A fost amânat termenul de finalizare a proiectului european de modernizare a drumurilor din Brăduleţ

# Firma controlată de Nicolae Ivănescu, DB Proiect AG S.R.L. a oferit, pentru câștigarea licitației, aproape jumătate din prețul de pornire
Proiectul pe bani europeni ,,Refacerea şi modernizarea infrastructurii rutiere afectate de inundaţiile din anul 2010 în comuna Brăduleţ, judeţul Argeş” părea a fi un proiect de mare anvergură de care cetăţenii localităţii respective aveau mare nevoie. În urma inundaţiilor din 2010 mai multe drumuri din comuna Brăduleţ au fost serios avariate, devenind aproape impracticabile. Atunci administraţia locală, profitând de faptul că era membră în GAL-ul ,,Ţinutul Posadelor” a depus un proiect de refacere a acestor drumuri afectate de inundaţii, care, într-un timp foarte scurt, a şi fost aprobat.

Românizarea proiectelor europene

Chiar dacă finanţarea europeană a acestui proiect a fost aprobată într-un timp foarte scurt, încă din anul 2010, de la aprobarea finanţării, nici până în momentul de faţă acest proiect nu a fost finalizat.
Având o valoare iniţială estimată de aproximativ 1,3 milioane de euro,  proiectul a fost atribuit abia la sfârşitul anului 2013, prin licitație, firmei S.C. DB Proiect AG S.R.L. care a fost selectată în urma oferirii preţului cel mai mic, mult mai mic faţă de valoare estimată, şi anume 690.421 euro.
După startul pierdut de implementare,  acest proiect pare a fi curtat în continuare de ghinion. Calitatea lucrărilor ridică  semne de întrebare dacă ne raportăm la preţul estimat al lucrărilor şi la preţul de atribuire. După cum se observă, firma lui Nicolae Ivănescu a ofertat aproape jumătate din valoarea estimată. Rămâne de văzut, de sperat că totul va fi făcut bine și de o calitate conformă cu cea din Caietul de Sarcini.

Cătălin Spătaru a contestat atribuirea. Apoi și-a retras contestația…

De menţionat mai este faptul că în cursa acestei competiţii s-au înscris 5 firme, printre care şi a lui Cătălin Spătaru, care a contestat la CNSC desemnarea câştigătorului, dar tot acesta, la 2 săptămâni, şi-a retras contestaţia.
După un start pierdut şi după o licitaţie cu cântec, acest proiect s-a mai lovit şi de o amânare a execuţiei lucrărilor.
Mai exact, proiectul prevede lucrări de refacere şi modernizare a infrastructurii rutiere pentru următoarele drumuri: DC 271 Corbişori (DJ731)-Poienărei-Galeş (DJ 703 I) pe o lungime de 800 m, DC 270 Brăduleţ (DJ 703 i)-Corbi (DJ 703 I) pe o lungime de 400 m şi DC 270A Cosaci (DJ 703 I)-Alunişu pe o lungime de 4800 m.
Toate aceste drumuri însumează 6 kilometri, iar termenul de execuţie al acestor lucrări era de un an, adică din data de 23.04.2014 până în data de 22.04.2015.
Numai că acest termen nu s-a respectat datorită inundaţiilor de anul trecut care au afectat mai multe poduri, iar utilajele nu au mai putut ajunge la locul de execuţie al lucrărilor, conform explicaţiilor primite de la primarul comunei Brăduleţ. Termenul de execuţie al lucrărilor s-a amânat până în luna septembrie a acestui an, constructorul mai având de executat 1,2 km din cei 6 prevăzuţi în proiect pentru modernizare.
Aşadar, iată cum proiectele europene trec prin procesul de românizare, reuşind să atingem recorduri absolute de durată a implementării, având ca un bun exemplu cazul cu pricina, în care pentru asfaltarea a 6 kilometri de drum, ne-a trebuit o perioadă de 5 ani. Lucian GHERGUŞ

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea