Se îngroaşă gluma! Cornel Ionică: ”Lucrările pentru pod nu sunt în grafic, sunt întârziate”

Construcţia pasajului aerian de la Podul Viilor pare că stă în aer. După ce s-au bâlbâit o perioadă lungă de timp în ceea ce priveşte modificarea proiectului, acum, constructorul, dar şi administraţia locală sunt constrânşi de termenul de finalizare al lucrărilor, impus de Uniunea Europeană, fiind un proiect cu finanţare europeană cu o valoare de zeci de milioane de euro.
Astfel spus, constructorul, dacă nu se încadrează în termenul de finalizare stabilit în proiect, riscă, atât el, dar mai ales admninistrația locală, ca acest proiect să nu mai fie finanţat de Uniunea Europeană. Termenul de finalizare ar fi până la sfârşitul anului acesta, dar dacă stăm să ne gândim şi la posibilele precipitaţii care ar urma să vină în acest anotimp, constructorului nu i-ar mai rămâne decât o lună şi ceva în care ar putea lucra la parametri normali.
Chiar viceprimarul municipiului Piteşti recunoaşte că acolo au fost nişte sincope şi lucrările au fost întârziate. În momentul de faţă, spune Ionică, lucrările ar fi trebuit să fie undeva la 85% realizate, însă, în realitate, lucrările sunt sub 80% realizate.

Circulaţia închisă pe sub pod până la sfârşitul lunii octombrie

Deşi constructorul ceruse un termen de 12 zile pentru oprirea traficului pe sub Podul Viilor, adică, de pe 28 septembrie până pe 10 octombrie, acum s-a revenit asupra acestei cerinţe cu un termen mult mai mare; cel puţin până la sfârşitul lunii octombrie traficul va fi oprit pe sub pod. O diferenţă foarte mare faţă de termenul iniţial, cerut de constructor pentru restricţia traficului în zonă, ceea ce ne face să ne gândim la o lipsă de profesionalism de care dă dovadă şi la o nepăsare faţă de şoferii care tranzitează acea zonă, ai căror nervi au fost puşi la încercare de nenumărate ori. Însă disperarea că ar putea pierde finanţarea europeană îi face pe constructor şi pe reprezentanţii administraţiei locale să recurgă la diferite proceduri, dar în detrimentul cetăţenilor pentru că în detrimentul lor nu s-a văzut nimic. Nu am observat să se lucreze zi – noapte, nu am văzut o armată de oameni în zona aceea şi multe alte măsuri pe care le putea lua constructorul pentru a grăbii execuţia acestui obiectiv.
,,Constructorul a solicitat un termen mult mai mare de blocare a traficului sub podul de cale ferată. Nu am luat încă o decizie, dar vom acorda acest termen. Cel puţin  luna octombrie va fi blocat. Strângem din dinţi, două luni, orice s-ar întâmpla. Suntem cu termenele la final, iar acum, dacă mergeţi şi vedeţi ce se întâmplă acolo o să vedeţi că nu pot circula maşinile pe sub grinzi, pe sub cule, care se montează acum. (…)
Avem tot interesul să ne încadrăm în termen, să mergem cu viteza cea mai mare. Vom crea toate posibilităţile, vom da tot concursul ca lucrările să se încadreze în termen şi să se lucreze cu viteza cea mai mare, adică, în termenii cei mai rezonabili. Mai sunt două luni şi ceva şi vom ţine de acest termen şi de condiţiile de lucru în modul cel mai serios şi în termenii cei mai legali în ceea ce privesc procedurile de lucru în astfel de condiţii.
De lucrările, în sine, când se vor finaliza, vom beneficia de ele, aşa cum podul de cale ferată are 67 de ani şi nu s-a intervenit asupra lui, probabil 40 – 50 de ani în zona asta nu se va mai interveni.
Nu suntem în grafic, dar se lucrează şi sâmbăta şi duminica, mai ales sâmbăta. Au fost nişte întreruperi de ordin subiectiv. Au fost şi alte sincope, lucru care se întâmplă şi în alte proiecte. Nu suntem în cei mai buni termeni de finalizare”, ne-a recunoscut viceprimarul Cornel Ionică.
Lucian GHERGUŞ

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea