Magiunul de prune Topoloveni câştigă teren odată cu tendinţele privind consumul de alimente organice

# Din Dubai, la San Francisco şi-napoi, în Europa, la Berlin şi-n Moscova # Bibiana Stanciulov: “În America se trag deja "clopote" de alarmă referitor la zahărul adăugat, la conservanţi şi la nevoia de a se consuma alimente naturale”

Abia întors din San Francisco, de la cel mai mare târg de produse alimentare de pe coasta de vest a Americii, Magiunul de prune Topoloveni  participă, între 16 şi 25 ianuarie, la Berlin, la unul dintre renumitele târguri alimentare organizate de Ministerul German al Agriculturii: Grune Woche.
Sonimpex este prezentă pentru a şasea oară la Grune Woche, pentru că are cu ce se mândri: prosusele sale sunt adorate de nemţi!
“Participăm pentru a şasea oară la acest târg. Consumatorii nemţi vin cu borcane goale din anul trecut pentru ca să fie siguri că vor cumpăra acelaşi magiun... Ne încântă foarte tare această atitudine!”, spune Bibiana Stanciulov, directorul Sonimpex, producătorul argeşean al renumitului Magiun de Topoloveni.
Şi tot în Germania, Sonimpex ia parte şi la  târgul de alimente ecologice Biofach Nurnberg, eveniment la care prezintă renumitul său magiun ecologic.
Târgurile germane la care participă Magiunul de  Topoloveni vin după un alt eveniment de profil desfăşurat însă în SUA - Winter Fancy Food Show - cel mai mare târg de produse alimentare de pe coasta de vest a Americii, găzduit de San Francisco, între 11 şi 13 ianuarie 2015. Prezenţa magiunului de prune Topoloveni la Winter Fancy Food Show s-a datorat celui de-al doilea program de promovare pe fonduri europene accesat de Sonimpex Topoloveni - I love European Fine Foods, care a debutat anul trecut la Dubai.
“Prezenţa noastră în San Francisco a reprezentat al doilea eveniment major din al doilea program; primul târg a fost la Dubai, în decembrie 2014, târg dedicat alimentelor ecologice. Ca urmare a prezenţei noastre la Dubai, am fost deja vizitaţi la fabrică de persoane interesate pentru contracte. Pentru acest al doilea program am făcut toate eforturile pentru a obţine certificat HALAL, pentru întreprindere şi pentru toate produsele noastre: Magiunul Topoloveni şi seria de produse Topoloveana - dulceţuri, zacuşti şi pastă de roşii româneşti”, explică Bibiana Stanciulov.
Winter Fancy Food Show a reunit expozanţi din SUA şi alte 35 de ţări, Magiunul de prune Topoloveni fiind singurul produs românesc prezent la acest eveniment la care selecţia a fost una cu adevărat riguroasă.
“Magiunul de prune Topoloveni este singurul aliment românesc care a obţinut certificarea calităţii la nivelul U.E. acum patru ani, în 8 aprilie 2011. La nivelul UE sunt vreo 1.800 produse care se bucură de o recunoaştere a calităţii printr-unul din sistemele de calitate - IGP, STG sau DOP. Pe baza acestui sistem de calitate, am accesat fonduri europene pentru promovare şi am dezvoltat EUREKA - promovare în Elveţia, Norvegia şi Rusia - şi I Love European Fine Food - promovare în Orientul Mijlociu şi America. La evenimentele organizate cu aceste fonduri europene, avem voie să prezentăm numai Magiunul deoarece «dumnealui» este certificat de către UE cu IGP”, mai spune Bibiana Stanciulov.

Bibiana Stanciulov speră să-i convingă pe americani "să îşi pună ochelari pe limbă"

În vara acestui an, Magiunul de prune Topoloveni se va întoarce în America
“Aşteptăm că până în luna iunie 2015, când se desfăşoară Summer Fancy Food Show la New York, să îi convingem pe americani «să îşi pună ochelari pe limbă», cum spunea profesorul Septimiu Chelcea, şi să ducem Magiunul în America, măcar pentru românii care au ales acel continent. Am convingerea că, prin calităţile nutriţionale ieşite din comun ale acestui aliment funcţional, vom reuşi până la urmă să îl facem cunoscut şi în alte state”,  spune mămica Magiunului de Topoloveni.

“Prezenţa pe piaţa românească a falselor magiunuri ne-a provocat mari probleme de imagine”

Zbaterile Bibianei Stanciulov se lovesc de o concurenţă neloială pe toate pieţele.
“Dificultatea exportului constă, în primul rând, în faptul că este foarte greu să convingi partenerii de efectele benefice ale consumului magiunului de prune. Prezenţa pe piaţa românească a falselor magiunuri ne-a provocat mari probleme de imagine şi de obţinere a unui preţ corect ("magiunurile" neconforme au avut preţ de dumping, preţ pentru o pastă de prune, fals prezentată ca magiun). Am acţionat în judecată o parte din aceşti concurenţi neloiali şi de fiecare dată am avut câştig de cauza; unii spun că atunci «când ne plictisim, mai intentăm procese». Da, şi dacă ne plictisim şi dacă nu ne plictisim, nu vom permite nimănui să ia în derâdere tradiţia de 100 ani a poporului român şi să îşi bată joc de muncă noastră de 15 ani.

Piaţa americană promite, însă!

“În America se trag deja "clopote" de alarmă referitor la zahărul adăugat, la conservanţi şi la nevoia de a se consuma alimente naturale sau organice = biologice = ecologice. Consider că acest trend este în favoarea noastră deoarece se ştie că la noi în fabrică NU se foloseşte zahărul sau înlocuitorii de zahăr sau orice tip de ingrediente de origine chimică; ne-am făcut un principiu de viaţă să procesăm NUMAI legume şi fructe proaspete româneşti. Avertizez, pe această cale, că oricine va mai afirma că noi procesăm ingrediente din import va fi chemat să demonstreze...“, mai spune Bibiana Stanciulov.

De la Berlin, la Moscova

Magiunul de Topoloveni va încheia prima lună a anului 2015 la Moscova.
“Şi pentru că noi nu stăm pe loc deoarece magiunul are abia un an… peste 100, nu lipsim de la Moscova - primul program EUREKA. Şi cam atât pentru ianuarie”, mai spune directorul Sonimpex.
Februarie va veni însă în forţă pentru producătorul de la Topoloveni: cu destinaţia Dubai, acolo unde se va desfăşura unul dintre cele mai importante târguri pentru alimente din lume.
Oraşele amintite nu sunt însă toate destinaţiile pe care le-a avut şi le are faimosul magiun.
“Nu ne-am mulţumit cu aceste posibilităţi obţinute prin fonduri europene şi am participat, şi în nume propriu, la Seul. Sperăm ca din această hai-huială - cum frumos spunea prietena noastră, doamna Gabriela Berechet - să obţinem contracte de export şi să schimbăm, în limita posibilităţilor noastre, imaginea României în lume”, mai spune Bibiana Stanciulov.

Portul românesc, mereu împreună cu magiunul de Topoloveni

Atenţia pe care Bibiana Stanciulov o acordă  prezentării produselor sale merge până în cele mai mici detalii: “la toate târgurile, începând de prin 2008, ne-am dus cu portul românesc pe care doamnele noastre le-au prezentat cu multă mândrie şi au fost admirate pentru atitudine.
Am muncit mult împreună cu un colectiv de excepţie în producţie, condus de doamna Cecilia Găgeanu, cu Diana (nr. fiica Bibianei Stanciulov) care a renunţat la multe pentru a promova magiunul peste 15 ani, deoarece am crezut în calităţile acestui produs şi respectăm tradiţia culinară românească.
Aşteptăm cu mult interes să apară, cel puţin încă un produs românesc, certificat de către UE, cu un sistem de calitate, pentru a forma un grup cu care să reuşim promovarea şi să impunem o piaţă a produselor româneşti de excepţie.
Trebuie să formăm un grup comun prin care să obţinem taxarea inversă pentru producătorii români de legume şi fructe, taxare care ar elimina evaziunea din această zona, evaziune care distruge PIB-ul, distruge producătorii români şi pe noi, cei din industria alimentară.
C.S.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea