Publitrans, obligată prin ordonanță președințială să permită societății CNCD inventarierea celor 40 de autobuze aflate în custodia firmei Consiliului Local Pitești

# Ultimele zbateri în procedura falimentului CNCD

«Naţionalizarea» autobuzelor CNCD ține firma administrată, până în noiembrie 2014, de Constantin Scarlat în imposibilitatea de a achita creditul contractat la Banca Transilvania, credit cu o valoare de peste 8 milioane de lei, luat tocmai pentru plata celor 40 de autobuze pe care  Publitrans le foloseşte fără accepul CNCD şi fără să plătească contravaloare folosirii lor, asta după ce DNA a pus sechestru asigurator pe ele și le-a trecut în cusodia firmei Consiliului Local.  Recent, reprezentanții  CNCD au obținut o ordonanță prezidențială pentru inventarierea vehiculelor despre care nu mai știu nimic de anul trecut.
Pe 7 aprilie 2015, Tribunalul Specialiat Argeș a obligat pârăta “prin ordonanţă preşedinţială, să permită accesul reclamantei prin administratorul judiciar în incinta Publitrans 2000 S.A., în vederea efectuării inventarierii şi inspecţiei celor 40 de autobuze, proprietatea CNCD S.A., aflate în custodia pârâtei”, după cum se arată ultima  încheiere de ședință din dosarul falimentului CNCD
Două zile mai târziu, pe 9 aprilie 2015, S.C. Publitrans - societate comercială  în care  Consiliului Local Pitești este acţionar majoritar - a depus apel.  CNCD așteaptă acum soluționarea recursului pentru a ști care mai este situația autobuzelor sale și se zbate să iasă la liman cu nu puținii săi creditorii care i-au sărit la gât cu sume consistente revendicate de la deschidere procedurii de insolvenţă în formă generală, cerută chiar de  debitoarea CNCD, la  începutul acestui an. Societatea comercială a ajuns într-o situaţie financiară dezastruoasă după izbucnirea scandalului  în care numele administratorului  său,  Constantin Scarlat, acuzat de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit  de grave, aflat, la această oră, în arest la domiciliu, apare alături de cel al edilului Tudor Pendiuc, asupra căruia au fost formulate grave acuzaţii de corupţie. 
Simona Răducu, reprezentanta CNCD, cea care a şi semnat cererea de intrare în insolvență a debitoarei, a arătat instanței care sunt cauzele care au făcut ca societatea comercială să ajungă în imposibilitatea de a-şi mai achita datoriile exigibile, argumentând că acestea sunt legate tocmai de sechestrul asigurator pus de D.N.A. pe cele 40 de autobuze ale societăţii şi darea acestora în custodia societăţii Consiliului Local  Piteşti. “Publitrans 2000 SA foloseşte autobuzele CNCD, dar nu plăteşte niciun leu subscrisei, fapt care ne-a adus în imposibilitatea  de plată faţă de bancă, furnizori, etc. De fapt, principala problemă  apărută ca urmare a «naţionalizării» de fapt a autobuzelor CNCD este imposibilitatea  de a achita creditul contractat la Banca Transilvania, credit cu o valoare de peste 8.000.000 lei. În fapt, creditul a fost contractat pentru  achitarea celor  40 de autobuze pe care  Publitrans le foloseşte fără a avea accepul CNCD şi fără să plătească contravaloarea folosirii lor”, explică Simona Răducu.
Reprezentanta CNCD a mai precizat instanței că  firma debitoare nu are în vedere falimentul, ci reorganizarea judiciară, mai exact «aplicarea urgentă a  unui plan de reorganizare a activităţii economice, prin care să se reuşească readucerea în patrimoniul  societăţii a celor 40 de autobuze şi, de asemenea,  recuperarea creanţelor restante de la Publitrans, creanţe ce se măresc cu fiecare zi, ca urmare a  folosirii autobuzelor proprietatea CNCD».

Ponoasele asocierii din 2008

CNCD, societate comercială care are ca obiect principal de activitate comerţul cu autovehicule, funcționează din 1994, și este, din 2008, parte a unei asocieri în participaţiune din care mai fac parte Publitrans - societatea Consiliului Local  Piteşti – şi Girexim,  asociere în baza căreia CNCD a pus la dispoziţie 40 de autobuze pentru efectuarea transportului public local de călători. Problemele debitoarei  au  început în noiembrie, anul trecut, când a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva administratorului  CNCD, Constantin Scarlat, cercetat de DNA în  dosarul  transportului local de călători, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave (mai apoi pe  7 noiembrie  2014, administratorul  Constantin Scarlat a fost arestat preventiv, fiind plasat în arest la domiciliu la data de 19 noiembrie).  Tot în noiembrie anul trecut, la o săptămână după arestarea lui Scarlat, DNA a instituit sechestru asigurator pe 40 de autobuze aparţinând CNCD, autobuze care au fost date în folosinţă/ custodie societăţii Publitrans 2000 SA, iar societatea consiliului local n-a mai plătit nimic către CNCD.
Material realizat Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea