Prefectul Mihai Oprescu vrea să găsească o soluţie pentru argeşenii umiliţi la permise şi înmatriculări

Săptămâna trecută, în cadrul conferinţei de presă săptămânale, prefectul Mihai Oprescu a făcut o prezentare succintă a activităţilor derulate de Instituţia Prefectului în anul 2015.  Iată care sunt cele mai interesante informaţii în acest sens.
La capitolul activitatea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, prefectul Mihai Oprescu ne-a furnizat o veste foarte bună, şi anume introducerea Planului Alb de Urgenţă pentru situaţii de urgenţă. Acesta presupune modul de intervenţie în cazul unui accident foarte grav, a unei situaţii de catastrofă, în condiţiile afluxului masiv şi brutal al victimelor. În acest caz este necesar să se cunoască cum vor opera toate unităţile medicale din judeţ, pe baza  unei proceduri de intervenţie în cadrul acestor situaţii.
Dacă Planul Roşu de Intervenţie are în vedere acţiunea coroborată a tuturor structurilor militare de la nivelul judeţului, Planul Alb de Intervenţie vizează doar zona medicală.

Au fost înfiinţate 10 posturi de administrator public

Unul dintre obiectivele importante ale Instituţiei Prefecturii Argeş în anul 2015 a fost şi iniţierea unor acţiuni de stimulare a autorităţilor locale în vederea înfiinţării postului de administrator  public în structura primăriilor. La nivelul judeţului Argeş, pentru anul 2015, au fost create 10 posturi de administrator public. Crearea unor astfel de posturi în unităţile administrativ-teritoriale este un demers util şi necesar în gestionarea managementului şi în atragerea de fonduri europene.

S.P.C.R.P.C.I.V. Argeş se situează între primele judeţe din ţară în ceea ce priveşte numărul de indicatori/operaţiuni/persoană – 13.004.

La capitolul Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în ceea ce priveşte activitatea desfăşurată de către întreg personalul serviciului, s-a constatat că S.P.C.R.P.C.I.V. Argeş (Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare) se situează între primele judeţe din ţară în ceea ce priveşte numărul de indicatori/operaţiuni/persoană – 13.004. Analizând coeficientul de promovabilitate la proba practică în vederea obţinerii permisului de conducere, se observă faptul că judeţul Argeş se află sub media generală pe ţară (60,14%), înregistrând un coeficient de 57,02% (cauze: modificarea cadrului legislativ ce reglementează activitatea pe linie de examinări auto, a condiţiilor de examinare, precum şi creşterea exigenţei examinatorilor, în activitatea desfăşurată).
Pe linia examinării candidaţilor, situaţie se prezintă astfel:
Total examinaţi în primele 12 luni ale anului 2015 – 22.522 din care 7.754 candidaţi au obţinut permisul de conducere, reprezentând un coeficient de 34,42%.
Este binecunoscut faptul că sute de argeşeni sunt nevoiţi să stea ore în şir pe tru a obţine o programare la examenul auto, pentru schimbarea permiselor de conducere sau pentru a-şi înmatricula vehiculele. Aceste cozi interminabile creează un disconfort foarte mare pentru cetăţenii argeşeni care sunt nevoiţi să aştepte în faţa Serviciului de Evidenţă Informatizată a Persoanei Argeş ore în şir.

Posibile soluţii pentru a elimina disconfortul celor care aşteaptă la permise: 1. Sală de aşteptare; 2. Montarea unei copertine pentru a-i feri pe aceştia de precipitaţii

În acest sens, având în vedere că există o afluenţă foarte mare de candidaţi la acest serviciu, prefectul Mihai Oprescu încearcă să găsească soluţii concrete pentru diminuarea disconfortului resimţit de aceştia: „Încă nu am găsit soluţii pentru a elimina disconfortul celor care aşteaptă la permise. Ar fi extrem de oportună ideea înfiinţării unei săli de aşteptare pentru ca aceştia să nu mai stea în stradă, mai ales când sunt condiţii meteo nefavorabile. Clădirea aceea nu se află în patrimoniul Prefecturii. Ar fi benefică revenirea corpului în patrimoniul Instituţiei Prefectului. Nu este oportună gestionarea instituţiei în alte condiţii. M-am gândit la posibilitatea de a fi montată o copertină la nivelul blocurilor de aşteptare pentru a-i feri pe aceştia de precipitaţii. Sunt 500 de persoane care vin zilnic la acest serviciu. Sistemul de acces e foarte restrictiv până când sunt verificate documentele. Presiunea mare e în zona permiselor. O altă posibilă soluţie ar fi închirierea unui spaţiu în incinta Casei Cărţii, dar aceasta impune un efort de amenajare şi de logistică. Trebuie găsite soluţii pentru a rezolva şi a remedia această problemă.”
Sabina DIACENCO

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea