CNCD vs. Municipiul Piteşti. Război în instanţă pe sumele din contractul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar
Luni, 09 Martie 2015 23:23
Intrată în colaps după izbucnirea scandalului privind transportul public local de călători, CNCD nu scapă de presiunea municipalităţii nici în procedura insolvenţei. Municipiul Piteşti şi Serviciul Public de Exploatare a Patrimoniului Municipiului Piteşti s-au înscris în tabelul creanţelor debitoarei cu sume pe care administratorul special al CNCD le consideră nereale. Dealtfel, societatea comercială condusă până mai de curând de Constantin Scarlat - arestat împreună cu primarul Tudor Pendiuc în dosarul amintit, a făcut contestaţie şi împotriva altor creanţelor revendicate de cei către care firma avea datorii la intrarea în procedura insolvenţei (ianuarie 2015).
Serviciul Public de Exploatare a Patrimoniului Municipiului Piteşti s-a înscris la masa credală a CNCD cu 25.080 lei, o sumă cu mult peste cea justificabilă, după cum explică Simona Răducu, administratorul special al firmei debitoare, care a solicitat Tribunalului Specializat Argeş refacerea tabelului preliminar al creanţelor în sensul modificării creanţei SPEMP de la 25.080 lei la 2300 lei. “În fapt , arătăm că între părţi au existat relaţii contractuale , dar suma cu care creditoarea a fost înscrisă în tabelul de creanţe nu este reală. Din suma datorată, societatea debitoare a achitat parţial obligaţiile de plată”, se arată în contestaţia depusă recent de CNCD la Tribunalul Specializat Argeş, contestaţie pe care instanţa urmează s-o soluţioneze pe 6 aprilie 2016. Tot atunci va ajunge pe masa magistraţilor şi contestaţia formulată de debitoare împotriva Municipiului Piteşti, în care CNCD solicită modificarea creanţei de la 114.964 lei, la 53.112.
Creanţe revendicate în baza contractul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar
“Între părţi a existat contractul 22416/ 15.04.2009, având ca obiect desfăşurarea activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor staţionate neregulamentar, urmând ca 19% din încasări să revină pârâtei (nr. Municipiul Piteşti). Din suma datorată, debitoarea a achitat parţial obligaţiile de plată ”, explică administratorul special în contestaţie, care spune că, în aceste condiţii, suma trebuie diminuată, societatea debitoare cerând, în acest sens, instanţei admiterea probei cu înscrisuri.
CNCD a formulat solicitări similare şi în contradictoriu cu SALUBRITATE 2000 SA, VIP AUTO DISTRIBUTION SRL, UNIX AUTO SRL WURTH ROMANIA SRL. ALIEN CONCEPT SRL, BADROM SERVICE SRL GAMA MENT SERV SRL, SERV INSPECT RSVTI SRL, AUTONET IMPORT S.R.L., care, din punct de vedere al CNCD s-au înscris la masa credală a debitoarei cu sume peste cele reale. Contestaţiile respective urmează să fie analizate de instanţă tot în aprilie.
Reamintim că, la începutul acestui an (pe 5 ianuarie 2015) Tribunalul Specializat Argeş a admis cererea de deschidere a procedurii de insolvenţă în formă generală a debitoarei CNCD, ajunsă într-o situaţie financiară dezastruoasă după izbucnirea scandalului în care numele administratorului CNCD, Constantin Scarlat, acuzat de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave, aflat, la această oră, în arest la domiciliu, apare alături de cel al primarului Tudor Pendiuc.
Principalele cauze care făcut ca societatea comercială să ajungă în imposibilitatea de a-şi mai achita datoriile exigibile sunt legate de sechestrul asigurator pus de D.N.A. pe cele 40 de autobuze ale societăţii şi darea acestora în custodie către Publitrans – societatea Consiliului Local Piteşti, care, deşi foloseşte mijloacele de transport, nu plăteşte niciun leu către CNCD, după cum se arată în motivarea cererii de intrare în insolvenţă, semnată de Simona Răducu.
“Societatea noastră se află în stare de insolvenţă iminentă, caracterizată prin imposibilitatea plăţii la scadenţă a datoriilor exigibile angajate, cât şi prin insuficienţa fondurilor băneşti disponibile pentru plata datoriilor certe lichide şi exigibile, existând şanse reale de reorganizare”, se specifica în cererea depusă de CNCD la Tribunalul Specializat Argeş, document în care s-a argumentat şi vizavi de condiţiile concrete care au generat colapsul.
“Publitrans 2000 SA foloseşte autobuzele CNCD, dar nu plăteşte niciun leu subscrisei, fapt care ne-a adus în imposibilitatea de plată faţă de bancă, furnizori, etc. De fapt, principala problemă apărută ca urmare a «naţionalizării» de fapt a autobuzelor. CNCD este imposibilitatea de a achita creditul contractat la Banca Transilvania, credit cu o valoare de peste 8.000.000 lei. În fapt, creditul a fost contractat pentru achitarea celor 40 de autobuze pe care Publitrans le foloseşte fără a avea accepul CNCD şi fără să plătească contravaloare folosirii lor”.
Asocierea din 2008, pusă pe tapet în 2014
CNCD a fost înfiinţată în 1994 , are ca obiect principal de activitate comerţul cu autovehicule şi este parte a unei asocieri în participaţiune care datează din 2008 şi din care mai fac parte Publitrans - societatea Consiliului Local Piteşti – şi Girexim, asociere în baza căreia CNCD a pus la dispoziţie 40 de autobuze pentru efectuarea transportului public local de călători.
Declinul său a început pe în noiembrie, anul trecut, când a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva administratorului CNCD, Constantin Scarlat, cercetat de DNA în dosarul transportului local de călători, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave (ulterior, la data de 7 noiembrie 2014, administratorul Constantin Scarlat a fost arestat preventiv, fiind plasat în arest la domiciliu la data de 19 noiembrie). Tot în noiembrie anul trecut, la o săptămână după arestarea lui Scarlat, DNA a instituit sechestru asigurator pe 40 de autobuze aparţinând CNCD, autobuze care au fost date în folosinţă/ custodie societăţii Publitrans 2000 SA, iar societatea consiliului local n-a mai plătit nimic către CNCD.
CNCD vrea reorganizare
Societatea nu are în vedere falimentul, ci reorganizarea judiciară, respectiv “aplicarea urgentă a unui plan de reorganizare a activităţii economice, prin care să se reuşească readucerea în patrimoniul societăţii a celor 40 de autobuze şi, de asemenea, recuperarea creanţelor restante de la Publitrans, creanţe ce se măresc cu fiecare zi, ca urmare a folosirii autobuzelor proprietatea CNCD”, după cum precizează reprezentanţii societăţii insolvente.
Cristina Stancu