Podul Viilor, Pitești. Autoritățile locale își bat, în continuare, joc de nervii conducătorilor auto

# După lucrările de anul trecut, de reabilitare a podurilor, bătaia de joc continuă și anul acesta. Cu pasarela.

Zona Podul Viilor a devenit, de câțiva ani, zona de test a nervilor conducătorilor auto. Test impus, cu nonșalanță, de autoritățile locale, care se mulțumesc să ridice din umeri și să arate cu degetul spre viitorul luminos. Acolo trebuie să ne gândim, va fi mai bine cândva. Doar că, garantat, se putea mai bine. Acum se putea mai bine. Se putea mult mai bine, stimați edili, dacă v-ar fi păsat, măcar puțin, de miile de oameni care, zilnic, trebuie să se înghesuie, ca vitele la târg, pentru a putea ajunge la serviciu, pe unicul acces în oraș dinspre Câmpulung.
Nicio problemă, în toamnă, în noiembrie va fi gata, spune viceprimarul Ionică. Adică tot anul vom avea aceeași situație ca și acum, circulație gâtuită în zonă. Viceprimarul Piteştiului, Cornel Ionică, îi răspundea, cu aceeași seninătate vecină cu tupeul, în urmă cu două luni, prefectului de Argeş, Mihail Oprescu, la declaraţiile făcute de acesta cu privire la faptul că nu se poate ca, la intrarea în Piteşti, la Podul Viilor, să fie adevărate tranşee şi că se putea găsi o soluţie ca participanţii la trafic să nu-şi rupă maşinile. Ionică îi transmitea: „Alternativă nu există. Putea să-şi dea singur seama“.
„Ne ceartă dl. prefect că sunt tranşee în zona lucrărilor de la Podul Viilor. E treaba dânsului! În momentul în care proiectul a fost obţinut pentru finanţare, în aceste condiţii a fost avizat inclusiv de finanţarorul european. Zona pe care se lucrează este una de trafic. Nu putem pune garduri. Aşa cum am executat lucrările la pod, cu multe critici, aşa se întîmplă şi acum. Nici atunci n-am avut soluţii. Nici aici nu există variante. Asta ar fi fost OK să observe şi dumnealui.”

Ba da, variante există! Însă nu vă interesează, stimați edili!

Numai un străin de zonă poate afirma așa, nonșalant, că nu sunt variante. Sau un politician tupeist, aflat deja în campanie electorală.
Prima variantă ține de felul în care a fost întocmit proiectul. Dacă scoți la licitație o lucrare în care specifici să se lucreze ziua, într-un singur schimb, exact atunci când e circulația mai mare, înseamnă că nu ai învățat nimic din proiectele derulate anterior, când toată lumea a țipat că nu e bine. De ce se poate, în tot restul Europei, ca lucrările de infrastructură să fie făcute noaptea, când traficul e redus, și la noi nu ? De ce nu se poate lucra în mai multe schimburi ? Nu, stimați edili, aici nu e vina constructorului, ci a voastră. La Podul Viilor, lucrarea putea fi terminată în două-trei luni, dacă exista interes și voință. Se putea lucra pe trei schimburi, puțin mai scump, desigur, Costurile totale sunt, însă, mult mai mari, incalculabil mai mari. Mii de tone de combustibil se vor consuma pentru ”scăpările” voastre. Cine contabilizează însă și timpul pierdut al miilor de oameni? Câte milioane de ore, adunat de la fiecare, trebuie să stăm la cozi din cauza voastră ?
De Drumul Sticlelor, din Ștefănești, ați auzit, stimați edili ai Piteștiului? Știți cumva că aveți semnat un parteneriat în acest sens? Știți că acest drum, odată finalizat, ar putea prelua o bună parte din traficul bazinelor Ștefănești și Topoloveni? Drumul l-ați lăsat în seama și cârca primarului din Ștefănești, care are buget anual cât aveți voi pentru simfonii și petreceri cu formații scumpe. Drumul acela, stimați edili, ar fi rezolvat, fie și parțial, problema accesului în oraș.
Ce dovadă mai mare a dezinteresului pentru situația cetățeanului să primim, decât aceasta? Nimic nu s-a schimbat față de anul trecut. Nicio măsură în plus. De fapt... ah, da, s-a întâmplat ceva. Traseul de anul trecut, devierea pe podul dinspre Depozitelor, care ar fi ajutat și ea, acum, la ceva, s-a închis. Vă mulțumim! A.S.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea