Scandalul autobuzelor CNCD continuă!
Luni, 08 Iunie 2015 00:00
#”Naționalizarea” instituită de către D.N.A. rămâne valabilă, cel puțin până la o hotărâre definitivă a instanței # Cu o ordonanță președințială în brațe şi o sentință de partea sa, CNCD nu poate nici măcar să-și mai numere autobuzele din custodia Publitrans
CNCD nu poate începe reorganizarea pentru că Publitrans se opune inventarierii autobuzelor din custodia sa, vehicule ce aparțin firmei aflate în procedura insolvenței și care, în contextul dat, se îndreaptă cu pași repezi spre faliment. Publitrans a avut termen ca până pe 15 mai să comunice CNCD graficul de inventariere a celor 40 de autobuze “naționalizate” în urma scandalului în care administratorului debitoarei, Constantin Scarlat, a fost trimis în judecată împreună cu primarul piteștiului, Tudor Pendiuc, și oamenii de afaceri Gheorghe Văsii și Valentin Vișoiu, părţi în asocierea care a prejudiciat grav municipalitatea. Răspunsul Publitrans i-a lăsat cu ochii-n soare pe cei de la CNCD.
Iată cum suna solicitarea formulată de Bio Consult SPRL, administratorul judiciar al debitoarei, adresată SC Publitrans 2000 SA - societate comercială în care acționar majoritar este Consiliul Local: ”Subscrisa SC CNCD SA, în insolvență, având în vedere dispozițiile judecătorului sindic cuprinse în sentința 243 din 7.04.2013, prin care, pe cale de ordonanță președințială, a obligat pârâta să permită accesul reclamantei CNCD, prin administrator judiciar, în incinta Publitrans 2000 SA, în vederea inspecției celor 40 de autobuze proprietatea CNCD, aflate în custodia dvs., vă solicităm să ne comunicați, până la data de 15.05.2015, un grafic de inventariere a celor 40 de autobuze precum și persoanele pe care le delegați pentru a participa la această activitate”.
Publitrans a atacat cu recurs decizia magistraților
CNCD are, într-adevăr, o ordonanță preșidențială de partea sa, ordonață de care a ținut cont și instanța atunci când a obligat societatea comercială a Consiliului Local Pitești să permită debitoarei accesul în incinta Publitrans pentru amintita inventariere. Numai că, între timp, Publitrans a atacat cu recurs decizia magistraților... Răspunsul societății conduse de Manuel Roraru, dă peste cap planurile de reorganizare ale CNCD.
“Urmare a adresei dvs. Vă învederăm faptul că împotriva sentinței nr 243/07. 04.2015 pronunțată de Tribunalul Specializat Argeș(...) în termen legal a formulat apel, solicitând instanței, pe lângă anularea ordonanței președințiale, și suspendarea executării acesteia până la judecarea apelului. Pe de altă parte, niciunde în cuprinsul dispoziţiei sentinţei nu se face referire la faptul că aceasta este executorie(...). Pe cale de consecinţă, la momentul actual nu putem da curs solicitării dvs”, răspunde Manuel Rotaru, directorul SC Publitrans, 2000 SA.
Societatea comercială CNCD - firmă ce are ca obiect principal de activitate comerţul cu autovehicule - funcționează din 1994 și este, din 2008, parte a unei asocieri în participaţiune din care mai fac parte Publitrans - societatea Consiliului Local Piteşti - şi Girexim, asociere în baza căreia CNCD a pus la dispoziţie 40 de autobuze pentru efectuarea transportului public local de călători.
Din noiembrie, anul trecut, când a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva administratorului CNCD, Constantin Scarlat, cercetat de DNA (şi trimis ulterior în judecată) în dosarul transportului local de călători, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave (ulterior, pe 7 noiembrie 2014, Scarlat a fost arestat preventiv, fiind plasat în arest la domiciliu la data de 19 noiembrie) au început belelele pentru CNCD. La o săptămână după amintita arestare a lui Constantin Scarlat, DNA a instituit sechestru asigurator pe 40 de autobuze aparţinând CNCD, autobuze care au fost date în folosinţă/custodie societăţii Publitrans 2000 SA, iar societatea consiliului local n-a mai efectuat plăţi către CNCD.
CNCD are sechestru pe 40 de autobuze
Reamintim că reprezentanţii CNCD au nominalizat în categoria cauzelor care au făcut ca societatea comercială să ajungă în imposibilitatea de a-şi mai achita datoriile exigibile (mai exact, intrarea în insolvenţă), tocmai sechestrul asigurator pus de D.N.A. pe cele 40 de autobuze ale societăţii şi darea acestora în custodia societăţii Consiliului Local Piteşti.
“De fapt, principala problemă apărută ca urmare a «naţionalizării» de fapt a autobuzelor CNCD este imposibilitatea de a achita creditul contractat la Banca Transilvania, credit cu o valoare de peste 8.000.000 lei. În fapt, creditul a fost contractat pentru achitarea celor 40 de autobuze pe care Publitrans le foloseşte fără a avea accepul CNCD şi fără să plătească contravaloarea folosirii lor”, explică reprezentanta CNCD, Simona Răducu, care însă a specificat că firma debitoare nu are în vedere falimentul, ci reorganizarea judiciară, mai exact ”aplicarea urgentă a unui plan de reorganizare a activităţii economice, prin care să se reuşească readucerea în patrimoniul societăţii a celor 40 de autobuze şi, de asemenea, recuperarea creanţelor restante de la Publitrans”.
Material realizat de Cristina Stancu