Conducerea Adi Servsal se face că nu înțelege. Nicio problemă. Explicăm în continuare!

# Serialul ,,Gunoaiele judeţului Argeş” continuă! # Un drept la replică total (a)bătut de la realitate. Gunoi mai scump, presiuni, salarii nesimțite!

Iată că, de voie sau de nevoie, serialul ,,Gunoaiele judeţului Argeş” continuă şi săptămâna aceasta cu un drept la replică de toată jena, aş putea spune. După modelul ,,Cine se scuză, se acuză”, Gabriel Moiceanu, directorul ADI Servsal a trimis un drept la replică, la materialele anterioare, un drept la replică ce se abate total de la realitate şi care parcă este conceput să-l acuze mai mult, pe domnia sa şi pe tot colectivul managerial al acestei asociaţii. Mă aşteptam ca domnul Moiceanu să-mi răspundă cum acoperă primăriile găurile negre din bugetul local produse de acest mod de desfăşurare al proiectului ,,Managementul Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Argeş” pentru că, în fond, eu acest lucru am vrut să îl scot în evidenţă, prin adresele trimise către primării, la care au răspuns şi reprezentanţii ADI Servsal, dar în acelaşi mod ca şi cu dreptul la replică, evaziv.
Totodată, mă aşteptam ca domnul Moiceanu să-mi răspundă şi de ce are salariul acela nesimţit, căci, din câte am înţeles din dreptul la replică, atribuţiile dumnealui în ADI Servsal sunt limitate, iar ca şi performanţă, vă las pe dumneavoastră să trageţi concluziile, având în vedere preţul gunoiului sau modul de desfăşurare al proiectului.
Dar să trecem şi la aşa zisul, ,,Drept la replică” şi să facem o analiză pe text, sau cum se mai zice în popor, să lucrăm cu materialul clientului.
Înainte de a face o analiză pe text, vreau să specific că acest drept la replică a fost semnat de Gabriel Moiceanu, semn că şi l-a asumat.
Aşadar, domnul Moiceanu spune că, ,,Unităţile administrativ-teritoriale din Judeţul Argeş sunt membre cu drepturi egale în Asociaţie şi în această calitate, sunt singurele care au drept de decizie asupra tuturor chestiunilor care vizează serviciul de colectare-transport şi depozitare a deşeurilor solide în judeţul Argeş.
Astfel, afirmaţiile din articol, potrivit cărora ,,ADI Servsal a impus, mai mult sau mai puţin, atribuţii Consiliilor Locale” sunt total eronate. Drepturile şi obligaţiile membrilor A.D.I. Servsal Argeş sunt stipulate expres prin H.G. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru şi a statutului-cadru ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice, modificată şi completată prin HG 742/2014; prin Statutul Asociaţiei, prin Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare şi prin Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Prin urmare, A.D.I. Servsal Argeş nu are competenţa de a impune atribuţii consiliilor locale!”.

Dovada presiunii semnării contractului de prestări servicii pentru colectarea şi depozitarea gunoiului de la Mioveni

Acestea fiind spuse, îi voi demonstra domnului Moiceanu cum s-a pus problema la Mioveni pentru semnarea contractului de prestări servicii cu privire la colectare şi depozitarea gunoiului menajer. Cum domnul Gheorghe Aurelian, reprezentantul Consiliului Judeţean Argeş, a pus problema semnării acestui contract, care seamănă, după părerea mea, mai mult cu un şantaj. Acest lucru se arătă într-un proces verbal, găsit pe site-ul primăriei Mioveni, încheiat la o şedinţă de Consiliu Local Mioveni din data de 24 octombrie 2012 unde s-a discutat şi această problemă a gunoiului la care au participat, pe lângă reprezentanţii oraşului Mioveni şi persoanele implicate în această asociaţie: ,,reprezentantul Consiliului Județean Argeș – d-nul Gheorghe Aurelian, Directorul gen. SC. FINANCIAR URBAN SRL. – d-nul Văsîi Gheorghe, Director S.C. ADI SERVSAL Argeș – d-nul Moiceanu Gabriel, Director S.C. GIREXIM UNIVERSAL SRL. – d-nul Nițu Constantin, 10 reprezentanţi ai Compartimentelor de specialitate din cadrul aparatului Primarului şi 15 cetăţeni ai Oraşului Mioveni”.
Aşadar, ,,D-nul Gheorghe Aurelian spune că îşi doreşte semnarea acestui contract de prestări servicii pentru evitarea aplicării eventualelor penalizări oraşului Mioveni”, se arată în procesul verbal încheiat la Şedinţa Consiliului Local Mioveni din data de 24 octombrie 2012.
Tot în acest proces verbal se observă indignarea primarului Ion Georgescu cu privire la preţul aplicat acestor servicii, precizând că sunt mult prea mari, iar impactul social va fi devastator.
Consecvent din fire, apărând întotdeauna interesele cetăţeanului, iar acest lucru nu-l spun eu, ci reiese şi din acest proces verbal, Ion Georgescu a amânat cât se poate de mult semnarea acestui contract până la primirea unei adrese în care se arăta că este pasibil de plata unor penalizări foarte mari, pe persoană fizică, în cazul în care refuză semnarea acestui contract.
Aşadar, domnule Moiceanu, cu tot respectul, nu puteţi să-mi spuneţi că afirmaţiile mele sunt eronate. Dovada stă în documentul acesta şi nu numai cu privire la managementul defectuos al ADI Servsal şi la felul cum s-a procedat la semnarea contractelor.

***

PROCES-VERBAL
Încheiat, astăzi, 24 OCTOMBRIE 2012, cu ocazia şedinţei extraordinare, publice a  Consiliului Local al Oraşului Mioveni

Consiliul Local al Oraşului Mioveni, în conformitate cu prevederile art. 39,     alin. (2), din Legea nr. 215/2001, privind  administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 8 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, s-a întrunit în şedinţă publică, extraordinară, la convocarea Primarului Oraşului Mioveni.
Şedinţa a fost convocată prin dispoziţia nr. 1086 a Primarului orașului Mioveni – Ion Georgescu, din data de 19.10.2012 şi a  avut 2 puncte înscrise pe ordinea de zi.
Ordinea de zi a şedinţei a fost adusă la cunoştinţă publică prin afişarea acesteia la sediul Consiliului Local, dar şi pe site-ul Instituţiei.

Aducerea la cunoştinţă publică a şedinţei s-a consemnat în procesul-verbal nr. 22472/25.10.2012.
La şedinţă sunt prezenţi: d-nul Primar – Georgescu Ion, d-nul Viceprimar – Costache Aurel, d-ra Secretar – Ştefănescu Maria, Director SC. Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni SRL. – d-nul Tudose Nicolae, Director Economic SC. Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni SRL. – Păuna Iulia, Director Executiv Club Sportiv Dacia Mioveni 2012 – Voiculescu Dumitru, reprezentantul Consiliului Județean Argeș – d-nul Gheorghe Aurelian, Director gen. SC. FINANCIAR URBAN SRL. – d-nul Vasîi Gheorghe, Director SC. ADI SERVSAL Argeș – d-nul Moiceanu Gabriel, Director SC. GIREXIM UNIVERSAL SRL. – d-nul Nițu Constantin, 10 reprezentanţi ai Compartimentelor de specialitate din cadrul aparatului Primarului şi 15 cetăţeni ai Oraşului Mioveni.
Au fost prezenţi la ședință  17 consilieri locali în funcţie.
Au lipsit d-nii consilieri locali, Șerban Ramona Corina și Olteanu Dumitru.
Președinte de ședință, este d-na consilier local, Cănuță Elena Elvira, desemnată prin hotărârea nr. 35, din data de 18.10.2012, pentru a conduce şedinţele publice ale Consiliului Local Mioveni, pe o perioadă de două luni consecutiv.
Președintele de ședință supune consilierilor locali aprobarea ordinei de zi, iar aceasta este aprobată cu 17 voturi ”pentru”, vot deschis, exprimat liber prin ridicarea mâinii.

Ordinea de zi, aprobată este  următoarea:
Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul Oraşului Mioveni privind aprobarea contractelor de prestare a activității de colectare și transport, în vederea depozitării deșeurilor solide de pe teritoriul orașului Mioveni de către  SC Financiar Urban SRL.
Prezintă: Primarul orașului Mioveni – Georgescu Ion
SC. Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni SRL.  – Tudose Nicolae
(…)La punctul nr. 1 de pe ordinea de zi „Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul Oraşului Mioveni privind aprobarea contractelor de prestare a activității de colectare și transport, în vederea depozitorii deșeurilor solide de pe teriotriul orașului Mioveni de către  SC Financiar Urban SRL”, Iniţiatorul a propus amânarea acestuia pentru o şedinţă ulterioară, având în vedere că nu au existat materialele necesare, în vederea întocmirii unui proiect de hotărâre, dar doreşte discutarea acestui subiect pentru a putea clarifica detaliile ce stau la baza încheierii contractului de prestări servicii de colectare şi transport, în vederea depozitării deşeurilor solide.
Astfel, invită la discuţii membrii Consiliului Local, precum şi pe reprezentantul Consiliului Județean Argeș – d-nul Gheorghe Aurelian, Directorul gen. SC. FINANCIAR URBAN SRL. – d-nul Văsîi Gheorghe, Directorul SC. ADI SERVSAL Argeș – d-nul Moiceanu Gabriel, Directorul SC. GIREXIM UNIVERSAL SRL. – d-nul Nițu Constantin, Directorul SC. SEdC Mioveni SRL.- d-nul Tudose Nicolae şi Directorul Economic SC. SEdC Mioveni SRL. – d-na Păuna Iulia, pentru a putea stabili ceva concret asupra acestor contracte de prestare a activităţilor de colectare şi transport, în vederea depozitării deşeurilor solide.
D-nul Primar spune că derularea acestui proiect a început în anul 2003, iar Consiliul Judeţean Argeş a fost un centru pilot. S-a început proiectul pentru obţinerea fondurilor europene prin acordul dat, iar noi am devenit pentru o perioadă „rampa de gunoi a judeţului” odată cu închiderea rampei de gunoi de la Albota.
D-nul Primar aminteşte consilierilor locali de problemele ce le-a avut cu cetăţenii din Racoviţa, dar şi din A-uri, datorită mirosului urât.
Tot d-nul Primar îşi exprimă indignarea pentru situaţia în care se află cetăţenii oraşului Mioveni, şi anume aceea de a plăti taxă de salubrizare în valoare de 7,5 lei + TVA.

D-nul Moiceanu Gabriel susţine că SC. ADI Servsal Argeş SRL s-a înfiinţat în anul 2009 şi este un proiect înfiinţat pe IPSA (Instrument pentru Politici Structurale de Pre-Aderare).
Tot d-nul Moiceanu Gabriel spune că odată cu încheierea acestui contract de prestări servicii, operatorul va presta serviciul în conformitatea caietului de sarcini, asigurând colectarea şi transportul pentru întreaga arie administrativă, se va ocupa de organizarea unor campanii de conştientizare, precum şi de operarea şi dezvoltarea punctului verde.
Reprezentantul Consiliului Județean Argeș – d-nul Gheorghe Aurelian ţine să spună că la Mioveni a existat întotdeauna înţelegere, iar în conformitate cu Hotărârea Guvernului Nr. 349, putea să funcţioneze ca operator până în anul 2017.
Prima analiză asupra acestui proiect s-a făcut la nivelul oraşului Piteşti.
D-nul Gheorghe Aurelian spune că îşi doreşte semnarea acestui contract de prestări servicii pentru evitarea aplicării eventualelor penalizări oraşului Mioveni.
D-nul Primar întreabă dacă ştiu argeşenii ce eforturi au făcut cei de la Mioveni, acceptând transportul gunoiului din judeţ în oraş, iar d-nul Gheorghe Aurelian spune că acel sprijin este demn de lăudat.
Tot d-nul Primar susţine că nu poate trece brusc la această valoare, gândindu-se la impactul social, dar şi la faptul că se va pierde controlul gunoiului, nu se va mai şti cine plăteşte şi cine va arunca gunoaiele pe albia râurilor.
Directorul gen. SC. FINANCIAR URBAN SRL. – d-nul Văsîi Gheorghe spune că Mioveniul a avut tariful mai mic, precum şi alte localităţi, iar acum, de când au fost preluate acestea, tarifele pentru salubrizarea localităţilor s-au alineat.
D-nul consilier local, Didiţă Gheorghe, susţine că am aderat la acest proiect pentru că a fost de mare ajutor, dar această trecere „ŞOC” va avea un impact social mare şi cere d-lor directori înţelegere.

D-nul consilier propune ca noi să facem colectarea, să plătim redevenţa până la 1 martie 2013 şi să subvenţionăm până în 2013 din Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2012.
D-nul Vasîi spune că acest lucru nu este posibil, deoarece conform Monitorului Oficial din 1 august 2012 operatorul nostru este SC. ADI Servsal SRL., iar o eventuală continuare ar fi ilegală.
D-nul Primar solicită şi punctul de vedere al d-lui Tudose Nicole – Director SC. SEdC SRL., în ceea ce priveşte această preluare.
D-nul Tudose Nicolae spune că cel mai târziu se vrea a fi 1 Ianuarie 2013, deoarece se merge pe pierderi, iar din punct de vedere al profitului noi pierdem.
D-nul Primar susţine că odată ce va preda serviciul de salubrizare cu 1 Ianuarie 2013, Consiliul Local nu va mai plăti nimic, deoarece rampa va aparţine Consiliului Judeţean Argeş.
D-na Preşedinte de şedinţă, Cănuţă Elena Elvira spune că ar fi bine ca până la 1 Ianuarie 2013 Consiliul Local Mioveni să poată ajuta cetăţenii prin aceste subvenţii.
D-nul Primar îşi exprimă acordul pentru plata redevenţei, dar susţine că nu mai poate acorda subvenţii acum la sfârşit de an, deoarece aceşti bani nu sunt prinşi în Bugetul de venituri şi cheltuieli al oraşului Mioveni şi nu se aştepta ca atât de repede să se treacă la aceste tarife majorate.
D-nul Moiceanu Gabriel spune că se cunoştea majorarea tarifelor la gunoi, dar importantă este obligaţia acestora de a informa asupra persoanelor ce au încheiat contract de prestări servicii.
D-nul Martalogu Ion spune că s-a discutat foarte mult pe marginea acestui subiect şi doreşte să ştie dacă Consiliul Local va fi intermediarul între Cetăţeanul oraşului Mioveni şi Girexim sau Financiar Urban.
D-nul Vasîi Gheorghe prezintă cele două variante: - contract individual (prin SC. Financiar Urban SRL.) sau taxă de salubrizare (prin biroul Impozite şi taxe). Prin contract individual se va plăti mai mult, şi anume 8,75 lei/cetăţean, iar dacă se va stabili o taxă lunară de salubrizare, valoarea acesteia ar fi mai mică, deoarece nu ar mai intra în calcul salariile încasatorilor.
D-nul Viceprimar susţine că este de acord cu persoanele invitate, deoarece aceştia cunosc foarte bine ceea ce au de făcut, dar este foarte indignat pentru faptul că s-a promis, de nenumărate ori, că vom fi operatori, astfel punând rampa la dispoziţie fără plata vreunei taxe şi acum constatăm că vom fi preluaţi, iar preţul gunoiului se va majora drastic.
Tot d-nul Viceprimar mai spune că oraşul Mioveni are atât buni platnici, cât şi răi platnici, ceea ce înseamnă că nu putem stabili un nivel de colectare, iar întrebarea dumnealui este ce e de făcut cu aceştia.
D-nul Costache Aurel susţine că avem trei sate aparţinătoare şi întreabă ce tarif se va aplica pentru ele, cum se va ridica gunoiul şi la ce perioadă de timp.
D-nul Vasîi Gheorghe spune că aceste detalii se vor stabilii la întocmirea contractului, iar referitor la preţul gunoiului din satele ce aparţin oraşului Mioveni, acesta va fi la fel, ca şi în mediul urban, dacă va fi ridicat din poartă în poartă, iar dacă se vor face rampe, gunoiul va fi ridicat doar de acolo, preţul fiind de 2,5 lei (mediu rural).
Tot d-nul Vasîi Gheorghe spune că am avut o şansă, şi anume aceea, de a ne lipi de unul dintre operatori, iar d-nul Primar susţine că nu a putut face acest lucru deoarece nu avea înfiinţată SC. Servicii Edilitare pentru Comunitate Miovei SRL.
D-nul Primar propune acordarea unui vot de principiu, azi, 24.10.2012 pentru a stabili perioada pentru care se încheie contractul, precum şi a modalităţii de plată (contract individual sau taxă lunară de salubrizare).
Tot d-nul Primar susţine că oraşul nostru nu mai are o populaţie efectivă de 33.942 persoane şi ar dori să cunoască ce argumente trebuie aduse pentru ca nivelul de facturare să fie mai mic.
Partea contractantă, SC. FINANCIAR URBAN SRL., solicită copii după contractele individuale pentru ridicarea gunoiului şi cantitatea de gunoi depusă, după adresele de la Direcţia Judeţeană Argeş – Institutul Naţional de Statistică  din care să reiasă că numărul populaţiei este mai mic.
D-nul Tudose spune că mai există o problemă delicată, şi anume, aceea a salariaţilor, dacă aceştia vor fi preluaţi de către noul operator.
D-nul Vasîi îşi ia angajamentul pentru preluarea personalului de la salubritate odată cu semnarea contractului de prestări servicii.
D-nul Primar propune ca la data de 1 Ianuarie 2013 să cedăm serviciul de colectare şi transport, în vederea depozitării deşeurilor solide, inclusiv a deşeurilor reciclabile, din locurile special amenajate, precum şi cedarea personalului de la salubritate către SC. FINANCIAR URBAN SRL.
D-nul Vasîi Gheorghe propune ca până la sfârşitul lunii să se stabilească  numărul de persoane pentru care se va încheia contractul.
Se propune ca operatorul nostru SC. SEdC. SRL. şi noul operator SC. FINANCIAR URBAN SRL. să ajungă de comun acord asupra numărului de persoane pentru care se va încheia contractul de prestări servicii de colectare şi transport, începând cu data de 1 Ianuarie 2013.
Se mai propune ca cei doi operatori să stabilească obligaţiile părţilor, iar Consiliul Local Mioveni să se pună de acord asupra modalităţii de plată ale cetăţeanului.
D-nii consilieri propun ca SC. SEdC SRL. să participe alături de noul operator la licitaţii pentru a putea presta servicii de salubrizare, iar pentru aceasta trebuie întocmit un proiect de hotărâre până la sfârşitul anului de către juristul Consiliului Local Mioveni.
D-na Preşedinte de şedinţă – Cănuţă Elena Elvira supune la vot propunerile făcute pentru un acord de principiu şi sunt aprobate cu 17 voturi „pentru”, vot deschis, exprimat liber prin ridicarea mâinii.
D-nul Primar spune că speră să se stabilească toate detaliile ce stau la baza acestui contract de prestări servicii, pentru a nu fi penalizaţi.
Preşedintele de şedinţă declară închise lucrările şedinţei la ora 2040.
Drept care am procedat la încheierea prezentului proces-verbal.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CĂNUŢĂ ELENA ELVIRA
SECRETARUL ORAŞULUI MIOVENI,            
JR. ŞTFĂNESCU MARIA

***

Cât priveşte modalitatea de plată, şi anume, taxă de salubrizare a tuturor cetăţenilor inclusă la taxe şi impozite sau contracte individuale, este firesc ca reprezentanţii primăriilor să tindă către taxa de salubrizare având în vedere diferenţa de preţ imensă între taxa de salubrizare care este de 2,5 lei plus TVA de persoană sau contractele individuale care ar presupune o taxă de aproape 9 lei de persoană/ lună.  Luând în considerare acest aspect, în materialele anterioare, am vrut doar să demonstrez efectul taxei de salubrizare, găurile negre în bugetele locale, felul cum oamenii buni platnici sunt dezavantajaţi, cu convingerea că se vor lua măsuri pentru îndreptarea acestor lucruri.
Material realizat de Lucian GHERGUŞ

Click AICI pentru a vizualiza dreptul la replică al ADI Servsal

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea