După ce D.N.A. a intrat pe firul afacerii Publitrans-C.N.C.D.-Girexim, CNCD a intrat în insolvenţă şi vrea reorganizarea activităţii
Luni, 12 Ianuarie 2015 00:00
# “Naţionalizarea” celor 40 de autobuze în scandalul sfârşitului de an 2014 pare să fi pus capac CNCD-ului.
Tribunalul Specializat Argeş a admis, pe 5 ianuarie 2015, cererea de deschidere a procedurii de insolvenţă în formă generală a debitoarei CNCD, intrată în colaps după izbucnirea scandalului privind transportul public local de călători, scandal în care, alături de primarul Tudor Pendiuc, apare şi
numele administratorului CNCD, Constantin Scarlat, acuzat de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave, aflat, la această oră, în arest la domiciliu. În motivarea cererii de intrare în insolvenţă, semnată de Simona Răducu, se menţionază că principalele cauze care au băgat societatea comercială în imposibilitatea de a-şi mai achita datoriile exigibile sunt sechestrul asigurator pus de D.N.A. pe cele 40 de autobuze ale societăţii şi darea acestora în custodie către Publitrans – societatea Consiliului Local Piteşti, care, deşi foloseşte mijloacele de transport, nu plăteşte niciun leu către CNCD.
“În fapt, societatea noastră se află în stare de insolvenţă iminentă, caracterizată prin imposibilitatea plăţii la scadenţă a datoriilor exigibile angajate, cât şi prin insuficienţa fondurilor băneşti disponibile pentru plata datoriilor certe lichide şi exigibile, existând şanse reale de reorganizare”, se arată în cererea depusă de CNCD la Tribunalul Specializat Argeş.
Societatea comercială CNCD a fost înfiinţată în 1994 şi are ca obiect principal de activitate comerţul cu autovehicule. Necazurile i se trag de la faptul că este parte a unei asocieri în participaţiune care datează din 2008 şi din care mai fac parte Publitrans - societatea Consiliului Local Piteşti – şi Girexim, asociere în baza căreia CNCD a pus la dispoziţie 40 de autobuze pentru efectuarea transportului public local de călători.
Mai exact, belelele au început pe 6 noiembrie, anul trecut, când a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva administratorului CNCD, Constantin Scarlat, cercetat de DNA în dosarul transportului local de călători, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave.
Reamintim că, ulterior acestui moment, la data de 7 noiembrie 2014, administratorul Constantin Scarlat a fost arestat preventiv, fiind plasat în arest la domiciliu la data de 19 noiembrie.
Din 14 noiembrie însă, DNA a instituit sechestru asigurator pe 40 de autobuze aparţinând CNCD, autobuze care au fost date în folosinţă/ custodie societăţii Publitrans 2000 SA. Doar că societatea consiliului local n-a mai plătit nimic către CNCD.
Principala problemă ar fi “naţionalizarea” autobuzelor CNCD
“SC Publitrans 2000 SA foloseşte autobuzele CNCD, dar nu plăteşte nici un leu subscrisei, fapt care ne-a adus în imposibilitatea de plată faţă de bancă, furnizori, etc. De fapt, principala problemă apărută ca urmare a <<naţionalizării>> de fapt a autobuzelor CNCD este imposibilitatea de a achita creditul contractat la Banca Transilvania, credit cu o valoare de peste 8.000.000 lei. În fapt, creditul a fost contractat pentru achitarea celor 40 de autobuze pe care Publitrans le foloseşte fără a avea accepul CNCD şi fără să plătească contravaloare folosirii lor ”, arată reprezentanţii CNCD în documentul depus la Tribunalul Specializat Argeş.
În acelaşi document se mai arată că societatea nu are în vedere falimentul, ci reorganizarea activităţii.
„Se impune reorganizarea judiciară a S.C. CNCD, respectiv aplicarea urgentă a unui plan de reorganizare a activităţii economice (…) prin care să se reuşească readucerea în patrimoniul societăţii a celor 40 de autobuze şi, de asemenea, recuperarea creanţelor restante de la Publitrans, creanţe ce se măresc cu fiecare zi, ca urmare a folosirii autobuzelor proprietatea CNCD”, mai spun reprezentanţii firmei debitoare.
Cristina Stancu