgy – o mașină urâtă, cu vânzări slabe # Modelul ar putea fi scos, în curând,  de pe piață.

Iată că, după o serie de succese care au dus la vânzări impresionante, atât în țară cât și pe piețele internaționale, specialiștii de la Mioveni o mai dau și în bară. Ștacheta ridicată de Logan, Sandero și Duster este coborâtă de urâta balului, Lodgy. În urmă cu doi ani, cei de la Dacia au lansat pe piaţă acest  monovolum care se poate bate cu succes într-un top al urâtelor, cu modele consacrate, din toate segmentele, precum Fiat Multipla, Ssang Yong Actyon, sau alte chinezării de sezon.
Lodgy bate recordul negativ. În primele şase luni ale acestui an, vânzările au căzut cu 42%. În toată lumea, s-au vândut doar 24.300 de unităţi Lodgy, în condiţiile în care maşina este destul de “tânără”, fiind lansată în 2012. Modelul este socotit un eşec de unii mai ales din cauza designului său, considerat prea minimalist, dar suferă şi din cauza tendinţei pieţei: în Europa acest tip de caroserie nu mai este “gustat” cum era odinioară. Lodgy are cifre slabe de vânzari din mai multe motive: este un model vândut doar în Europa si doar sub brandul Dacia, prețul a fost prea mare comparativ cu mai vechiul Logan MCV pe care l-a înlocuit, iar producătorii de autovehicule din aceeași clasă au venit cu discounturi semnificative după lansarea Lodgy.
Lodgy este o maşină cu un design nereuşit. Este atât de urât încât dacă este să definesc o linie reuşită, aceea este cea a plafonului, uşor aplecat către un spate drept, tăiat parcă printr-o lovitură de ghilotină.
Oarecum interesante sunt lămpile spate, cu un design neobişnuit, în timp ce partea faţă are un aspect tâmp, datorită lămpilor mari care încadrează o grilă cu aspect de rânjet.Din lateral, Lodgy seamănă cu orice monovolum născut dintr-un paralelipiped.
La interior, faptul că Lodgy este prima Dacie de import se face simţit. Materialele sunt mai ridicate calitativ, faţă de ceea ce ne-a obişnuit Dacia să ofere, iar panoul de bord, chiar dacă vorbim despre versiunea fără vestitul ecran touch-screen infomedia, este şi el, în continuare, deasupra celui oferit de Duster/Sandero/Logan.
Dacă ar fi să vorbim despre probabil unicul aspect pozitiv, Lodgy dispune de foarte mult spaţiu interior şi surprinzător, este un vehicul confortabil. Asta dacă nu luăm în seamă scaunele, care sunt livrate probabil de acelaşi producător care furnizează aceste elemente  pentru Uzinele Dacia, încă de pe vremea Partidului Comunist Ro-mân. Portbagajul este atât de mare încât poate transporta aproape întreaga producţie agricolă de pe trei hectare  de varză de toamnă.

Dacia prezintă, totuși, la Salonul de la Paris, modelele Lodgy Stepway și Dokker Stepway

Dacia își extinde oferta comercială prin introducerea versiunii „Stepway” pe două noi modele. Lodgy Stepway și Dokker Stepway, un monovolum, respectiv, un minivan.
Lodgy Stepway și Dokker Stepway sunt disponibile în cinci nuanțe de caroserie, incluzând Bleu Azurite, și afișează un stripping cu denumirea „Stepway” pe portierele din față.
Lodgy Stepway și Dokker Stepway reușesc astfel să completeze gama actuală de modele și propun  echipamente (disponibile în serie sau ca dotări opționale): sistemul multimedia MEDIA NAV, climatizare, limitator-regulator de viteză sau asistență la parcarea cu spatele. Pentru un plus de confort în utilizarea cotidiană, aceste modele oferă acum și noi spații de depozitare cu plasă în spatele si pe lateralele scaunelor din față.
Lodgy Stepway este disponibil în două variante de motorizare pe benzină: TCe 115 CP și 1.6 MPI 85 CP, ambele asociate unei cutii de viteze mecanice în 5 trepte.
Motorul TCe de 115 CP afișează un consum de 5,7 l/100 km în versiunea de 5 locuri  (în ciclu mixt de utilizare), ceea ce reprezintă în termeni de emisii CO2 o valoare de 131 g/km3 (5,9 l/100 km3 și 135 g/km3 de CO2 la varianta de 7 locuri).
Motorul de 1.6 MPI 85 CP afișează un consum mixt de 7,0 l/100 km3 , reprezentând o valoare a emisiilor CO2 de 161 g/km3. În varianta diesel, Lodgy Stepway este disponibil cu motorul de 1.5 dCi și dezvoltă o putere de 90 sau 110 CP. Această motorizare oferă valori de consum de 4,2 l/100 km3 (cu emisii CO2 de 109g3) și 4,4 l/100 km3 (cu 116g3 de CO2).
Dokker Stepway dispune de o motorizare pe benzină și două motorizări diesel. Dokker Stepway propune motorul pe benzina TCe 115 CP care afisează un consum de combustibil de 5,8 l/10 km3 în ciclu mixt și emisii CO2 de 135 g/km3. În varianta diesel, Dokker Stepway este disponibil cu motorul de 1.5 dCi și poate dezvolta o putere de 75 sau de 90 CP. Acest motor  afișează un consum de 4,5 l/100 km3 în ciclu mixt și valori ale emisiilor CO2 de 118 g / km3.
(A.S.)

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea