Prof. Univ. Dr. Ionel Didea, rectorul Universității: ”Un oraș puternic, pentru a avea o comunitate puternică, are nevoie de o universitate puternică!”

# Realizări, dar și planuri de viitor îndrăznețe la Universitatea Pitești # În urma unui mega-proiect cu finanțare europeană, studenții vor beneficia de șase laboratoare noi, printre care și unul de automobile inteligente

Rectorul Universităţii de Stat din Piteşti, Ionel Didea, a făcut, săptămâna trecută, un bilanț provizoriu al celor primi trei ani de mandat la conducerea instituției. Proiecte finalizate dar, mai ales, proiecte mari, demarate, care încep să se vadă. Unele dintre ele sunt în derulare şi au un termen mai lung de finalizare, iar altele de abia încep anul acesta. Proiectul de care rectorul Ionel Didea este cel mai mândru, este cel care se adresează cu precădere cercetătorilor şi laboratoarelor de cercetare şi are o valoare de 7 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene prin programul POSDRU. Când acest proiect se va implementa, vor fi angajaţi şi 14 cercetători. Acest proiect va ridica Universitatea din Piteşti într-o zonă a competitivităţii, beneficiarii direcţi vor fi cadrele didactice şi studenţii.
”Noi am conștientizat că singura soluție pentru dezvoltare este accederea la programe și proiecte cu finanțare europeană, fie că vorbim de proiecte POSDRU, fie că vorbim de proiecte de cercetare. Proiectul de care vorbeam este câștigat în urma unei competiții acerbe, cu o valoare de 7.700.000 euro. Acești bani vor fi folosiți integral pentru dotarea laboratoarelor de cercetare ale Universității din Pitești. Va exista, astfel, un laborator de materiale avansate, unul de fabricație, laborator combustibili și lubrifianți, laborator pentru motoare termice, laborator testare baterii și laborator pentru automobile inteligente”, a mai adăugat rectorul instituției de învățământ superior. Iată, mai jos, ce se mai ”întâmplă” la Universitatea Pitești

Sistem integrat informațional

Universitatea din Piteşti intenţionează să introducă un sistem electronic integrat al informaţiei. Această aplicaţie ar facilita modalitatea de comunicare între aplicanţii la admitere şi universitate, între studenţi şi cadre didactice, între student şi secretariate sau birourile administrative.
Astfel, înscrierile aplicanţilor se vor putea face online, activităţile secretariatelor ar fi simplificate, fluxul informaţional reducând timpii de lucru.
Cadrele didactice vor putea interacţiona cu studentul online, el putând accesa materiale de studiu, informaţii privind activităţile didactice, anunţuri de ultimă oră. De asemenea, cataloagele se vor putea completa online, putând fi vizualizate şi de la secretariat.
Studentul, după autentificare într-o arie destinată informării studentului are posibilitatea accesării temelor de casă, a testelor, materialelor, diferite comunicări, accesarea orarului, a catalogului de note, a rapoartelor de restanţe, a situaţiei taxelor şi plata acestora online.
Beneficiile acestei aplicaţii se îndreaptă spre o comunicare mai fluidă între aplicanţi şi instituţie, între studenţi şi cadre didactice, între structurile administrative ale universităţii.Totodată, această aplicaţie facilitează reducerea cheltuielilor cu materialele consumabile, deci reducerea unor costuri, reducerea timpilor de lucrucru sau erorilor în prelucrarea datelor.

Rețea integrată de firme

În perioada martie- octombrie 2015, în cadrul Incubatorului Tehnologic și de Afaceri (ITA-UPIT), din cadrul Institutului de Cercetare (ICUPit) al Universității din Pitești se va derula proiectul “Rețea integrată de firme”
Obiectivele acestui proiect sunt:
1. Oferirea studenților, de la programele de studii de licență și master, din cadrul Universității din Pitești, unui cadru adecvat care să le permită să dobândească competențe antreprenoriale, să dezvolte produse inovative, să se integreze într-o echipă de lucru, să vină în contact cu mediul industrial și cel socio-economic, să le stimuleze creativitatea și să le dezvolte capacitatea de comunicare, crescându-le astfel șansele pe piața muncii sau în mediul de afaceri.
2. Sensibilizarea mediului de afaceri în vederea implicării agenților economici cât mai profund în activitățile incubatorului, prin acțiuni de mentorat, workshop-uri, etc.
3. Constituirea, în interiorul incubatorului, unei echipe multidisciplinare de cadre didactice și studenți care să ofere consultanță partenerilor din mediul economic, să acceseze diverse programe de finanțare prin depunerea de proiecte, să dezvolte relațiile cu mediul universitar și economic, etc.

Recrutarea studenţilor pentru stagiul pentru stagiul în ”Reţeaua integrată de firme” se va face prin înregistrarea la adresa Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , prin transmiterea CV-ului şi a unei scrisori de intenţie.
Studenţii participanţi ai acestui proiect vor beneficia de:
# Participarea, în cadrul unei echipe multidisciplinare, la dezvoltarea de produse inovative;
# Dobândirea unor abilități de lucru în echipă;
# Dobândirea de competențe antreprenoriale;
# Interacțiune  cu reprezentanți ai mediului de industrial și de afaceri
# Primirea, la finalul ciclului, unui document justificativ pentru activitatea depusă în cadrul proiectului;

13 martie 2015 - Biblioteca Universităţii din Piteşti în colaborare cu Europe Direct Argeş şi EU Careers organizează în data de 13 martie 2015 la Sediul Central, Corp I, etaj II, str. Târgu din Vale, nr. 1, seminarul de informare cu privire la stagiile de practică existente în instituţii comunitare şi procesul de selecţie pentru funcţionarii permanenţi.
Invitat Teodora Pătrăuceanu, EU Careers Ambassador pentru România.

7-11 aprilie 2015: ”Porți deshise” (simultan cu programul  ”Școala altfel”)

În perioada 7-11 aprilie 2015, Universitatea din Piteşti organizează programul anual PORŢI DESCHISE, dedicat tinerilor liceeni.
Cu acest prilej lansăm invitaţia tinerilor liceeni şi cadrelor didactice de a include în programul activităţilor din săptămâna ”Şcoala altfel” şi vizitarea facultăţilor, bibliotecii universitare si centrelor de cercetare din cadrul Universităţii din Piteşti.

15 mai 2015: ”Ziua studentului internațional”

Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei – Compartimentul de Studenţi Internaţionali din cadrul Universităţii din Piteşti organizează a III-a ediţie a festivităţii ”Ziua studentului internațional”.
La acest eveniment sunt aşteptaţi ambasadori ai ţărilor din care studenţii internaţionali provin sau cu care Universitatea din Piteşti are relaţii de colaborare, reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, ai Ministerului de Afaceri Externe, ai administraţiei publice locale şi ai mediului de afaceri.
În cadrul acestui eveniment vor fi activităţi susţinute de studenţii internaţionali din Iordania, Palestine, Albania, Siria, Maroc, Mongolia, China, Vietnam, Franţa, Irak, Djibouti, Etiopia, Guineea, India, Insulele Gomore, Congo şi Moldova.
Alături de studenţii internaţionali, în cadrul programului artistic vor fi şi dansuri populare româneşti, susţinute de ansamblul Doina Argeşului.
Evenimentul se va desfăşura în date de 15 Mai 2015, ora 11, în incinta Teatrului Al. DAVILA din Piteşti.

11 februarie 2015: workshop “Orientarea în carieră”

În cadrul acţiunilor de promovare a ofertei educaţionale pentru anul universitar 2015/2016, Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport a organizat, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş, în data de 11.02.2015, workshopul “Orientarea în carieră”.
La manifestare a participat Inspectorul de specialitate, prof. Alin VLAD, profesorii de educaţie fizică din toate liceele municipiului Piteşti, directori de instituţii de învăţământ, conducerea facultăţii, cadre didactice universitare.
Activităţile workshopului s-au desfăţurat într-o admosferă academică în care s-au identificat posibilităţile de colaboarea între Facultate şi cadrele didactice din învîţământul preuniversitar pe multiple planuri:
• organizarea şi desfăşurarea activităţilor sportive ale elevilor;
•  organizarea unor activităţi specifice pentru elevi în săptămâna “Şcoala altfel”, coroborate iniţiativa  “Porţi deschise” a Universităţii din Piteşti;
• posibilitatea de diseminare a activităţilor de cercetare ştiinţifică a cadrelor didactice în cadrul Conferinţei internaţionale, organizată anual de Facultate;
• realizarea unor activităţi metodice în parteneriat, în cadrul cercurilor pedagogice, a lecţiilor demonstrative, etc;
Facultatea a propus iniţierea unei “Şcoli de Vară” pentru pregătirea cadrelor  didactice în vederea susţinerii concursurilor de titularizare, definitivare, gradul didactic II şi I, în care lectori să se cnstituie în echipe mixte: cadre didactice universitare, pentru aspectele teoretice şi mentori ai ISJ Argeş pentru cele practico- metodice.
Cadrele didactice prezente la această manifestare au primit materiale promoţionale pentru promovarea ofertei educaţionale pentru noul an universitar: pliantul general de admitere pentru toate programele gestionate de Facultate pe cele tri cicluri de învăţământ universitar (licenţă, master, doctorat) pentru elevi şi profesori, pliantul examenului admitere la programele de licenţă, legitimaţii de viitori studenţi pentru elevii care îşi manifestă opţiunea de a studia în Universitatea din Piteşti, etc.

14 martir 2015: concurs județean ”Cunoașterea inovării sau inovarea cunoașterii”

Sâmbătă, 14 martie 2015, în cadrul Facultăţii de Electronică, Comunicaţii şi Calculatoare se va desfăşura Concursul judeţean ”Cunoașterea inovării sau inovarea cunoașterii’’. La această sesiune vor participa elevi de la liceele judeţului Argeş şi Palatul Copiilor din Piteşti, cât şi reprezentanţi al Camerei de Comerţ şi Industrie Argeş, Centrul de Electronică Tehnologică şi Tehnici de Interconectare şi Asociaţia pentru Promovarea Tehnologiei Electronice.

30 martie 2015: târg de joburi și internshipuri

Parteneri: Camera de Comert si Industrie- Arges, AOA. si AJOFM

Centru de reușită universitară la Universitatea din Pitești

Agenția Universitară a  Francofoniei - AUF a finanțat  crearea a 25 de centre de reuștită universitară – CRU în universități din 10 țări, dintre care 9 în România.
Prin Biroul Europa centrală și orientala-BECO, cu sediul la București, AUF a finanțat  crearea celui de al 10-lea Centru de Reușită Universitară la Universitatea din Pitești. Misiunea CRU  este de a pune la dispozitia cadrelor didactice un spatiu de formare continua  dotat cu mijloace moderne si acces la baze didactice, ce permite schimburi în reteaua CRU. Pentru studenti, CRU constituie un loc de acces liber la resurse lingvistice  (carti, reviste, baze de documentare, filme, dvd-uri etc), un spatiu de auto - formare, dar si de schimburi cu corespondentii din reteaua CRU. Prin finantarea acordata, AUF a  dotat o sala Senatului din Rectorat cu  echipament  pentru videoconferinta  si un laborator lingvistic de la Facultatea de Litere.cu echipamente moderne si mijloace didactice. CRU  al Universitatii din Pitesti va fi  un spatiu de devoltarea a colaborarii francophone prin relatiile existente si  stabilirea de noi colaborari.

Reamenajarea bazei sportive în aer liber

Construcţia Sălii Polivalente a reprezentat un vis împlinit (2011), bază materială cu care ne mândrim şi pe care sau desfăşurat competiţii internaţionale. Începând cu anul universitar 2014/2015 conducerea Universităţii a demarat reamenajarea bazei sportive de care va beneficia întreaga comunitate academică. Suntem în faza în care s-a realizat proiectul tehnic, s-au obţinut toate avizele necesare construcţiilor specifice, s-au atras fonduri de la MECS şi s-a demarat acţiunea de licitaţie pentru execuţie.
Considerăm că sunt întrunite toate condiţiile (tehnice, financiare, administrative) pentru ca la finalul lunii martie, când permite şi starea vremii să înceapă lucrările şi anul universitar 2015/2016 să fie deschis cu tăierea panglicii inaugurare la baza sportivă din aer liber, ceea ce ar însemna realizarea unui obiectiv important din strategiile manageriale ale Rectorului şi Decanului Facultăţii.

Sprijin pentru dezvoltarea capitalului uman cu înaltă calificare prin formare doctorală și post-doctorală

În perioada mai  2014 -  octombrie 2015, Universitatea din Pitesti implementeaza proiectul POSDRU/159/1.5/S/138963 ”Performanță sustenabilă în cercetarea doctorală și post-doctorală - PERFORM”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Axa Prioritară 1 „Educaţia şi formarea în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”Domeniul Major de Intervenţie 1.5 „Programe doctorale şi post-doctorale în sprijinul cercetării”.
Parteneriatul proiectului este format din:  Universitatea „Dunărea de Jos” din Galati, Universitatea POLITEHNICA Bucureşti, Universitatea din Piteşti, Universitatea „Ovidius” din Constanţa, Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava.
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea capitalului uman cu înaltă calificare la nivel doctoral şi postdoctoral prin asigurarea susţinerii financiare şi de formare a abilităţilor şi competenţelor necesare pe o piaţă modernă a muncii în care ştiinţa şi tehnologia au o contribuţie sporită la dezvoltarea societăţii. Activităţile principale ale proiectului sunt: elaborarea şi implementarea de tehnologii, activităţi şi acţiuni inovatoare în cadrul programelor doctorale şi post-doctorale; diversificarea formelor de pregătire pentru doctoranzi şi cercetători prin module multidisciplinare şi metodologice; acordarea de sprijin financiar doctoranzilor şi cercetătorilor din grupul ţintă, pe durata proiectului, prin burse lunare şi, în baza unor criterii de selecţie, pentru participarea la manifestări ştiinţifice naţionale şi internaţionale; crearea şi dezvoltarea de reţele şi parteneriate, acţiuni de cooperare cu structuri de cercetare şi instituţii reprezentative din mediul economico-social, organizarea de schimburi de experienţă şi bune practici pentru o bună orientare pe piaţa muncii a grupului ţintă si dezvoltarea parteneriatului iniţiat prin proiect, elaborarea de proceduri de colaborare, organizarea de seminarii şi/sau teleconferinţe, transfer de informaţii legate de programele doctorale şi postdoctorale, organizarea de workshopuri comune de monitorizare.  Din grupul tinta al proiectului fac parte doctoranzi si cercetatori aflati in stagiu post doctoral, din domeniile: biologie, filologie, educatie fizica si sport, matematica, stiinte ingineresti. Acestia beneficiaza de sprijin financiar prin burse doctorale de 1800 lei/luna si burse post doctorale de 3700 lei/luna, stagii in tara si în strainatate, finatare pentru participare la manifestari stiintifice si pentru publicarea rezultatelor cercetarii. In perioada mai 2014 - februarie 2015 membrii grupului tinta au  sustinut public 7 teze de doctorat si numeroase proiecte si rapoarte de cercetare doctorale, au realizat stagii de cercetare si documentare in tara si in strainatate. Au fost diseminate  rezultatele cercetarii prin publicarea articole in reviste cotate ISI  si lucrari prezentate la manifestari  stiintifice de prestigiu, din tara si din strainatate, 9 seminarii stiintifice de prezentare si 25 module de formare.

20 de ani de  colaborare franco- română

# Master în limba franceză cu diplomă dublă la Facultatea de Mecanică și Tehnologie a Universității din Pitești
Cu finanțarea Ambasadei Franței la București, în anul universitar 1994-1995 a început colaborarea cu 6 universități și “grandes écoles” franceze pentru  realizarea formației de studii aprofundate “Science et technologie des matériaux-STM”. Pentru pregătirea teoretică și practică, de cercetare științifică,  a studenților s-a început colaborarea cu personalități de prestigiu internațional de la Institutul Național Politehnic din Toulouse, Școala Centrală Paris, Institutul Național de Științe Aplicate din Lyon, Institutul Național Politehnic din Lorena,  Universitatea din Metz, Școala Națională de Ingineri din Tarbes. Colaborarea a fost extinsă cu noi parteneri:  Institutul de Știința Materialelor de la Universitatea Autonomă din Barcelona, Universitatea Blaise Pascal din Clermont Ferrand, Laboratorul European PROMES - Four solaoire și cu alte instituții.
Formația a devenit peste ani master cu predare integrală în limba franceză și cu oferte deosebite de stagii de cercetare în Europa. Din 2004 absolvenții masterului STM pot obține, după trei semestre de studii,  diploma de master de cercetare a Institutului Național Politehnic din Toulouse și diploma de master interdisciplinar a Universității din Pitești.
Așa cum era normal, cooperarea a dus la dezvoltarea colaborarilor  doctorale, adesea realizate în cotutelă și cu diplomă dublă. Absolvenții ei sunt astăzi cadre didactice la Universitatea din Pitești, Universitatea Politehnică București și la alte universități din țară și din străinătate, cercetători științifici în institute de cercetare de prestigiu din țară și din lume, cadre  cu înaltă pregătire în întreprinderi.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea