Publitrans, obligată prin ordonanță președințială să permită societății CNCD inventarierea celor 40 de autobuze aflate în custodia firmei Consiliului Local Pitești
Luni, 27 Aprilie 2015 00:00
# Ultimele zbateri în procedura falimentului CNCD
«Naţionalizarea» autobuzelor CNCD ține firma administrată, până în noiembrie 2014, de Constantin Scarlat în imposibilitatea de a achita creditul contractat la Banca Transilvania, credit cu o valoare de peste 8 milioane de lei, luat tocmai pentru plata celor 40 de autobuze pe care Publitrans le foloseşte fără accepul CNCD şi fără să plătească contravaloare folosirii lor, asta după ce DNA a pus sechestru
asigurator pe ele și le-a trecut în cusodia firmei Consiliului Local. Recent, reprezentanții CNCD au obținut o ordonanță prezidențială pentru inventarierea vehiculelor despre care nu mai știu nimic de anul trecut.
Pe 7 aprilie 2015, Tribunalul Specialiat Argeș a obligat pârăta “prin ordonanţă preşedinţială, să permită accesul reclamantei prin administratorul judiciar în incinta Publitrans 2000 S.A., în vederea efectuării inventarierii şi inspecţiei celor 40 de autobuze, proprietatea CNCD S.A., aflate în custodia pârâtei”, după cum se arată ultima încheiere de ședință din dosarul falimentului CNCD
Două zile mai târziu, pe 9 aprilie 2015, S.C. Publitrans - societate comercială în care Consiliului Local Pitești este acţionar majoritar - a depus apel. CNCD așteaptă acum soluționarea recursului pentru a ști care mai este situația autobuzelor sale și se zbate să iasă la liman cu nu puținii săi creditorii care i-au sărit la gât cu sume consistente revendicate de la deschidere procedurii de insolvenţă în formă generală, cerută chiar de debitoarea CNCD, la începutul acestui an. Societatea comercială a ajuns într-o situaţie financiară dezastruoasă după izbucnirea scandalului în care numele administratorului său, Constantin Scarlat, acuzat de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave, aflat, la această oră, în arest la domiciliu, apare alături de cel al edilului Tudor Pendiuc, asupra căruia au fost formulate grave acuzaţii de corupţie.
Simona Răducu, reprezentanta CNCD, cea care a şi semnat cererea de intrare în insolvență a debitoarei, a arătat instanței care sunt cauzele care au făcut ca societatea comercială să ajungă în imposibilitatea de a-şi mai achita datoriile exigibile, argumentând că acestea sunt legate tocmai de sechestrul asigurator pus de D.N.A. pe cele 40 de autobuze ale societăţii şi darea acestora în custodia societăţii Consiliului Local Piteşti. “Publitrans 2000 SA foloseşte autobuzele CNCD, dar nu plăteşte niciun leu subscrisei, fapt care ne-a adus în imposibilitatea de plată faţă de bancă, furnizori, etc. De fapt, principala problemă apărută ca urmare a «naţionalizării» de fapt a autobuzelor CNCD este imposibilitatea de a achita creditul contractat la Banca Transilvania, credit cu o valoare de peste 8.000.000 lei. În fapt, creditul a fost contractat pentru achitarea celor 40 de autobuze pe care Publitrans le foloseşte fără a avea accepul CNCD şi fără să plătească contravaloarea folosirii lor”, explică Simona Răducu.
Reprezentanta CNCD a mai precizat instanței că firma debitoare nu are în vedere falimentul, ci reorganizarea judiciară, mai exact «aplicarea urgentă a unui plan de reorganizare a activităţii economice, prin care să se reuşească readucerea în patrimoniul societăţii a celor 40 de autobuze şi, de asemenea, recuperarea creanţelor restante de la Publitrans, creanţe ce se măresc cu fiecare zi, ca urmare a folosirii autobuzelor proprietatea CNCD».
Ponoasele asocierii din 2008
CNCD, societate comercială care are ca obiect principal de activitate comerţul cu autovehicule, funcționează din 1994, și este, din 2008, parte a unei asocieri în participaţiune din care mai fac parte Publitrans - societatea Consiliului Local Piteşti – şi Girexim, asociere în baza căreia CNCD a pus la dispoziţie 40 de autobuze pentru efectuarea transportului public local de călători. Problemele debitoarei au început în noiembrie, anul trecut, când a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva administratorului CNCD, Constantin Scarlat, cercetat de DNA în dosarul transportului local de călători, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave (mai apoi pe 7 noiembrie 2014, administratorul Constantin Scarlat a fost arestat preventiv, fiind plasat în arest la domiciliu la data de 19 noiembrie). Tot în noiembrie anul trecut, la o săptămână după arestarea lui Scarlat, DNA a instituit sechestru asigurator pe 40 de autobuze aparţinând CNCD, autobuze care au fost date în folosinţă/ custodie societăţii Publitrans 2000 SA, iar societatea consiliului local n-a mai plătit nimic către CNCD.
Material realizat Cristina Stancu