Scandalul autobuzelor CNCD continuă!

#”Naționalizarea” instituită de către D.N.A. rămâne valabilă, cel puțin până la o hotărâre definitivă a instanței # Cu o ordonanță președințială în brațe şi  o sentință de partea sa, CNCD nu poate nici măcar să-și mai numere autobuzele din custodia Publitrans

CNCD nu poate începe reorganizarea pentru că Publitrans se opune inventarierii autobuzelor din custodia sa, vehicule ce aparțin firmei aflate în procedura insolvenței și care, în contextul dat, se îndreaptă cu pași repezi spre faliment. Publitrans a avut termen ca până pe 15 mai să comunice CNCD graficul de inventariere a celor 40 de autobuze  “naționalizate” în urma scandalului  în care administratorului  debitoarei, Constantin Scarlat, a fost trimis în judecată împreună cu primarul piteștiului, Tudor Pendiuc, și oamenii de afaceri Gheorghe Văsii și Valentin Vișoiu, părţi în asocierea care a prejudiciat grav municipalitatea.  Răspunsul Publitrans  i-a lăsat cu ochii-n soare pe cei de la  CNCD.

Iată cum suna solicitarea formulată de Bio Consult SPRL, administratorul judiciar al debitoarei, adresată SC Publitrans 2000 SA - societate comercială în care acționar majoritar este  Consiliul Local: ”Subscrisa  SC CNCD SA, în insolvență, având în vedere  dispozițiile judecătorului sindic  cuprinse în sentința 243 din 7.04.2013, prin care, pe cale de ordonanță președințială, a obligat pârâta să permită accesul reclamantei CNCD, prin administrator  judiciar, în incinta Publitrans 2000 SA, în vederea inspecției celor 40 de autobuze proprietatea CNCD, aflate în custodia dvs., vă solicităm  să ne comunicați,  până la data de  15.05.2015, un grafic de inventariere a celor  40 de autobuze precum și persoanele  pe care le delegați pentru a  participa la această  activitate”.

Publitrans a atacat cu recurs decizia magistraților

CNCD are, într-adevăr, o ordonanță preșidențială de partea sa, ordonață de care a ținut cont și instanța atunci când a obligat societatea comercială a Consiliului Local Pitești să permită debitoarei  accesul  în incinta Publitrans pentru amintita inventariere. Numai că, între timp, Publitrans a atacat cu recurs decizia magistraților... Răspunsul societății conduse de Manuel Roraru, dă peste cap planurile de reorganizare ale  CNCD.
“Urmare a  adresei dvs.  Vă învederăm faptul că  împotriva sentinței  nr 243/07. 04.2015 pronunțată de  Tribunalul Specializat Argeș(...) în termen legal a  formulat  apel, solicitând instanței, pe lângă anularea  ordonanței președințiale, și suspendarea executării acesteia până la judecarea apelului. Pe de altă parte, niciunde în cuprinsul dispoziţiei sentinţei nu se face referire la faptul că aceasta este  executorie(...). Pe cale de consecinţă, la momentul actual  nu putem da curs solicitării dvs”, răspunde Manuel  Rotaru, directorul SC Publitrans, 2000 SA. 
Societatea comercială CNCD - firmă ce are ca obiect principal de activitate comerţul cu autovehicule - funcționează din 1994 și este, din 2008, parte a unei asocieri în participaţiune din care mai fac parte Publitrans - societatea Consiliului Local  Piteşti - şi Girexim,  asociere în baza căreia CNCD a pus la dispoziţie 40 de autobuze pentru efectuarea transportului public local de călători.
Din noiembrie, anul trecut, când a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva administratorului  CNCD, Constantin Scarlat, cercetat de DNA (şi trimis ulterior în judecată) în  dosarul  transportului local de călători, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave (ulterior, pe  7 noiembrie 2014, Scarlat a fost arestat preventiv, fiind plasat în arest la domiciliu la data de 19 noiembrie) au început belelele pentru CNCD. La o săptămână după amintita arestare a lui Constantin Scarlat, DNA a instituit sechestru asigurator pe 40 de autobuze aparţinând CNCD, autobuze care au fost date în folosinţă/custodie societăţii Publitrans 2000 SA, iar societatea consiliului local n-a mai efectuat plăţi către CNCD.

CNCD are sechestru pe 40 de autobuze

Reamintim că reprezentanţii CNCD au nominalizat în categoria cauzelor care au făcut ca societatea comercială să ajungă în imposibilitatea de a-şi mai achita datoriile exigibile (mai exact, intrarea în insolvenţă), tocmai sechestrul asigurator pus de D.N.A. pe cele 40 de autobuze ale societăţii şi darea acestora în custodia societăţii Consiliului Local  Piteşti.
“De fapt, principala problemă  apărută ca urmare a «naţionalizării» de fapt a autobuzelor CNCD este imposibilitatea  de a achita creditul contractat la Banca Transilvania, credit cu o valoare de peste 8.000.000 lei. În fapt, creditul a fost contractat pentru  achitarea celor  40 de autobuze pe care  Publitrans le foloseşte fără a avea accepul CNCD şi fără să plătească contravaloarea folosirii lor”, explică reprezentanta CNCD, Simona Răducu, care însă a specificat  că  firma debitoare nu are în vedere falimentul, ci reorganizarea judiciară, mai exact ”aplicarea urgentă a  unui plan de reorganizare a activităţii economice, prin care să se reuşească readucerea în patrimoniul  societăţii a celor 40 de autobuze şi, de asemenea,  recuperarea creanţelor restante de la Publitrans”.
Material realizat de Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea