”Radarul pădurilor” a închis, în Argeș, peste 50 de firme de transport și prelucrare a lemnului!

#  Reprezentant ITRSV : este vorba de firme care trăiau, în special, din prelucrare de lemn fără acte

Potrivit unui raport al Curţii de Conturi din 2013, între 1990 şi 2011 au fost defrişate ilegal 366.000 de hectare de pădure. Paguba a fost de 5 miliarde de euro. Potrivit informaţiilor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), de la implementarea Radarului pădurilor şi până în prezent au fost făcute 7.666 de apeluri la 112 pentru a sesiza transporturi de lemn suspecte. Dintre acestea, 1.798 s-au dovedit a fi ilegale, în urma verificării în sistemul informatic, după numărul maşinii.
Cele mai multe transporturi ilegale au fost depistate în judeţele Braşov (180), Prahova (147), Cluj şi Alba (136) şi Hunedoara (135).
Cele mai multe apeluri la 112 pentru a sesiza transporturi de lemn au fost făcute în Gorj (1.182), doar 67 din transporturi dovedindu-se a fi ilegale.
Oricine poate cere verificarea legalităţii unui transport de lemn, apelând 112 şi indicând numărul maşinii, după 8 octombrie 2014, când a fost lansat sistemul de control pentru prevenirea tăierilor ilegale, cunoscut ca "Radarul pădurilor".
Radarul pădurilor funcţionează pe baza unui sistem informatic care permite monitorizarea traseului lemnului de la plecarea din pădure şi până devine mobilă sau iese din ţară, în timp real.
Prin Hotărârea de Guvern nr. 470/2014 s-a stabilit că, începând cu data de 8 octombrie 2014, toate transporturile de lemn, cu excepţia lemnului "pentru foc", în volum de până la trei metri cubi, transportat cu atelaje, să se facă obligatoriu folosind acest sistem informatic.

”Radarul pădurilor” a închis, în Argeș, peste 50 de firme de transport și prelucrare a lemnului!

Un reprezentant al ITRSV ne-a dezvăluit faptul că, în Argeș, aplicația a dus la închiderea a peste 50 de firme. ”Este vorba de firme care trăiau, în special, din prelucrare și comercializare de lemn fără acte de proveniență. Lemnul era adus, de multe ori, din alte județe, chiar din zone foarte îndepărtate, cum ar fi Suceava, Alba etc.” Firmele respective cumpărau masa lemnoasă adusă ”la negru”, adică fără acte, permițându-și, astfel, să o comercializeze cu reduceri de preț de minim 15-20% față de cei care vindeau aceeași marfă, însă legal.
Același reprezentant al  autorității silvice ne-a mai relatat faptul că aplicația poate fi mult îmbunătățită, aceasta reușind să stopeze, numai parțial, furtul de lemne. ”Există zone, în Argeș, unde încă se fură lemn. S-a reușit, însă, stoparea marelui jaf. Rămâne de lucrat la micul trafic de 2-3 metri cubi, cărați cu Aro-camionetă sau alte mijloace de transport medii și mici, unde se lucrează pe sistemul de 2-3 curse pe un singur document de transport”.
Vom reveni cu amănunte.
L.S.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea